Citat:
Okej tog väl i lite får jag medge. Självklart är jag fullt medveten om vad derby innebär . Men det har ju gnällts över att det finns dom som kallar Malmö-Helsingborg för derby också. Men jag personligen har inget problem med det det är ju trots allt bara 6 mil mellan städerna och samma landskap. Sundsvall och Östersund är visserligen längre ifrån sett till milantal men det är ändå 2 Norrlandslag och då förstår jag inte vad folk har för problem om vissa kallar det för derby. Tråkigt att den här forumdelen ska behöva smutsas ner bara för att folk tjafsar om vad som kan räknas till derby och inte. Vi har alla rätt till vår åsikt.
Jag har svårt för allt som gör att alla begrepp vattnas ur, det är lite som när vissa skall kalla varenda jäkel i hela spelartruppen för "publikfavoriten" när han nämns.
MFF-HIF har jag nyligen kallat för skånederbyt i brist på annat.
Dock är avståndet mellan de städerna detsamma som när vi möter Ellos, det är en match som lockar mycket folk, det är ofta bra följen etc men det är inget "västderby" likväl.
Citat:
Oavsett om Sundsvall-ÖFK kan räknas som derby eller ej så är den här matchen väldigt stor för oss här uppe. Det här är första gången vi på riktigt får känna på den känslan då bägge lagen var i SE senast vi möttes. Och då Gefle kan vara på väg att åka ur så kan det här rent hypotetiskt vara vår enda chans att få uppleva en sån här match. Det är derbykaraktär på det oavsett hur man vrider och vänder.
"Derbykaraktär" och derby är ju två skilda saker. Jag förstår helt och fullt att ni ser det som en het match, det tjötades ju rejält om den i Östersund när man var däruppe i helgen med, men återigen: Bara för att en match är het, lockar en del folk etc är det inget derby.

Sana är en lortig jävla n****.