Citat:
Ursprungligen postat av
Balonzo
Två plastklubbar ner i ettan - ja tack.
Och skicka upp två gräslag, sedan får gärna ett plastlag åka i kvalet och ett gräslag kvala sig upp så det blir lite ordning och reda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Nu börjar jag faktiskt på fullt allvar tro att Gefles era i Allsvenskan snart är över. När läckte man så pass mycket bakåt under så lång tid senast?
Det är just det jag funderade över igår med, vanligtvis när Gefle går dåligt är det ju för att de inte får in bollen och spelar 0-0, 0-1 etc nu händer inget nånstans och det är svängdörrar i försvaret. Underligt. Å andra sidan är jag trött på Gefle, det är långt dit, det är ingen plan där och det är ofta svårt att ta poäng där...
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Blow-it överklagar DN beslut om pangmatchen mot Malmö? Märkligt att man har delat ut poängen officiellt innan överklagandetiden gått ut, kan en tycka. Oavsett är jag tveksam till att det blir framgångsrikt.
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ifk-goteborg-overklagar-disciplinnamndens-beslut/
Jag tycker man skall köpa domen som sådan, överklagan lär inte leda till något annat utslag ty reglerna är som dessa är.
Däremot borde man tillsammans med de andra stora publiklagen jobba för att reglerna i sig ändras. Hur hade det agerats om en bollkalle träffats av mffs bangers eller om Alvbåge träffats och inte bara tvingats haja till några gånger? Det är ingen ursäkt för idiotens beteende men likväl.
Alla stora svenska klubbar har ju drabbats av någon/några skrivbordsförluster och tillsammans måste man jobba fram en lösning mot det.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Självklart är det ett derby, skiljer bara i fågelväg drygt 162 km och en jävla massa skog städerna emellan och för att ta sig till lokalkonkurrenten tar det två timmar med bil men naturligtvis är det ett förjävla hett derby, hamnar tyvärr i skuggan när det kommer till Gefle-AIK som har ett något mindre geografiskt avstånd och spelas nu på måndag. Dålig timing får jag medge

Vi hade "Kamratderby" igår, på måndag blir det "storstadsderby" mot Bajen och nästa söndag blir det "kustderby" mot HIF. Sedan är det "västderby" mot Ellos, "Riksväg 40-derby" mot J.Södra o.s.v....
Så urvattnat begrepp idag att det blir löjligt... För att vi ska få ett derby igen så måste ÖIS eller GAIS gå upp igen...