2016-05-13, 18:14
Bannlyst
Hur ska man bruka alpra för att inte riskera att gå ner i bensoträsket?
Citera
2016-05-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Hur ska man bruka alpra för att inte riskera att gå ner i bensoträsket?

bara vid behov, 0,5-1mg 2-3 ggr per dag (5-7 timmar mellan) - vid tuffa dagar, när man vet att man har en dag framför sig som kräver ett extra lugn och en stresstålighet, max tre dagar i veckan, är min approach. Har räddat och tvärvänt mitt liv, från panikångest, social fobi, oro och grava sömnproblem, till framåt, social, självsäker och framgångsrik. Hård styrketräning 5 dagar i veckan gör andra halvan av jobbet. 3 år, ingen toleransökning, inga biverkningar, funkar bra med måttligt alkoholintag. Världens bästa medicin för de som behöver den, hanterad rätt.

Har mycket svårt att förstå vissa i tråden som försöker droga på benzo (idioter), benzo funkar inte så, det är en medicin för dem som behöver den, de som inte behöver den får ingen ångestdämpande effekt eller eufori av att slippa ångest, utan tar istället monsterdoser och får blackouts.

Senast redigerad av Strasburg 2016-05-13 kl. 18:42.
Citera
2016-05-13, 19:12
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
bara vid behov, 0,5-1mg 2-3 ggr per dag (5-7 timmar mellan) - vid tuffa dagar, när man vet att man har en dag framför sig som kräver ett extra lugn och en stresstålighet, max tre dagar i veckan, är min approach. Har räddat och tvärvänt mitt liv, från panikångest, social fobi, oro och grava sömnproblem, till framåt, social, självsäker och framgångsrik. Hård styrketräning 5 dagar i veckan gör andra halvan av jobbet. 3 år, ingen toleransökning, inga biverkningar, funkar bra med måttligt alkoholintag. Världens bästa medicin för de som behöver den, hanterad rätt.

Har mycket svårt att förstå vissa i tråden som försöker droga på benzo (idioter), benzo funkar inte så, det är en medicin för dem som behöver den, de som inte behöver den får ingen ångestdämpande effekt eller eufori av att slippa ångest, utan tar istället monsterdoser och får blackouts.
Mycket bra beskrivning av dig tycker jag som också äter Xanor med liknande erfarenheter du har. Den har räddat mitt liv, min tillvaro, min framtid.

Tyvärr drabbar dom som drogar på tex Xanor oss som verkligen behöver den då läkare blir mer och mer restriktiva till att skriva ut den då många missbrukar den. När man ser folk som söker info om "hur man blir mysig på Xanor", "hur man kombinerar Xanor med drogen x", "får jag bättre effekt om jag tar dom i anus?" så blir man mörkrädd efterssom det förstör för dom som verkligen behöver medicinen och vars liv bokstavligen kan hänga på den.

Dom som drabbas är dom som verkligen behöver medicinen. Det gäller alla mediciner och inte enbart Xanor. Medicinen Somadril som är en bra och effektiv smärtmedicin togs bort från den svenska marknaden helt pga att folk drogade på den. En hel grupp människor med behov av medicinen var tvugna att sluta och fick svåra smärtor då det inte fanns/finns medicin som kunde ersätta dess smärtlindrande egenskaper den har. Tack för det Televerket?

Jag är ett fan av Xanor, men äter bara den dos jag är ordinerad och "myser" inte iväg då och då eller funderar på om jag skall ta den i arslet eller inte.
Citera
2016-05-13, 21:13
Bannlyst
Citat:

Intressant. Det fetade är vad jag vill med medicinen.

Du fixar dina piller på egen hand antar jag. 0,5-1mg låter rätt lite? De sidor jag sett som säljer alpra säljer dessa som tvåmilligramspiller. Vad jag läst så är alpra prima att knapra på dagen då man inte blir dåsig och seg av dessa som av många andra benz - Är det så?
Citera
2016-05-13, 22:24
Medlem
Har en fråga om Xanor depot, hur länge tar det innan man känner att den verkar? Håller t.ex 1st 2mg depot en hel dag?
Citera
2016-05-14, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Intressant. Det fetade är vad jag vill med medicinen.

Du fixar dina piller på egen hand antar jag. 0,5-1mg låter rätt lite? De sidor jag sett som säljer alpra säljer dessa som tvåmilligramspiller. Vad jag läst så är alpra prima att knapra på dagen då man inte blir dåsig och seg av dessa som av många andra benz - Är det så?

Japp. 1 mg på förmiddagen så flyter dagen på jättebra, pigg o skarp i hjärnan. 2 mg blir jag jättetrött av, och pratar lite slött. 2 mg som säljs är delbara med brytskåra, 1 mg ksalol är delbara med en pillerdelare från apoteket för 69kr. 0,5 mg tar jag när behovet (ångesten) inte kräver mer, för att respektera medicinen och inte få tolerans. Vissa dagar i veckan har jag paus.

PS. jag väger bara 66 kg, så 0,5 mg kan vara för lite för någon som väger 90 kg, självklart.

Citera
2016-05-14, 09:05
Medlem
magica69s avatar
Citat:

Äter du depo Xanor? Jag har stess idag mot mina panikattacker o jag har varit jättesjuk i min ångest. Har ingen erfarenhet av xanor alls. Är inte missbrukare, men måste byta från stesolid till xanor pga att jag inte kan bryta ned diazepam. Saknar det enzymet. Kan du ekvivalenta doser mot stess? Ex 0,5 mg är 5 mg lr 10 mg Stess?
Vad är att föredra? Depo lr vanliga? Tänker endast äta dessa under en månad ca för att sedan trappa ut. Har ätit stess i 4 år.
Äter 20 mg stess idag...o jag har ett helvete med dem 😨😢
Citera
2016-05-14, 17:42
Medlem
Är det ingen som kan svara på min fråga. Om jag behöver 4mg Xanor om dagen, kan jag då ta 2st 2mg Xanor depot på morgonen och stå på hela dagen mot ångest, istället för att peta i sig piller då och då under dagen. Funkar det ta hela dosen på morgon mot ångest när det gäller depot?
Citera
2016-05-14, 19:06
Medlem
KringExs avatar
Någon mer än jag som får ökad aptit av Alprazolam?
Citera
2016-05-15, 14:53
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Är det ingen som kan svara på min fråga. Om jag behöver 4mg Xanor om dagen, kan jag då ta 2st 2mg Xanor depot på morgonen och stå på hela dagen mot ångest, istället för att peta i sig piller då och då under dagen. Funkar det ta hela dosen på morgon mot ångest när det gäller depot?
Jag testade depo igår. Jag tyckte de höll sig i 5 timmar sen var ångesten där igen! Och jag tog 1 mg . Så jag förstår vad du menar med att diazepam är bättre. Jag måste bara bli av med skiten....
Citera
2016-05-16, 08:32
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Jag testade depo igår. Jag tyckte de höll sig i 5 timmar sen var ångesten där igen! Och jag tog 1 mg . Så jag förstår vad du menar med att diazepam är bättre. Jag måste bara bli av med skiten....
Du kan dela upp din dos till 2 ggr om dagen (morgon & kväll). Halveringstiden för alprazolam är 12 timmar.
Kolla in den här sidan, så kanske du får lite mer information: http://emedicine.medscape.com/article/2172250-overview

Detta gäller även Depot. Skillnaden mellan depot och vanliga är: "Time to Peak Level, hours", som är 1-2 timmar på vanliga, lite längre med depot.
Senast redigerad av Doleo 2016-05-16 kl. 08:39.
Citera
2016-05-17, 16:12
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Du kan dela upp din dos till 2 ggr om dagen (morgon & kväll). Halveringstiden för alprazolam är 12 timmar.
Kolla in den här sidan, så kanske du får lite mer information: http://emedicine.medscape.com/article/2172250-overview

Detta gäller även Depot. Skillnaden mellan depot och vanliga är: "Time to Peak Level, hours", som är 1-2 timmar på vanliga, lite längre med depot.

Nu är det sagt o gjort; min läkare efter provtagning o kontakt med farmakolog på karolinska sagt att jag får på inga villkor äta stesolid mer. Jag har i fyra år haft dem mot min ångest men blir bara sämre o sämre. Jag bryter knappt ned stess alls. Saknar det enzymet. Så jävla bra, jävla läkare. De har vetat om detta hela tiden o jag blir läkemedelsförgiftad. Jag har fri tillgång till Xanor min man har dem men äter dem inte både depo o vanliga i mg depo 0,5 & 1,0 mg sedan vanliga 0,5 o 0,25 mg. Hur ska jag ta dem för att få.dem motsvara ca 15-20 mg stesolid?
Vill äta dem så jag blir kvitt stessen vilket kommer ta sin tid ca 1-2 mån. Ngn som har tips inkl nedtrappning
? Och är det normalt att få AT efter ca 5-6 timmar på 1 mg depo?
Senast redigerad av magica69 2016-05-17 kl. 16:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in