2016-05-20, 10:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Okej tog väl i lite får jag medge. Självklart är jag fullt medveten om vad derby innebär . Men det har ju gnällts över att det finns dom som kallar Malmö-Helsingborg för derby också. Men jag personligen har inget problem med det det är ju trots allt bara 6 mil mellan städerna och samma landskap. Sundsvall och Östersund är visserligen längre ifrån sett till milantal men det är ändå 2 Norrlandslag och då förstår jag inte vad folk har för problem om vissa kallar det för derby. Tråkigt att den här forumdelen ska behöva smutsas ner bara för att folk tjafsar om vad som kan räknas till derby och inte. Vi har alla rätt till vår åsikt.

Jag har svårt för allt som gör att alla begrepp vattnas ur, det är lite som när vissa skall kalla varenda jäkel i hela spelartruppen för "publikfavoriten" när han nämns.
MFF-HIF har jag nyligen kallat för skånederbyt i brist på annat.
Dock är avståndet mellan de städerna detsamma som när vi möter Ellos, det är en match som lockar mycket folk, det är ofta bra följen etc men det är inget "västderby" likväl.

Citat:
Oavsett om Sundsvall-ÖFK kan räknas som derby eller ej så är den här matchen väldigt stor för oss här uppe. Det här är första gången vi på riktigt får känna på den känslan då bägge lagen var i SE senast vi möttes. Och då Gefle kan vara på väg att åka ur så kan det här rent hypotetiskt vara vår enda chans att få uppleva en sån här match. Det är derbykaraktär på det oavsett hur man vrider och vänder.

"Derbykaraktär" och derby är ju två skilda saker. Jag förstår helt och fullt att ni ser det som en het match, det tjötades ju rejält om den i Östersund när man var däruppe i helgen med, men återigen: Bara för att en match är het, lockar en del folk etc är det inget derby.
Citera
2016-05-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag har svårt för allt som gör att alla begrepp vattnas ur, det är lite som när vissa skall kalla varenda jäkel i hela spelartruppen för "publikfavoriten" när han nämns.
MFF-HIF har jag nyligen kallat för skånederbyt i brist på annat.
Dock är avståndet mellan de städerna detsamma som när vi möter Ellos, det är en match som lockar mycket folk, det är ofta bra följen etc men det är inget "västderby" likväl.

"Derbykaraktär" och derby är ju två skilda saker. Jag förstår helt och fullt att ni ser det som en het match, det tjötades ju rejält om den i Östersund när man var däruppe i helgen med, men återigen: Bara för att en match är het, lockar en del folk etc är det inget derby.
Ja, jag känner inte för att driva den här diskussionen så mycket längre, du har en åsikt och jag en annan. Men hur som helst så lär vi norrlänningar kanske aldrig få känna en sån här atmosfär på ett bra tag efter den här säsongen.
Citera
2016-05-20, 10:58
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Det borde väl MFF-supportrarna också veta, det kastade ju in 7-8 st på bollkallarna.

Haha ni är så jävla patetiska. Från klubbledning till supportrar, precis lika smutsiga och lögnaktiga.

Det stämmer att det kastades bangers från våran klack. En innan matchen började, en i halvtid och en när alla hade gått in i samband med avbrottet. Så var i helvete får du 7-8 st ifrån? Och varför har ingen av de drabbade trätt fram? Upp till er smutsiga ledning att presentera bevis eller hålla käften.
Citera
2016-05-20, 11:01
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Träffades Sana? Det kastades smällare både mot Alvbåge och en del bollkallar, dock kom dom inte nära och dessutom var "offren" nog av hårdare virke än spjutkastaren som blev "så chockad".

Titta på bilderna. Är det inte uppenbart hur nära bangern landade?
Citera
2016-05-20, 11:05
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard

Jo, stackars Sana som blev så chockad, men inte mer än att han kunde gå fram mot publiken i sakta mak och helt ostraffat kasta en hörnflagga mot oskyldiga. MFF får göra vad dom vill.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men nu påstod hövding Glenn att det kastats bangers bollkallar.

Nära räcker tydligen, se ovan.
Citera
2016-05-20, 11:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jo, stackars Sana som blev så chockad, men inte mer än att han kunde gå fram mot publiken i sakta mak och helt ostraffat kasta en hörnflagga mot oskyldiga. MFF får göra vad dom vill.

Nära räcker tydligen, se ovan.

Har någon påstått att en banger kastats på Sana? Det jag sett, läst och hört är att en banger kastats mot honom, inget annat. På och mot har inte samma betydelse.
Citera
2016-05-20, 11:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Så enligt dig är inte MFF-HIF ett derby heller?
Nej. Men jag har mer förståelse för att gröthalsarna kallar det för derby i folkmun. Närmre geografiskt och det finns en viss rivalitet.
Citera
2016-05-20, 11:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nej. Men jag har mer förståelse för att gröthalsarna kallar det för derby i folkmun. Närmre geografiskt och det finns en viss rivalitet.

Ligger i samma län dessutom.
Citera
2016-05-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard

Wow. Och s
Sana blev så skadad och chockad att han kastade spjut Sana är en lortig jävla n****.
Men det experten Dr Phil inte vill kännas vid är att hans stjärtgosse MRO var en del av att matchen avslutades.
Citera
2016-05-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tja inte för att det har något diskussionsunderlägget att göra men jag tror ju inte att Sundsvall och Östersund gillar varandra speciellt väl heller. Dessutom är det nästan till allmän kännedom här uppe att östersundare brukar kalla sundsvallsbor för klyktattare rätt slaviskt. Så du är ganska rejält fel ute om du försöker hävda att det inte finns någon rivalitet mellan dessa klubbar.
Citera
2016-05-20, 11:33
Medlem
Citat:
Tja inte för att det har något diskussionsunderlägget att göra men jag tror ju inte att Sundsvall och Östersund gillar varandra speciellt väl heller. Dessutom är det nästan till allmän kännedom här uppe att östersundare brukar kalla sundsvallsbor för klyktattare rätt slaviskt. Så du är ganska rejält fel ute om du försöker hävda att det inte finns någon rivalitet mellan dessa klubbar.

Hur många år har dessa 2 norrländska storheter spelat i samma liga/serie?
Citera
2016-05-20, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det står inte ett ord i länkarna om att bollkallar träffats av bangers.
Det spelar väl mindre roll om dom träffar! Det farliga är skadorna på trumhinnor mm i örat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in