2016-05-19, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Rödhåriga zigenare? Nej..dom är inte från det folket. Däremot tattare eller travellers som dom själva kallar sig. Pavees också..som det står i artikeln.

Kommer ihåg när jag var i Irland, mindre by, hade festat lite och då sa killen som var med och festade, där är bor irländska gypsies och sparkade på trailerdäcket och skrattade. Förstod att dom var mycket illa omtyckta. Så irlänningarna kallar dom gypsies. Har ingen sett American gypsies och det finns även en brittisk version. Dom är blonda, rödhåriga mm Riktigt vitt trash...
2016-05-19, 07:24
Medlem
Enda skillnad på dom och dom vanliga zigenare är hudfärgen men dom har exakt samma blod.

Jag har stött på både 2 av grupperna vid ett flertal tillfällen. Dom kan vara jättetrevlig så länge du gör som dom säger annars kan det vända.

Ja dom bär kniv.

Båda grupperna kan ha stora pengar att röra sig med har jag sett vid ett flertal tillfällen. Dom gillar visa upp pengar av någon anledning.

Nedskräpning är standard.
2016-05-19, 07:51
Medlem
SYLLDs avatar
Ärligt, varför ska vi betala skatt?

Inget fungerar som det ska MEN skatten ska prompt in.
Jordens drägg väller in.
Gör som dom vill.
Skiter i lagar och skatter.
Arbetsmiljö (skratt)

osv osv
2016-05-19, 08:25
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Kommer ihåg när jag var i Irland, mindre by, hade festat lite och då sa killen som var med och festade, där är bor irländska gypsies och sparkade på trailerdäcket och skrattade. Förstod att dom var mycket illa omtyckta. Så irlänningarna kallar dom gypsies. Har ingen sett American gypsies och det finns även en brittisk version. Dom är blonda, rödhåriga mm Riktigt vitt trash...
Pikeys kallas de för i Storbritannien med, men kärt barn har många namn. Jag funderar på att börja bära kniv eller någonting vasst, och får jag tillfälle så skall jag skära sönder däcken på deras fordon.
2016-05-19, 08:27
Medlem
Med tanke på att det hela inträffade på en gård som arrenderas kanske det vore läge att kalla in någon från MP? Miljöministern borde ju ha ett och annat att säga om nedskräpning, att köra omkring i bränsletörstiga bilar, oroa sig över barnens obefintliga skolgång, mm.

Eftersom vi månar så mycket om andra EUmigranter borde ju även dessa få ett eget område, kanske någon gammal nedlagd militärförläggning, där de kan köra runt med sina bilar, rangera sina husvagnar oh leva ett hälsosamt liv med mycket irländsk whisky och öl.

Kanske man också kan initiera ett EUprojekt som undersöker de psykosociala aspekterna av ett kringflackande mobilt leverne i kombination med mycket våld, alkohol och annat?
2016-05-19, 08:44
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Ärligt, varför ska vi betala skatt?

Inget fungerar som det ska MEN skatten ska prompt in.
Jordens drägg väller in.
Gör som dom vill.
Skiter i lagar och skatter.
Arbetsmiljö (skratt)

osv osv

Och sen det här förbannade EU som bara skapar problem och inget annat. Denna typ av kriminalitet fanns inte tidigare med säsongs-tjuvar o.s.v.
2016-05-19, 08:50
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
blonda, rödhåriga
Gäller det engelska versionen?

De asfaltsläggare som jag sett har varit mörkhåriga. Kanske 10-15 stycken.
Är det den irländska varianten som är mörkhåriga?

Finns bilder på de aktuella personerna?
2016-05-19, 08:54
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
blonda, rödhåriga

Så kallade Irish pikeys
http://3.bp.blogspot.com/-pj9cDVpG4T...id-doherty.jpg

Nej, dom ser ju inte alls ut som tattare/Zigenare....
2016-05-19, 08:57
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Herre djävlar vilken karavan! Bonden skulle bara kört ut med gödselspridaren, det är ju hans fulla rätt att gödsla åkrarna så här års

Notera att stället heter Bögs gård, den adressen vill inte jag ha.
Frågan är ju om man vågar det, folk som varit i närheten (nyfikna) blir ofta hotade. Tvekar inte en sekund på att de har vapen.

Ja Bögs gård... hur tänkte de där?
2016-05-19, 09:00
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
blonda, rödhåriga

Det är blandat, det brukar vara Rumäner eller Bulgarer (Zigenare) tillsammans med Irländarna. Dessa får göra skitjobben.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Så kallade Irish pikeys
http://3.bp.blogspot.com/-pj9cDVpG4T...id-doherty.jpg

Nej, dom ser ju inte alls ut som tattare/Zigenare....
Som hämtat ur skolboken.
2016-05-19, 09:07
Medlem
Problemet är folk som köper deras tjänster. Hur man kan bo i detta land och inte veta eller bry sig om att man anlitat kriminella klantarslen till sin egendom är enormt rubbat. Dessa människor bör upplysas. Och ziggarna skall avhysas med den mängd våld som krävs.
2016-05-19, 09:08
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajjaj
Ingen svensk som vågar röra irländare.

Du menar, Ingen svensk vågar röra 100 irländare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in