Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-20, 01:51
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Jag är övertygad om att det bråket var mycket spel för galleriet. Trump har varit med i tv-såpor så han ka det här med drama och show. Och hon är inte heller dum. Trump är helt enkelt ett geni.

Skämtar du eller?

Det hela höll på i åtta månader. FOX floppade och förlorade tittare på bråket och att Trump bojkottade dem, vilket gjort att de förlorat mångmiljonbelopp. Skulle det vara fejk?

Megyn Kelly har fått utstå mycket hat och tiotusentals har skrivit på petitioner för att bli av med henne. Smart tjej, om hon gjorde det för att vinna popularitet.

Citat:
Jag hoppas verkligen att hans kärlek till folket är äkta för det finns ju risk att manipulativa människor börjar förakta de som han påverkar.

Nä lägg av nu, vi har nog med pessimister här.
2016-05-20, 02:21
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Gary Johnson är, som jag visat, i alla väsentliga avseenden redan en globalist. Och eftersom han även saknar ideologisk ryggrad så skulle han snabbt bli etablissemangets man (de kan sin sak i DC).
I alla väsentliga avseenden? Du har inte visat hur han ställer sig till FN, Nato, NAFTA, NAU, EU, IMF etc. Dessa är sakerna som är viktiga i globalisternas ögon. Frihandel, som Johnson förespråkar, och öppna gränser, som Johnson indirekt halvt förespråkar, är libertarianska principer. Libertarianer i allmänhet är mycket mer för frihandel och öppna gränser än vad de som brukar benämnas "globalisterna" är.
2016-05-20, 02:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
I alla väsentliga avseenden? Du har inte visat hur han ställer sig till FN, Nato, NAFTA, NAU, EU, IMF etc. Dessa är sakerna som är viktiga i globalisternas ögon.

Det jag räknade upp var Trumps three aces: immigration, trade & foreign policy. Det täcker in det mesta av det som utgör "alla väsentliga avseenden".

Och som en god globalist, och till skillnad från Trump, så har han heller inte föreslagit något skrotande av NAFTA och NATO osv. Liksom en sann etablissemangspolitiker så framför han lite ljum kritik för att verka klok inför lättlurade väljare.

Citat:
öppna gränser, som Johnson indirekt halvt förespråkar

Om man inte är född igår så vet man att en politiker som "halvt förespråkar" öppna gränser, i själva verket förspråkar vidöppna gränser.

Johnson opposes building a fence or wall along the Mexican border or placing National Guard units there

Citat:
Libertarianer i allmänhet är mycket mer för frihandel och öppna gränser än vad de som brukar benämnas "globalisterna" är.

Ja precis. Libertarianerna är ju globalisternas nyttiga idioter, bara snäppet galnare. Varje individ som vill stå upp i emot etablissemanget, men som ansluter sig till libertarianismen, är någon som är förlorad för oppositionen, och istället har anslutit sig i ledet för NWO.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-05-20 kl. 03:38.
2016-05-20, 04:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Chris Christie gjorde ett bra intryck. Hade han varit senator och inte guvernör så skulle jag ha trott på honom som VP. Men nu lär han bli Attorney General (han är ju en attorney jö). En stark post i kabinettet hursomhelst.

ja christie har stigit i mina ögon rejält han verkar ha samma mål som trump och bryr sig om amerika. nej jag hoppas på newt som vp som sagt, eller sessions. men jag har ett problem med newt, han var för nafta på 90-talet tror jag och det sitter inte bra hos mig sessions hade jag hellre tagit men overall tror jag newt skulle bli bättre. förutsatt att han har ändrat sina positioner ang nafta och erkänt att det var ett misstag etc.
2016-05-20, 04:24
Bannlyst
gary johnson har jag svårt för...han är typ en spoiler som vill forstätta med den katastrofala liberalpolitiken som jag förstått det. han är en spoiler för trump då alltså, plockar bort typ 5-10% av potentiella trump röster.

förstår inte hur han är favoriten i libertarian party, finns en hel del vettiga andra kandidater som faktiskt ÄR libertarianer och inte left wing liberaler.
Senast redigerad av Molon.labe 2016-05-20 kl. 04:27.
2016-05-20, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Jag är övertygad om att det bråket var mycket spel för galleriet. Trump har varit med i tv-såpor så han ka det här med drama och show. Och hon är inte heller dum. Trump är helt enkelt ett geni.

Jag hoppas verkligen att hans kärlek till folket är äkta för det finns ju risk att manipulativa människor börjar förakta de som han påverkar.

Trump verkar mest älska Trump. Har faktiskt inte sett någon annan sida av honom. Förstår inte varför svenska konservativa liksom tvångsmässigt känner att de måste hålla på honom. Speciellt konservativ är han ju inte.
2016-05-20, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Trump verkar mest älska Trump. Har faktiskt inte sett någon annan sida av honom. Förstår inte varför svenska konservativa liksom tvångsmässigt känner att de måste hålla på honom. Speciellt konservativ är han ju inte.
Även om det nu skulle vara så så är väl det gott nog för att bli president va?
Det gynnar ju Trump mer att göra ett gott jobb som president än ett dåligt?
Jag vet, jag försöker spinna det till det positiva, men är det inte så han tänker.
Han kommer ju helgonförklarad om han gör ett bra jobb, alla kommer vilja ha honom, bästa affären någonsin.
2016-05-20, 09:55
Medlem
PilotHockeys avatar
Det bästa för Trump i min mening är att avvakta lite och göra lita uttalanden mot Hillary då och då som han gör nu.

Jag tror att emailskandalen kommer blossa upp rejält någon gång i Juli när Hillary troligtvis är vald som kandidat på demokraternas konvent en månad tillbaka.

Detta kommer sätta sjuk press i hela partiet. Hillary kan komma att få hoppa av racet men då är problemet för demokraterna att Sanders inte bara kan hoppa på trots att han egentligen är folkets kandidat isåfall. Istället får Hillary's VP Pick fortsätta hennes kampanj och DÄR kommer dem ha givit Trump segern.

Väldigt många av Bernies supportrar kommer bli upprörda som fan när etablissemanget skiter i Bernie och folkets röster fullständigt utan kör vidare på det sättet man är tvungna att göra. En stor skara av Bernies supportrar och även Hillary's kommer inte rösta i November överhuvudtaget och därför kommer Trump vinna stort. Skulle gissa på att han tar det med typ 65% vs 35%!
2016-05-20, 11:51
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12

Trump är en äkta konservativ människa. Definitionen har ändrats från att hålla på kärnvärden som familj, kultur, tradition, nation och folk till att istället handla om bibeln, israel och bomber. Ben Shapiro är en sådan tvättäkta radikal låtsaskonservativ som har tillåtits tala för de konservativa. Donald Trump håller på kärnvärdena och bryr sig inte om låtsasdebatten som inte har någon betydelse alls för majoriteten av befolkningen.

I en låtsasdemokrati får du debattera bögtårtor men inte nationen och befolkningens självklara rätt till sitt eget land och sin egen ekonomi. De radikala låtsaskonservativa debatterar gärna bögtårtor men de avskyr nationen och är helt överens med låtsasvänstern om att den egna befolkningen är ond och måste kontrolleras.
2016-05-20, 12:29
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Y2W skrev

2. Sant, det lär smälla ordentligt när Dem:s val är över, lika bra att samla lite myspoäng nu när Clittan är upptagen att försöka planka Sanders.

Nej, inga myspoäng, det gäller att hamra saker och ting in i väljarnas medvetande. Det började bra i intervjun med Hannity:

Trump refers to alleged Bill Clinton assault as ‘rape’

""In one case, it's about exposure. In another case, it's about groping and fondling and touching against a woman's will," Hannity said.

"And rape," Trump responded.

"And rape," Hannity repeated."

"In 1998, he agreed to an $850,000 settlement with Jones, an Arkansas state worker, who had accused Clinton of exposing himself and making indecent propositions when Clinton was the state's governor. The settlement included no apology or admission of guilt."

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/19/trump-refers-to-alleged-bill-clinton-sexual-indiscretions-as-rape.html

Sedan vid fundraisern för Chris Christie:

“It’s always the same with her and it’s always the same with them,” Mr. Trump said of the Clinton family. “For her to be able to continue to run is an absolute disgrace, in my opinion, to this country.”
http://www.nytimes.com/2016/05/20/us/politics/hillary-clinton-donald-trump.html

Jo, det kommer att smälla ordentligt, jag har svårt att tro att Donald Trump supportrarna kommer att stå passiva och titta på en gång till som i Chicago.

Tänk om Donald Trump väljer någon från media som VP, typ, Sean Hannity? Hannity kommer ju inte att vika ner sig i alla fall.
2016-05-20, 12:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nej, inga myspoäng, det gäller att hamra saker och ting in i väljarnas medvetande. Det började bra i intervjun med Hannity:

Trump refers to alleged Bill Clinton assault as ‘rape’

""In one case, it's about exposure. In another case, it's about groping and fondling and touching against a woman's will," Hannity said.

"And rape," Trump responded.

"And rape," Hannity repeated."

"In 1998, he agreed to an $850,000 settlement with Jones, an Arkansas state worker, who had accused Clinton of exposing himself and making indecent propositions when Clinton was the state's governor. The settlement included no apology or admission of guilt."

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/19/trump-refers-to-alleged-bill-clinton-sexual-indiscretions-as-rape.html

Sedan vid fundraisern för Chris Christie:

“It’s always the same with her and it’s always the same with them,” Mr. Trump said of the Clinton family. “For her to be able to continue to run is an absolute disgrace, in my opinion, to this country.”
http://www.nytimes.com/2016/05/20/us/politics/hillary-clinton-donald-trump.html

Jo, det kommer att smälla ordentligt, jag har svårt att tro att Donald Trump supportrarna kommer att stå passiva och titta på en gång till som i Chicago.

Tänk om Donald Trump väljer någon från media som VP, typ, Sean Hannity? Hannity kommer ju inte att vika ner sig i alla fall.

Fast varför bjuder man in någon på ens bröllop om man anser att den är en våldtäktsman och ett vider?
2016-05-20, 12:42
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Fast varför bjuder man in någon på ens bröllop om man anser att den är en våldtäktsman och ett vider?

Bröllopet var 2005, Donald Trump kände säkert inte till vad Bill och Hillary Clinton hade haft för sig då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in