Citat:
Ursprungligen postat av
Volvo242DL
Ola...
Jag tror inte på nåt folkuppror i Ryssland eftersom "propagandan fungerar bra" och ligger i fas med den folkliga viljan vilket visar sig i de allmänna valen. Sämre tror jag det är hos oss, hur många gånger har man inte hört att "man får inte säja vad man vill" här
Ett sånt tystande av folkets röst är inte bra och vad tro du det kan leda till?
Tja, Sverige har ju knappast haft några revolutioner, (1917 så var det iof hungerkravaller. Men när folkmassan upplystes av polisen att "revolution inte var tillåten" så valde de att gå hem.

)
Sedan tror du att det råder ett sådan "förtryck" av folkviljan i Sverige, trots att diverse extremister inte gör annat än att spy ut sin galla, inte minst här på flashback. Dessutom får folkviljan sitt uttryck i resultatet i riksdagsvalet. Än så länge så verkar dock extremisterna vara i minoritet. Oavsett var du tror så råder det heller ingen direkt statlig styrning av massmedia i Sverige, vilket är en jävla skillnad gentemot Ryssland, där det mesta, men dock inte precis allt, kontrolleras av "statsmakten" eller vad man skall kalla maffian i Kreml.
Våra politiker, med undantag av SD och nazisterna, har heller inget behov av att leta efter vare sin inre eller yttre fiender för att försöka ena en dysfunktionell nation. Det du säkert kallar "rysskräck" uppstod inte ens under Rysslands invasion av Georgien. Tankar på Ryssland som ett hot emot Sverige tog inte ens fart under de ryska provokationerna emot Polen, de baltiska staterna, inte minst Estland, och Ukraina. Fortfarande, då, kallades de som var oroliga för utvecklingen i Ryssland för "alarmister", även inom den svenska försvarsmakten. Det var först med Rysslands, (säkert sedan länge planerade), annektering av Krim som ett uppvaknande skedde. Förmodligen så gällde även detta NATO, med tanke på hur dåligt förberedda den försvarsalliansen var.
Dock har Sverige en radikalfeministisk statsideologi där halva befolkningen, mer eller mindre, är utsedda till syndabockar. Detta är en sak som jag kritiserat ett flertal gånger, (och inte hamnat i fängelse för det, eller blivit mördad för utanför Rosenbad).