2016-05-20, 10:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag tycker det är fullt rimligt att kalla det för ett derby så länge lagen kommer från samma landsdel...

Isf kan man ju hävda att vi har derbyn mot i stort sett hela serien då deltagande lag tillhör södra landsdelen...
Citera
2016-05-20, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
bollkallarna? Källa?
Finns många, här är ett par:
http://www.sydsvenskan.se/2016-05-02/ifk-goteborg-kritiska---ville-att-mff-matchen-skulle-spelas-klart
http://mffsupport.com/nyheter/angaende-handelserna-i-goteborg/
Citera
2016-05-20, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Håller med, så sjukt tröttsamt att varenda jävla samband mellan två lag dras upp och används (av främst media) för att kalla det derby, sen att det knappt finns nån rivalitet och skiljer mer i avstånd än vad Sverige har till Tyskland kan man bara skita i. Ordet derby är som du säger bara så urvattnat.
Visst begreppet derby är urvattnat så långt är jag med men det är fullt relevant att kalla Sundsvall-Östersund för derby då det handlar om 2 Norrlandslag. Vad jag vet har begreppet Norrlandsderby" funnits jättelänge så varför folk gnäller på just den grejen har jag svårt att förstå.
Citera
2016-05-20, 10:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag tycker det är fullt rimligt att kalla det för ett derby så länge lagen kommer från samma landsdel...
Men snälla du.. Norrland är lika stort som Storbritannien. Inser du inte själv hur skevt det är å kalla nåt sådant för derby?
Citat:
Visst begreppet derby är urvattnat så långt är jag med men det är fullt relevant att kalla Sundsvall-Östersund för derby då det handlar om 2 Norrlandslag. Vad jag vet har begreppet Norrlandsderby" funnits jättelänge så varför folk gnäller på just den grejen har jag svårt att förstå.
Samma som ovan.
Citera
2016-05-20, 10:38
Medlem
skrudiss avatar
Ser fram emot nästa Prioritet Finans-derbyt, för att inte nämna VW-derbyna. Det omfattar ju nästan hela AS! Ökar helt klart intresset för matcherna, alla vet väl att en sådan derbyetikett skapar en helt annan nerv i matcherna!
Citera
2016-05-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Isf kan man ju hävda att vi har derbyn mot i stort sett hela serien då deltagande lag tillhör södra landsdelen...
Okej tog väl i lite får jag medge. Självklart är jag fullt medveten om vad derby innebär . Men det har ju gnällts över att det finns dom som kallar Malmö-Helsingborg för derby också. Men jag personligen har inget problem med det det är ju trots allt bara 6 mil mellan städerna och samma landskap. Sundsvall och Östersund är visserligen längre ifrån sett till milantal men det är ändå 2 Norrlandslag och då förstår jag inte vad folk har för problem om vissa kallar det för derby. Tråkigt att den här forumdelen ska behöva smutsas ner bara för att folk tjafsar om vad som kan räknas till derby och inte. Vi har alla rätt till vår åsikt.
Citera
2016-05-20, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Men snälla du.. Norrland är lika stort som Storbritannien. Inser du inte själv hur skevt det är å kalla nåt sådant för derby?

Samma som ovan.
Så enligt dig är inte MFF-HIF ett derby heller?
Citera
2016-05-20, 10:45
Medlem
För övrigt ser jag fram emot att åka till Östersund för det superheta Norrahalvklotsderbyt men innan dess kommer lokalrivalerna Falkenberg från andra sidan Hallandsåsen på besök i det klassiska rikast vs fattigast derbyt, förhoppningsvis släpper vi inte in tre mål den här gången.
Citera
2016-05-20, 10:46
Medlem
Oavsett om Sundsvall-ÖFK kan räknas som derby eller ej så är den här matchen väldigt stor för oss här uppe. Det här är första gången vi på riktigt får känna på den känslan då bägge lagen var i SE senast vi möttes. Och då Gefle kan vara på väg att åka ur så kan det här rent hypotetiskt vara vår enda chans att få uppleva en sån här match. Det är derbykaraktär på det oavsett hur man vrider och vänder.
Citera
2016-05-20, 10:49
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Finns många, här är ett par:
http://www.sydsvenskan.se/2016-05-02/ifk-goteborg-kritiska---ville-att-mff-matchen-skulle-spelas-klart
http://mffsupport.com/nyheter/angaende-handelserna-i-goteborg/

Det står inte ett ord i länkarna om att bollkallar träffats av bangers.
Citera
2016-05-20, 10:51
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det står inte ett ord i länkarna om att bollkallar träffats av bangers.

Träffades Sana? Det kastades smällare både mot Alvbåge och en del bollkallar, dock kom dom inte nära och dessutom var "offren" nog av hårdare virke än spjutkastaren som blev "så chockad".
Citera
2016-05-20, 10:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Träffades Sana? Det kastades smällare både mot Alvbåge och en del bollkallar, dock kom dom inte nära och dessutom var "offren" nog av hårdare virke än spjutkastaren som blev "så chockad".

Men nu påstod hövding Glenn att det kastats bangers bollkallar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in