Citat:
Ursprungligen postat av
TallyStick
Jag är en av de första att kritisera Putin för vissa av hans tidigare missöden. Det största är ju givetvis Libyen utrikespolitiskt. Att han inte hann skydda Khaddafi, sin bundsförvanat (det gnager i hans huvud när jag skriver det här) . Det största inrikespolitiskt är att de fattigaste fortfarande är jävligt fattiga. Han försöker dock ställa mycket av detta till rätta och har lovat Haftar i Libyen stöd samt att han låter Nalanyj och Strelkov debattera i rikstäckande media och på Youtube. Angående det inrikespolitiska så kan man väl säga att det börjar normalisera sig. Jag tror sanktionerna har gjort att vissa "reserver" nu gått till folket (de fattigaste) och att det kommer få till stånd "utökade marknadskrafter". Om man inte ser Putin i ljuset av att han faktiskt var KGB så fattar man inte hur man släpper luften ur en cykelventil. Putin är ventilen men han kommer sitta kvar så länge som det behövs för att en världsregering inte uppstår. Putin är således garanten för världen. Det är först när ni psykopater lägger ner som Putin lägger ner.
Mamma mamma, världsregeringen och rymdödlorna anfaller! Snälla mamma, hjälp mig när Soros kommer och tar min snuttefilt!
19 miljoner fattiga 2015/2016. Ett totalt rekord sedan 2006. Enligt statliga Rosstat.
https://www.gazeta.ru/business/news/2016/03/21/n_8398397.shtml
Det behövs inte, för Ryssland är rikt på resurser, har en högutbildad befolkning och under ledarskap av Anders Åslund - eller indirekt förvaltning från den hemliga konsensuskonspirationen i DC/EU/FN/IMF - skulle nationen blomstra som nyliberala vallmofält!
Nyfattigdomen, tillsammans med tömda reserver och tiotusentals döda i Ukraina, är priset för Putins flörtar med populister och extremnationalister.
MEN Putin, eller en kontrollerbar klon, är nog det bästa vi kan hoppas på. Det kommer ingen ny Jeltsin, med stöd av Open Society och beväpnad med kakor att dela ut, som kan rädda Ryssland. Snarare tror jag, och många ryssar jag talat med, att det finns risk för en betydligt mer nationalistisk och isolationistisk våg från den extrema högern.
Putin är lite som EU. Jävligt långt ifrån perfekt, men det bästa alternativet för en någorlunda stabil status quo.