2016-05-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Nu är det sagt o gjort; min läkare efter provtagning o kontakt med farmakolog på karolinska sagt att jag får på inga villkor äta stesolid mer. Jag har i fyra år haft dem mot min ångest men blir bara sämre o sämre. Jag bryter knappt ned stess alls. Saknar det enzymet. Så jävla bra, jävla läkare. De har vetat om detta hela tiden o jag blir läkemedelsförgiftad. Jag har fri tillgång till Xanor min man har dem men äter dem inte både depo o vanliga i mg depo 0,5 & 1,0 mg sedan vanliga 0,5 o 0,25 mg. Hur ska jag ta dem för att få.dem motsvara ca 15-20 mg stesolid?
Vill äta dem så jag blir kvitt stessen vilket kommer ta sin tid ca 1-2 mån. Ngn som har tips inkl nedtrappning
? Och är det normalt att få AT efter ca 5-6 timmar på 1 mg depo?

Hej! Cirka 2mg Xanor motsvarar 15-20mg stesolid.
Skulle äta depoten om jag var du 2mg två gånger dagligen första veckan och ta en 0,5mg vanlig xanor vid ångestgenomslag av abstinens från stesoliden. Äter du xanor lär du inte få någon abstinens utav stesoliden men i värsta fall.
Efter en vecka skulle jag gå ner till 3mg depot dagligen fördelat på morgon/kväll och ligga så ett tag tills all stesolid gått ur kroppen.
När du sedan ska sluta med Xanor så är det 0,25mg i veckan du ska trappa ner, inte mer.
Visst från 3mg om dagen kan du minska till 2,5mg direkt men efter det 0,25mg i veckan.
Sen gör du så tills den är helt utsatt, det går att göra uppehåll på trappningen i någon vecka om det känns tufft.
Tro mig dessa siffror stämmer, gick på TUB-mottagningen i Stockholm och trappade Xanor i 3 års tid då jag hade hästdoser, gick åt helvete för det så när jag väl slutade till slut så tvärklippte jag efter 12års Xanorätande, var inte så smart och inget jag skulle rekommendera min värsta fiende även om jag lyckades och överlevde och nu har varit drogfri i 4 år.
Senast redigerad av Hundbajset 2016-05-18 kl. 11:38.
Citera
2016-05-18, 13:06
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundbajset
Skulle äta depoten om jag var du 2mg två gånger dagligen första veckan och ta en 0,5mg vanlig xanor vid ångestgenomslag av abstinens från stesoliden. Äter du xanor lär du inte få någon abstinens utav stesoliden men i värsta fall.
Efter en vecka skulle jag gå ner till 3mg depot dagligen fördelat på morgon/kväll och ligga så ett tag tills all stesolid gått ur kroppen.
När du sedan ska sluta med Xanor så är det 0,25mg i veckan du ska trappa ner, inte mer.
Visst från 3mg om dagen kan du minska till 2,5mg direkt men efter det 0,25mg i veckan.
Sen gör du så tills den är helt utsatt, det går att göra uppehåll på trappningen i någon vecka om det känns tufft.
Tro mig dessa siffror stämmer, gick på TUB-mottagningen i Stockholm och trappade Xanor i 3 års tid då jag hade hästdoser, gick åt helvete för det så när jag väl slutade till slut så tvärklippte jag efter 12års Xanorätande, var inte så smart och inget jag skulle rekommendera min värsta fiende även om jag lyckades och överlevde och nu har varit drogfri i 4 år.

Tusen tack! Ett välskrivet svar och det betyder mycket för mig att få hjälp. Jag orkar inte må dåligt på stess längre. Kommer denna nedtrappning bli ett helvete? CT på stess har jag testat o jag trodde jag skulle dö. Är nedtrappningen klar när den är över lr är det som med stess ett flerårigt helvete ....
Senast redigerad av magica69 2016-05-18 kl. 13:09.
Citera
2016-05-18, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Tusen tack! Ett välskrivet svar och det betyder mycket för mig att få hjälp. Jag orkar inte må dåligt på stess längre. Kommer denna nedtrappning bli ett helvete? CT på stess har jag testat o jag trodde jag skulle dö. Är nedtrappningen klar när den är över lr är det som med stess ett flerårigt helvete ....

Tyvärr är Xanor tillsammans med Temesta de allra värsta att sluta med, abstinensen pågår i många månader om man haft ett riktigt beroende, de som säger annat har aldrig varit riktigt beroende, det är för jävligt, fruktansvärt vidrigt.
Men håller du dig till depoten så kommer beroendet bli mycket mildare då hjärnan inte får den snabba kicken som vanliga Xanor ger.
Trappar du sedan ut exakt som jag skrev, du kan till och med ta 0,25mg varannan vecka för att mildra det värsta så kan du komma relativt lindrigt undan.
Men är ingen idé att ljuga och skönmåla, det kan bli tufft.
Men när man tar bort endast 0,25 åt gången så undviker man de värsta topparna.
Men dagen kommer ju när man står helt utan, att då få hjälp med någon blodtryckssänkande av sin husläkare och kanske atarax till främst natten är att rekommendera.
Sedan om du har tur så är allt över efter en månad om du skött nertrappningen ordentligt och inte fuskat.
Skriv PM när det är dags om du vill så kan jag ge dig råd, jag har gjort detta på riktigt så jag vet hur det är, tyvärr om du skriver här i tråden kommer du få många svar från folk som inte har en susning vad du kanske går igenom.

Mvh
Citera
2016-05-18, 14:18
Medlem
magica69s avatar
Citat:

Dum fråga kanske, ska jag lägga mig så högt som 4 mg depot per dag? Det blir ju avsevärt mkt mer än 15-20 mg stess. När jag sedan ska trappa ned hur länge kan jag anv depo? Där är ju lägsta styrkan 0,5 mg. Förklara gärna. Jag har noll kunskap här. Tack! Jag kommer skicka PM istället nästa gång. ☺
Senast redigerad av magica69 2016-05-18 kl. 14:53.
Citera
2016-05-18, 15:49
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Tyvärr är Xanor tillsammans med Temesta de allra värsta att sluta med, abstinensen pågår i många månader om man haft ett riktigt beroende, de som säger annat har aldrig varit riktigt beroende, det är för jävligt, fruktansvärt vidrigt.
Men håller du dig till depoten så kommer beroendet bli mycket mildare då hjärnan inte får den snabba kicken som vanliga Xanor ger.
Trappar du sedan ut exakt som jag skrev, du kan till och med ta 0,25mg varannan vecka för att mildra det värsta så kan du komma relativt lindrigt undan.
Men är ingen idé att ljuga och skönmåla, det kan bli tufft.
Men när man tar bort endast 0,25 åt gången så undviker man de värsta topparna.
Men dagen kommer ju när man står helt utan, att då få hjälp med någon blodtryckssänkande av sin husläkare och kanske atarax till främst natten är att rekommendera.
Sedan om du har tur så är allt över efter en månad om du skött nertrappningen ordentligt och inte fuskat.
Skriv PM när det är dags om du vill så kan jag ge dig råd, jag har gjort detta på riktigt så jag vet hur det är, tyvärr om du skriver här i tråden kommer du få många svar från folk som inte har en susning vad du kanske går igenom.

Mvh

Du har ett Pm
Citera
2016-05-18, 20:29
Medlem
Flaskpostenss avatar
5mg ksalol och ett 6pack follizar. mu sover man gott till en bra film. half-blood prince
Citera
2016-05-19, 16:39
Medlem
rEEgs avatar
Är de orangea runda (storlek som en stess ungefär) som har små vita korn i sig, som även är porös och smakar citron/bappelsin verkligen xanor?
Enligt uppgift köpt på FS.

Dom smakar verkligen inte alpra så jag undrar om npn annan har erfarenhet av dom och ev har analysbesked på dom så jag kan få klarhet i vad det är samt det medicinska värdet av substansen
Citera
2016-05-20, 09:12
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Är de orangea runda (storlek som en stess ungefär) som har små vita korn i sig, som även är porös och smakar citron/bappelsin verkligen xanor?
Enligt uppgift köpt på FS.

Dom smakar verkligen inte alpra så jag undrar om npn annan har erfarenhet av dom och ev har analysbesked på dom så jag kan få klarhet i vad det är samt det medicinska värdet av substansen

låter ej som någon alpra jag har stött på. du har nog blivit blåst.
Citera
2016-05-20, 22:39
Medlem
Om jag tagit 8mg Xanor under dagen..fortfarande lite flröddig...

Om jag skulle stoppa i mig 8-10 st till nu kommer det bli bra effekt eller kommer det sänkas något?
Citera
2016-05-20, 22:49
Medlem
Har du redan käkat så många o inte blandat kommer du bara somna om du tar 10 till..
Citera
2016-05-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BUGMIC
Har du redan käkat så många o inte blandat kommer du bara somna om du tar 10 till..
Tappade telefon jäveln på bussen så har fan ångest igen, hjälper de om jag tar lite alko och 2 spliffar grälle? Samt 4st till Xanor. Sugen efter ett gött rus ett tag innan jag somnar(om jag somnar)

Edit: Fuck it... Klunkade i mig 0.5 L 13.5%vin(dricker aldrig förövrigt) och stoppade i mig dom jag fick tag i 8mg med, Spliff om 1timme

Några fler som softar?
Senast redigerad av betman123 2016-05-20 kl. 23:34.
Citera
2016-05-21, 00:21
Bannlyst
Tillhör dom som aldrig kan somna på alprazolam ,blir pigg o ångestfri ,doserar jag 18mg under dagen så e jag hög (så att säga eller påverkad) men utan det syns. knaprat länge tilläggs......

Samt skall man ha en bra effekt gäller all benzo samt z analoger skall man ta alla tabletter samtidigt om man vill ha ett rus ,att ta några då o då , så e man klart påverkad .....men man känner ju inte den goa euforin som slår på när man tar alla på en gång i min mening

Med vänlig hälsning

BW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in