Citat:
Ursprungligen postat av
magica69
Tusen tack! Ett välskrivet svar och det betyder mycket för mig att få hjälp. Jag orkar inte må dåligt på stess längre. Kommer denna nedtrappning bli ett helvete? CT på stess har jag testat o jag trodde jag skulle dö. Är nedtrappningen klar när den är över lr är det som med stess ett flerårigt helvete ....
Tyvärr är Xanor tillsammans med Temesta de allra värsta att sluta med, abstinensen pågår i många månader om man haft ett riktigt beroende, de som säger annat har aldrig varit riktigt beroende, det är för jävligt, fruktansvärt vidrigt.
Men håller du dig till depoten så kommer beroendet bli mycket mildare då hjärnan inte får den snabba kicken som vanliga Xanor ger.
Trappar du sedan ut exakt som jag skrev, du kan till och med ta 0,25mg varannan vecka för att mildra det värsta så kan du komma relativt lindrigt undan.
Men är ingen idé att ljuga och skönmåla, det kan bli tufft.
Men när man tar bort endast 0,25 åt gången så undviker man de värsta topparna.
Men dagen kommer ju när man står helt utan, att då få hjälp med någon blodtryckssänkande av sin husläkare och kanske atarax till främst natten är att rekommendera.
Sedan om du har tur så är allt över efter en månad om du skött nertrappningen ordentligt och inte fuskat.
Skriv PM när det är dags om du vill så kan jag ge dig råd, jag har gjort detta på riktigt så jag vet hur det är, tyvärr om du skriver här i tråden kommer du få många svar från folk som inte har en susning vad du kanske går igenom.
Mvh