2016-05-18, 17:37
Medlem
Redlinezs avatar
Har en fråga gällande Naloxonet i suboxone. Hur länge sitter naloxonet och blockerar? te.x om man har gått på suboxone och sedan vill ta vanlig sub som ger mer rus och välmående. Hoppas inte skiten sitter i allt för länge så den inte sabbar ruset av vanliga sub.
Citera
2016-05-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Tack för svar! Okej då vet man mer om Loperamid då. Får du inte hemska förstoppnigar av 11 askar? Minns att jag åt dom för bara medicinsk syfte och magen var bra pajj efteråt.
Jag har aldrig käkat 11 askar, det var någon här på forumet som skrev att han hade gjort det som jag syftade på.
Jag har som mest tagit 1st Ask (2st kartor) men kände ingenting och kommer inte försöka gå högre.
Jag skulle ALDRIG peta i mig den mängden.. det är inte bra för kroppen.
Citera
2016-05-18, 19:44
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag har aldrig käkat 11 askar, det var någon här på forumet som skrev att han hade gjort det som jag syftade på.
Jag har som mest tagit 1st Ask (2st kartor) men kände ingenting och kommer inte försöka gå högre.
Jag skulle ALDRIG peta i mig den mängden.. det är inte bra för kroppen.

Oj ber om ursäkt för att ha blandat ihop er! Sorry.
Det har du så rätt i. Verkligen inte bra med stora mängder loperamid. Fick höra nyss av en polare att han fösrsökte få effekt på dessa men hans mage vart riktigt förstörd efteråt och den höll i bra länge också innan det vart bättre. Tarmarna gjorde riktigt ont.. Skulle jag ta dessa så är det enbart om jag någon gång skulle behöva kliva av opiaterna/opioiderna så man inte får dryg diarré och då bara så lite som möjligt.
Citera
2016-05-18, 20:08
Medlem
Ja det finns bruna subutex
Citera
2016-05-18, 20:13
Medlem
Naloxone försvinner från kroppen på nån minut. Skillnaden mellan subuxone å subutex är ytterst liten. Naloxone lades till p ga att laro begrep att folk injicerade subutex för direkt effekt. Men det går att injicera subuxone också för omedelbar effekt. Talar av egen erfarenhet...
Citera
2016-05-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Oj ber om ursäkt för att ha blandat ihop er! Sorry.
Det har du så rätt i. Verkligen inte bra med stora mängder loperamid. Fick höra nyss av en polare att han fösrsökte få effekt på dessa men hans mage vart riktigt förstörd efteråt och den höll i bra länge också innan det vart bättre. Tarmarna gjorde riktigt ont.. Skulle jag ta dessa så är det enbart om jag någon gång skulle behöva kliva av opiaterna/opioiderna så man inte får dryg diarré och då bara så lite som möjligt.
Ingen fara!
Ja jag håller med dig till 100%, skulle aldrig få för mig att försöka bli grann på Loperamid... då är man bra desperat när det finns såpass många andra alternativ (om än olagliga men vad spelar det för roll egentligen, vem går och torskar i dagens läge. Då ska man ha maximal otur.) som faktiskt ger bra effekt!
Det KAN inte vara bra för levern eller njurarna heller.... sätta i sig såpass många piller. Fyfan ryser av tanken att sätta i mig ask efter ask med en jäkla diarremedicin i jakten på ett ynka rus.

Påtal om just loperamid och jaga ruset, jag läste om någon på blåjuset som skrev att han provade att slå i sig Loperamid intravenöst... jag vet inte vart jag ska börja.
Tycker att jag var korkad som slog i mig Baclofen i hopp om att få kraftfullare effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av andinuit
Naloxone försvinner från kroppen på nån minut. Skillnaden mellan subuxone å subutex är ytterst liten. Naloxone lades till p ga att laro begrep att folk injicerade subutex för direkt effekt. Men det går att injicera subuxone också för omedelbar effekt. Talar av egen erfarenhet...

Japp, har pangat i mig Suboxone IV mängder av gånger.
Förstår inte varför dom envisas med Suboxone med den förjävliga smaken.

Utöver smaken så tycker jag med handen på hjärtat att dom är likadana.. känner inte någon skillnad förutom smaken. Jag tror det ligger psykologiskt hos många.

Vad heter dom bruna Subutexen ?
Är det inhemska eller utländska. Måste vara utländska.
Jag känner enbart till dom gula/orange utländska Subutex (Eller BUPRENORFIN av ACTAVIS som dom heter om man ska vara korrekt) men har aldrig sätt dom personligen enbart hört om dom.
Senast redigerad av Lee Sterling 2016-05-18 kl. 20:35.
Citera
2016-05-18, 22:38
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ja det finns bruna subutex

Vad heter dessa? Aldrig hört tals om bruna subutex faktiskt under många års använda av sub och andra opiater/opoioider. Verkar intressant dock.

Citat:

Ja men dåså. Låter ju toppen att det är så med naloxonet. Tack för bra info om just naloxonet så man fick mer inblick i den biten. Själv så tar jag inget IV utan enbart nasalt om biotillgängligheten är högst där eller oralt beroende på vilken drog/medicin jag tar . Ska föröka hålla mig sprutfri livet ut. Har klarat av 14 år så har inga planer på att börja

Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Ingen fara!
Ja jag håller med dig till 100%, skulle aldrig få för mig att försöka bli grann på Loperamid... då är man bra desperat när det finns såpass många andra alternativ (om än olagliga men vad spelar det för roll egentligen, vem går och torskar i dagens läge. Då ska man ha maximal otur.) som faktiskt ger bra effekt!
Det KAN inte vara bra för levern eller njurarna heller.... sätta i sig såpass många piller. Fyfan ryser av tanken att sätta i mig ask efter ask med en jäkla diarremedicin i jakten på ett ynka rus.

Påtal om just loperamid och jaga ruset, jag läste om någon på blåjuset som skrev att han provade att slå i sig Loperamid intravenöst... jag vet inte vart jag ska börja.
Tycker att jag var korkad som slog i mig Baclofen i hopp om att få kraftfullare effekt.

Japp, har pangat i mig Suboxone IV mängder av gånger.
Förstår inte varför dom envisas med Suboxone med den förjävliga smaken.

Utöver smaken så tycker jag med handen på hjärtat att dom är likadana.. känner inte någon skillnad förutom smaken. Jag tror det ligger psykologiskt hos många.

Vad heter dom bruna Subutexen ?
Är det inhemska eller utländska. Måste vara utländska.
Jag känner enbart till dom gula/orange utländska Subutex (Eller BUPRENORFIN av ACTAVIS som dom heter om man ska vara korrekt) men har aldrig sätt dom personligen enbart hört om dom.

Jo jag håller med dig också faktiskt, då måste man vara djävulsk desperat eller kraftig AT om man kör sådär.
Just dom bruna har jag aldrig hört talas om, skulle dock gärna vilja veta namnet på dom så jag kan kolla upp lite info om dom. I sådana fall måste dom vara utländska. Sverige finns det bara suboxone samt andra subutex av olika märken som är vita. Sedan finns ju fortfarande dom där franska subutexen kvar i andra länder. Brukar köpa just dom franska för jag gillar dom bäst. Sedan undrar jag vart tog dessa små buprenotex vägen? Dom var lika stora som en ksalol om inte mindre och dom var på 8mg buprenorfin i dom. Behövdes bara ytterst lite i näsan så efter en liten stund vart man riktigt subbad, och då menar jag redigt nodd tillstånd Saknar dom väldigt mycket faktiskt. Den där lilla tabletten räckte länge också om man bara höll nere sin tolerans.
Citera
2016-05-19, 17:26
Bannlyst
Jag tar sällan sällan Subutex, var kasnek 5 månader sist, men har nu tagit några för jag inte haft heroin.

Men hittade detta:

"https://www.reddit.com/r/DrugNerds/comments/2jc7hy/buprenorphine_iv_half_life/"

"Buprenorphine is the only drug I've seen that has a radically different half-life based on ROA. IV is around 2.5 hours, and sublingual is up at 27 hour mean. Anyone have any idea as to why that is?

http://www.drugs.com/ppa/buprenorphine-hydrochloride.html[1] "The mean elimination half-life is 37 h (oral) and 2.2 h (IV)."

Jag kan känna att det håller längre i näsan, men brukar inte ta det i näsan utan filtrerar masa ggr.

Ungefär 3-5 min efter att man injicerat kan man känna att det börjar ta fart, för att sedan hålla i sig 2-3 timmar, medans det i snoken håller i över 10 timmar?

Kan det stämma att det går in och ur snabbare med IV-administrering?
Citera
2016-05-19, 20:26
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejen-90
Jag tar sällan sällan Subutex, var kasnek 5 månader sist, men har nu tagit några för jag inte haft heroin.

Men hittade detta:

"https://www.reddit.com/r/DrugNerds/comments/2jc7hy/buprenorphine_iv_half_life/"

"Buprenorphine is the only drug I've seen that has a radically different half-life based on ROA. IV is around 2.5 hours, and sublingual is up at 27 hour mean. Anyone have any idea as to why that is?

http://www.drugs.com/ppa/buprenorphine-hydrochloride.html[1] "The mean elimination half-life is 37 h (oral) and 2.2 h (IV)."

Jag kan känna att det håller längre i näsan, men brukar inte ta det i näsan utan filtrerar masa ggr.

Ungefär 3-5 min efter att man injicerat kan man känna att det börjar ta fart, för att sedan hålla i sig 2-3 timmar, medans det i snoken håller i över 10 timmar?

Jag kan tänka mig att ruset dalar fortare vid om man tar det IV. Men halveringstiden tror jag inte förkortas?
Jag tar Subutex nasalt och får ett rus på ca 4 timmar. Undrar hur kort ruset skulle bli för mig IV i såna fall. 1 timme? haha
Citera
2016-05-19, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag kan tänka mig att ruset dalar fortare vid om man tar det IV. Men halveringstiden tror jag inte förkortas?
Jag tar Subutex nasalt och får ett rus på ca 4 timmar. Undrar hur kort ruset skulle bli för mig IV i såna fall. 1 timme? haha

Jag tog sist vid runt 16 tiden har jag för mig, eller 15, och blandat med ikto håller det i sig, men blir nog svårt o sova utan en dos till.

Konstigt att du bara får ett rus på 4 timmar, eller det är konstigt hur som helst, eftersom tramadol har väl halveringstiden 12 timmar, och jag kan ha ett rus på tramadol i 4 timmar, men Subutex kan jag ha ett rus på i 4 timmar också, och då är halveringstiden 2 ggr längre.

Ska hoppas få lite drabb imorgon, så ska försöka och inte ta något mer, så har det gått 20-21 timmar iaf och det har jag inte känt av ngn förlorad effekt på. Visst kanske jag får förlorad effekt, men inte vad jag märker.
Citera
2016-05-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejen-90

Men hittade detta:

Det där stämmer inte. Personen pratar skit bara..
(Utan att ha läst kommentaren mer än vad du citerar. Orkar inte gå in och läsa vad tomtarna skriver)

För mig är det i princip samma "ruslängd" på IV/sublingualt, den ända skillnaden är att det vid IV/nasalt finns en lite högre platå i början av ruset där man blir något mer påverkad än vid sublingualt.
Men det efterföljande "ruset" är ju detsamma och håller i princip lika länge. Iaf för mig.
Citera
2016-05-20, 09:49
Medlem
sublingualt håller längst imo iallafall vid högre doser som 18mg+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här