2016-05-19, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Du menar, Ingen svensk vågar röra 100 irländare.

Här borde större medborgargarden fungera bra.
Dvs samlar ihop ett större antal och avhyser dom själva.
2016-05-19, 09:33
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Du menar, Ingen svensk vågar röra 100 irländare.
En dubbelpipa i en kylare och bestämd blick skulle nog få dessa campare att byta leråker omgående.
Dessa individer går på känn. Så länge folk är rädda och drar sig undan frodas dom. De gånger någon marker på ett tydligt sätt att det inte funkar drar de som råttor.
Deras brölande och hotande är bara en en front, ett manér som funkar på oss nervösa svenskar. Det är ju ingen slump att det väljer just Sverige. Inget annat folk i Europa är så ängsliga som medelklassen i Sverige.
2016-05-19, 09:36
Medlem
P04s avatar
I ett rationellt samhälle hade detta varit ett jobb för polisen med stöd av hemvärnet.
Samla ihop, avvisitera, skicka hem i godsfinkor. Allt kvarblivet lösöre och fordon auktioneras eller återvinns, pengarna går till en fond som ersätter brottsoffren.
2016-05-19, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
blonda, rödhåriga
Gäller det engelska versionen?

De asfaltsläggare som jag sett har varit mörkhåriga. Kanske 10-15 stycken.
Är det den irländska varianten som är mörkhåriga?

Finns bilder på de aktuella personerna?

De ser ut som vilka irländare som helst, dvs ofta rödhåriga/blonda/brunhåriga.

Asfaltläggarna är genetiskt sett irländare och ättlingar till vikingarna.

Citat:
A genetic analysis of Irish Travellers found evidence to support the hypotheses of: (1) Irish ancestry; (2) several distinct subpopulations; and (3) the distinctiveness of the midland counties due to Viking influence.
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Travellers

Rumänska zigenare (romer) är ett helt annat folkslag.

Bild på irish travellers:
http://i50.tinypic.com/wtas1z.jpg
2016-05-19, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
I ett rationellt samhälle hade detta varit ett jobb för polisen med stöd av hemvärnet.
Samla ihop, avvisitera, skicka hem i godsfinkor. Allt kvarblivet lösöre och fordon auktioneras eller återvinns, pengarna går till en fond som ersätter brottsoffren.

Tro mig, polisen jobbar hårt på att förhindra dom från att slå ner bopålarna. När de avhystes från Soll åkte lediga patruller ut och ställde sig vid avfarterna från E4 men de måste ju sköta sitt jobb och ta allvarligare larm som kommer in. Tyvärr hann de även slå sig ner i Boländerna/Uppsala.
Det saknas resurser men viljan finns där, men det är inte alltid så självklart som ni tror.
2016-05-19, 09:47
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
De ser ut som vilka irländare som helst, dvs ofta rödhåriga/blonda/brunhåriga.

Asfaltläggarna är genetiskt sett irländare och ättlingar till vikingarna.

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Travellers

Rumänska zigenare (romer) är ett helt annat folkslag.

Bild på irish travellers:
http://i50.tinypic.com/wtas1z.jpg
Bild på Paddy och David Doherty, såkallade Travellers,Pikeys/Tinkers:
http://3.bp.blogspot.com/-pj9cDVpG4T...id-doherty.jpg

Sorry om jag grusar dina tankar om Irländska tattare.
2016-05-19, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Problemet är folk som köper deras tjänster. Hur man kan bo i detta land och inte veta eller bry sig om att man anlitat kriminella klantarslen till sin egendom är enormt rubbat. Dessa människor bör upplysas. Och ziggarna skall avhysas med den mängd våld som krävs.
De flesta hotas ju till att köpa deras tjänster, de går in i folks trädgårdar eller tränger sig in i folks hem, antingen har de redan förstört något som ett garage, uppfarten, fasaden, taket etc och sen kräver de betalt för att återställa det. Eller så kräver de betalt för att INTE förstöra något.
Dom kommer sällan en och en och de ger sig ofta på äldre som bor ensamna.
Senast igår kom ett sådant larm men farbrorn de trängde sig in hos hade inga pengar så de hotade med att återkomma.
2016-05-19, 09:57
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajjaj
Ingen svensk som vågar röra irländare.

Säker på det?
Fel gård här nere i Skåne och det kan gå väldigt illa.
2016-05-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Sorry om jag grusar dina tankar om Irländska tattare.

Det gör du förvisso inte, för jag skrev blonda/rådhåriga och brunhåriga, dvs precis som irländare överlag.

Läs i Wikipedia-artikeln om du inte tror mig. De är genetiskt sett irländare med inslag av vikinga-dna. Bara för att du, i ett desperat sökande råkat hitta en bild på lite mörkare irländska tattare ändrar inte det faktum överlag ser ut som, och är, irländare genetiskt sett, fast de lever isolerat från vanliga irländare.

Fast det blir väl syntax error för flashback-rasister när de ser ett vitt nordeuropeiskt folkslag, delvis besläktade med vikingarna, som lever och beter sig som romer.
2016-05-19, 10:02
Medlem
Dessa irländska människor åker ju runt och asfalterar. Men vem levererar asfalten ? Dessa företag borde hängas ut - så att dom slutar med det. För Ni tror väl inte att dom har asfalt med sig från Irland i husvagnarna !!??
2016-05-19, 10:05
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Det gör du förvisso inte, för jag skrev blonda/rådhåriga och brunhåriga, dvs precis som irländare överlag.

Läs i Wikipedia-artikeln om du inte tror mig. De är genetiskt sett irländare med inslag av vikinga-dna. Bara för att du, i ett desperat sökande råkat hitta en bild på lite mörkare irländska tattare ändrar inte det faktum överlag ser ut som, och är, irländare genetiskt sett, fast de lever isolerat från vanliga irländare.

Fast det blir väl syntax error för flashback-rasister när de ser ett vitt nordeuropeiskt folkslag, delvis besläktade med vikingarna, som lever och beter sig som romer.
Fast inavel gör ju så att de skiljer sej från en normal Irländare, såväl till utseende som intellekt. Och vem sjutton har inte dna från vikingatiden? Det har nog en stor del av Europas befolkning.

De är klanfolk sedan hundratals år tillbaka, och vill inte leva efter statens pipa. De har alltid varit hatade. Men vad säger man, ingen rök utan eld.
2016-05-19, 10:14
Medlem
Ett säkert återkommande vårtecken, förmodligen samma liga som utan förvarning började lägga om min kollegas uppfart, han gav dom några tusenlappar för stenen som i sjölvaverket hade kostat mycket mer, stenen la han sedan glatt själv omedveten från vems uppfart dom låg på innan, sedan finns de väll ett hundratals kända utpressningsfall från samma/liknande ligor

Några streetracer grabbar som jagade bort de förra året, ju.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in