2016-05-20, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Det där stämmer inte. Personen pratar skit bara..
(Utan att ha läst kommentaren mer än vad du citerar. Orkar inte gå in och läsa vad tomtarna skriver)

För mig är det i princip samma "ruslängd" på IV/sublingualt, den ända skillnaden är att det vid IV/nasalt finns en lite högre platå i början av ruset där man blir något mer påverkad än vid sublingualt.
Men det efterföljande "ruset" är ju detsamma och håller i princip lika länge. Iaf för mig.

Jag tyckte det lät lite konstigt jag med.

Har iaf tagit runt 12-16mg sub under senaste dagarna och sista igår vid 16 tiden.

Slagit i mig 2-3 pannor jonk då jag fick en femma, men det är inte alls samma kick..

Nu undrar jag, spelar det någon roll om jag tar Fentanyl, eller får jag 100% effekt av heroinet om jag tar fentanyl idag, sen börjar på jonket imorgon ist?
Citera
2016-05-20, 17:13
Medlem
JanDolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag kan tänka mig att ruset dalar fortare vid om man tar det IV. Men halveringstiden tror jag inte förkortas?
Jag tar Subutex nasalt och får ett rus på ca 4 timmar. Undrar hur kort ruset skulle bli för mig IV i såna fall. 1 timme? haha

Märkt att ruset har blivit kortare med toleransensen. Förut kunde man hålla sig en dag på 1 mg.
Citera
2016-05-21, 19:37
Medlem
Galadrins avatar
Finns det något man kan ta eller spraya i ögonen för att få normala pupiler? Varje gång jag tar Subutex så blir pupilerna skit små, är så lätt att se på mig att jag har tagit något med mina pupiler. så undrar om det finns något sätt att göra pupilerna normala under ett subutex rus.
Citera
2016-05-23, 06:15
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
Finns det något man kan ta eller spraya i ögonen för att få normala pupiler? Varje gång jag tar Subutex så blir pupilerna skit små, är så lätt att se på mig att jag har tagit något med mina pupiler. så undrar om det finns något sätt att göra pupilerna normala under ett subutex rus.

Finns inte. Du nojar i onödan dock. Små pupiller lägger folk inte märkte till.
Citera
2016-05-26, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
Som SnowInformer skrev, det är enbart du som blir nojig..
Jag vet hur det är, kunde när jag var yngre och brydde mig om liknande saker känna likadant om jag tex hade ärende till polistationen för att fixa med pass eller dylikt.
Det blir snarare ditt nojiga beteende som folk anmärker på än dina pupiller.

Dock finns det en medicin som faktiskt gör pupillerna större utan att påverka personen. Den är till för att göra pupillerna stora inför ögonundersökning/ögonoperation.
En av dom innehåller Skopolamin, vilket just är ämnet som gör att pupillen blir större!

Jag har en fråga, jag visste inte om jag skulle skapa en ny tråd om detta eller ta det här.
MEN, har något Subutex/Suboxone program i Sverige börjat sätta sina patienter på den nya Suboxone filmen ?
https://janaburson.files.wordpress.com/2011/07/aaasub.jpg
Senast redigerad av Lee Sterling 2016-05-26 kl. 04:01.
Citera
2016-05-26, 07:09
Medlem
mztrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer

Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Som SnowInformer skrev, det är enbart du som blir nojig..
Jag vet hur det är, kunde när jag var yngre och brydde mig om liknande saker känna likadant om jag tex hade ärende till polistationen för att fixa med pass eller dylikt.
Det blir snarare ditt nojiga beteende som folk anmärker på än dina pupiller.

Dock finns det en medicin som faktiskt gör pupillerna större utan att påverka personen. Den är till för att göra pupillerna stora inför ögonundersökning/ögonoperation.
En av dom innehåller Skopolamin, vilket just är ämnet som gör att pupillen blir större!

Jag har en fråga, jag visste inte om jag skulle skapa en ny tråd om detta eller ta det här.
MEN, har något Subutex/Suboxone program i Sverige börjat sätta sina patienter på den nya Suboxone filmen ?
https://janaburson.files.wordpress.com/2011/07/aaasub.jpg

Inte lägger märke till? Bra, då är det fritt fram att punda på varenda arbetsplats

Ja, det finns program som har börjat med filmen.
Citera
2016-05-27, 11:47
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Jo, jag var hos ortopeden, som både skrivit Citadon och tramadol. Sedan kollade han mig i ögonen och frågade om smärtlindring, givetvis hade jag tagit smärtlindring med grapefruktjuice. Så jag tror det syntes.

Men! För att göra pupillerna större så gör benso det. Typ Alprazolam, diazepam, tror även zopiclone gör det. Annars kan man ha atropin-droppar i ögat, men det finns bara från en giftig växt. Förövrigt försöker jag odla en Papaver Somnifierum.

För det mesta lägger de inte märke till, men om de kollar noggrant så gör de nog det, typ läkaren. Men lagom med Benzo kan förhindra det. Men tag inte för mycket, jag tror kombinationen inte alls är bra i större mängder. Var försiktiga. Det är när man är hos läkaren som de kan kolla på sådant.
Citera
2016-05-28, 05:05
Medlem
Tja! Har en fråga som jag tror ni i denna tråden kan hjälpa mig reda ut

När man blandar sub med alkohol eller benzo, måste man känna sig märkbart berusad eller rent av packad för att man ska ligga i riskzonen för andningsdepp?

Brukar dricka ett sexpack 3.5or och ta typ 2mg sub till det, blir aldrig mer berusad än att jag känner mig lite mysig, ingen nodd eller så. Innebär det någon större risk än att bara ta sub trots att jag känner mig nästintill nykter?

MVH Legalize
Citera
2016-05-28, 22:14
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legalize420
Tja! Har en fråga som jag tror ni i denna tråden kan hjälpa mig reda ut

När man blandar sub med alkohol eller benzo, måste man känna sig märkbart berusad eller rent av packad för att man ska ligga i riskzonen för andningsdepp?

Brukar dricka ett sexpack 3.5or och ta typ 2mg sub till det, blir aldrig mer berusad än att jag känner mig lite mysig, ingen nodd eller så. Innebär det någon större risk än att bara ta sub trots att jag känner mig nästintill nykter?

MVH Legalize

Hej.

Jag har druckit stora mängder, blivit full till max och har aldrig haft problem.
Mina läkare säger iaf att om man dricker mycket sprit så kan man få andniningsdep. Ett paket folköl är nog lugnt för 999999 men den 1000000 dör.

Drick dig inte redlös så är det ingen fara.
Citera
2016-05-30, 13:10
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mztr
Inte lägger märke till? Bra, då är det fritt fram att punda på varenda arbetsplats

Ja, det finns program som har börjat med filmen.
Den som vet den vet. lika barn leka bäst. många "pundar" fritt på sitt jobb.. men prova att sitta nådda och drägla då reagerar folk till det kan jag lova dig.
Citera
2016-06-04, 16:45
Medlem
Jag börjar på film nästa vecka tror jag? Nån som fått den än? Personligen så känns det lite bättre och säkrare att få i sig hela dosen vad tror ni? Eftersom jag sväljer mycket av buppen annars. I värsta fall får jag klaga på att jag blev abstinent om jag inte gillar den.
Citera
2016-06-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaNk811
Jag börjar på film nästa vecka tror jag? Nån som fått den än? Personligen så känns det lite bättre och säkrare att få i sig hela dosen vad tror ni? Eftersom jag sväljer mycket av buppen annars. I värsta fall får jag klaga på att jag blev abstinent om jag inte gillar den.

Vart i Sverige går du i programmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in