2016-05-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Nu finns det en regel som kan möjliggöra att matchen inte avgörs på skrivbordet. Då är det väl rimligt att överklaga om man anser att det finns en möjlighet.
Fast problemet är ju att det är svårt att klämma in ett datum som passar för att i så fall spela klart matchen. Lagen ska ju bland annat spela ute i Europa och ska ju vila under uppehållen etc. Säger inte att jag är för skrivbordssegrar på nåt sätt men nackdelen är att det inte är så lätt att hitta ett lämpligt datum att spela klart en match. Det handlar ju om tiden.
Citera
2016-05-20, 09:54
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Nej, jag gillar inte att matcher avgörs på skrivbordet. Men nu är reglerna som de är och gäller för alla, även om ni förväntar er att ni ska bli särbehandlade. Ni var inte ett dugg intresserade av att debattera den här regeln innan utan det är först nu när den drabbat er som den är ett problem.
.

Ska man följa reglerna menar du? Då vet du att man har rätt att överklaga beslutet enligt reglerna?

Eller gäller reglerna bara åt ena hållet? Skön logik, lite som att Rosenberg alltid är oskyldig till precis allting.
Citera
2016-05-20, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
På vilket sätt är det inte ett derby? Eller är premisserna, att vara från samma stad?

För mig är det ett solklart derby, både för fans, media och föreningarna.
Det är ju 21 mil emellan. Då skulle det var derby då vi (Gbg) möter många laf i serien, Malmö tex.
Citera
2016-05-20, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Denna match avgjordes väl snarare på läktaren, till viss del även på plan, än vid skrivbordet. Killen som kastade bangern visste vad som gällde likaväl som "hockeyfrillan".
Det borde väl MFF-supportrarna också veta, det kastade ju in 7-8 st på bollkallarna.
Citera
2016-05-20, 10:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det finns något i det här landet som kallas "Norrlandsderby" om du missat det. Fy fan vad folk vad petiga om vad som räknas som derby och inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
På vilket sätt är det inte ett derby? Eller är premisserna, att vara från samma stad?

För mig är det ett solklart derby, både för fans, media och föreningarna.
Självklart är det ett derby, skiljer bara i fågelväg drygt 162 km och en jävla massa skog städerna emellan och för att ta sig till lokalkonkurrenten tar det två timmar med bil men naturligtvis är det ett förjävla hett derby, hamnar tyvärr i skuggan när det kommer till Gefle-AIK som har ett något mindre geografiskt avstånd och spelas nu på måndag. Dålig timing får jag medge
Citera
2016-05-20, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Självklart är det ett derby, skiljer bara i fågelväg drygt 162 km och en jävla massa skog städerna emellan och för att ta sig till lokalkonkurrenten tar det två timmar med bil men naturligtvis är det ett förjävla hett derby, hamnar tyvärr i skuggan när det kommer till Gefle-AIK som har ett något mindre geografiskt avstånd och spelas nu på måndag. Dålig timing får jag medge
Vilka jävla krokiga vägar det måste var mellan städerna i så fall. Såg att det var 20.9mil om man kör bil...

Så där nöjd efter 1 P mot Peking i går. Chansmässigt borde vi haft 3, men skönt att vi tog 1 i alla fall.
Citera
2016-05-20, 10:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Det borde väl MFF-supportrarna också veta, det kastade ju in 7-8 st på bollkallarna.

bollkallarna? Källa?
Citera
2016-05-20, 10:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Två plastklubbar ner i ettan - ja tack.

Och skicka upp två gräslag, sedan får gärna ett plastlag åka i kvalet och ett gräslag kvala sig upp så det blir lite ordning och reda.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu börjar jag faktiskt på fullt allvar tro att Gefles era i Allsvenskan snart är över. När läckte man så pass mycket bakåt under så lång tid senast?

Det är just det jag funderade över igår med, vanligtvis när Gefle går dåligt är det ju för att de inte får in bollen och spelar 0-0, 0-1 etc nu händer inget nånstans och det är svängdörrar i försvaret. Underligt. Å andra sidan är jag trött på Gefle, det är långt dit, det är ingen plan där och det är ofta svårt att ta poäng där...

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Blow-it överklagar DN beslut om pangmatchen mot Malmö? Märkligt att man har delat ut poängen officiellt innan överklagandetiden gått ut, kan en tycka. Oavsett är jag tveksam till att det blir framgångsrikt.
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ifk-goteborg-overklagar-disciplinnamndens-beslut/

Jag tycker man skall köpa domen som sådan, överklagan lär inte leda till något annat utslag ty reglerna är som dessa är.

Däremot borde man tillsammans med de andra stora publiklagen jobba för att reglerna i sig ändras. Hur hade det agerats om en bollkalle träffats av mffs bangers eller om Alvbåge träffats och inte bara tvingats haja till några gånger? Det är ingen ursäkt för idiotens beteende men likväl.
Alla stora svenska klubbar har ju drabbats av någon/några skrivbordsförluster och tillsammans måste man jobba fram en lösning mot det.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Vi hade "Kamratderby" igår, på måndag blir det "storstadsderby" mot Bajen och nästa söndag blir det "kustderby" mot HIF. Sedan är det "västderby" mot Ellos, "Riksväg 40-derby" mot J.Södra o.s.v....

Så urvattnat begrepp idag att det blir löjligt... För att vi ska få ett derby igen så måste ÖIS eller GAIS gå upp igen...
Citera
2016-05-20, 10:28
Medlem
Andy.Solas19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Men sluta älta det där din indian, hade vart ännu mer katastrof ifall dom bröt matchen för det där. Kontentan av allt jag vill få fram är att det finns en fjärdedomare på plats, tio min kvar. I min värld så ska matchen spelas klart.
Citera
2016-05-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Och skicka upp två gräslag, sedan får gärna ett plastlag åka i kvalet och ett gräslag kvala sig upp så det blir lite ordning och reda.

Det är just det jag funderade över igår med, vanligtvis när Gefle går dåligt är det ju för att de inte får in bollen och spelar 0-0, 0-1 etc nu händer inget nånstans och det är svängdörrar i försvaret. Underligt. Å andra sidan är jag trött på Gefle, det är långt dit, det är ingen plan där och det är ofta svårt att ta poäng där...

Jag tycker man skall köpa domen som sådan, överklagan lär inte leda till något annat utslag ty reglerna är som dessa är.

Däremot borde man tillsammans med de andra stora publiklagen jobba för att reglerna i sig ändras. Hur hade det agerats om en bollkalle träffats av mffs bangers eller om Alvbåge träffats och inte bara tvingats haja till några gånger? Det är ingen ursäkt för idiotens beteende men likväl.
Alla stora svenska klubbar har ju drabbats av någon/några skrivbordsförluster och tillsammans måste man jobba fram en lösning mot det.

Vi hade "Kamratderby" igår, på måndag blir det "storstadsderby" mot Bajen och nästa söndag blir det "kustderby" mot HIF. Sedan är det "västderby" mot Ellos, "Riksväg 40-derby" mot J.Södra o.s.v....

Så urvattnat begrepp idag att det blir löjligt... För att vi ska få ett derby igen så måste ÖIS eller GAIS gå upp igen...
Jag tycker det är fullt rimligt att kalla det för ett derby så länge lagen kommer från samma landsdel...
Citera
2016-05-20, 10:31
Medlem
I sak tycker jag att Göteborg gör rätt som överklagar domen men det ser onekligen patetiskt ut när man först lägger sig platt och säger sig acceptera det straff som DN utdelar för att senare överklaga beslutet.
Citera
2016-05-20, 10:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Håller med, så sjukt tröttsamt att varenda jävla samband mellan två lag dras upp och används (av främst media) för att kalla det derby, sen att det knappt finns nån rivalitet och skiljer mer i avstånd än vad Sverige har till Tyskland kan man bara skita i. Ordet derby är som du säger bara så urvattnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in