2016-05-17, 22:45
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Blev Garage Projects Death From Above och Bigfoot 2016 precis.

Garage Project var som någon (brutefish?) sade inte värd att jaga. En helt duglig IPA, men kanske lite väl saftigt pris. Känns som en hint av hetta långt inne i smakerna vilket väckte lite intresse dock.

Även Bigfoot var intressant då jag inte har testat de tidigare årgångarna. Kanske lite väl besk men skapade en skön kontrast med det väldigt söta i början som sedan togs över av det beska. Lämnade inte en alltför skön eftersmak dock. Helt okej betyg där med trots detta.
det var nog jag. helt ok grejer men för dyr och inte märkvärdig.

ja. de är så en barley wine ska smaka, i alla fall amerikansk. det är en stil som växer, man brukar uppskatta den mer och mer. var ingen fantast av den förr, men uppskattar den väldigt mycket idag.
Citera
2016-05-18, 10:05
Medlem
RedXs avatar
Bigfoot är enlig min mening en "jävligt bra" barley wine. Kan dock tänka mig att maltfantasterna föredrar en lite mer klassisk tolkning av stilen.
Citera
2016-05-18, 10:08
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Bigfoot är enlig min mening en "jävligt bra" barley wine. Kan dock tänka mig att maltfantasterna föredrar en lite mer klassisk tolkning av stilen.

Då är det bara att glömma bort den i några år, funkar utmärkt att lagra
Citera
2016-05-18, 17:23
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Bara jag som tyckte att årets Bigfoot var lite tamare än vanligt avseende humlingen? Jag har bara testat en flaska så det kan naturligtvis ha berott på set/setting eller flaskvariation.
Citera
2016-05-18, 20:00
Medlem
FreeWorldNows avatar
Det finns en fantastiskt god öl som heter Olivia, fruktig, fräsch, hög klass, över 8 procent och mycket god, nån som smakat den?
Citera
2016-05-18, 21:22
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Då är det bara att glömma bort den i några år, funkar utmärkt att lagra
Precis. Bigfoot köper jag alltid ca tio flaskor av och lagrar i minst tre år. Till helgen kan det bli provning av några lagrade mot en färsk.
Citera
2016-05-19, 14:35
Medlem
Tycker årets CBC var långt över förväntan faktiskt. Förväntade mig trängsel, små mängder av varje öl, enorma köer och lite tid för småprat med bryggarna, men jag oroade mig helt i onödan. Morgonpassen var extra bra och ännu lugnare. Visst, jag försökte inte ta mig fram till HF direkt vid öppning för att surra med Shaun, men med lite taktik så flöt allt på jävligt fint. Enda missarna jag skulle vilja se åtgärdade är vattenstationer, fler öppna fönster, skyltar ovanför borden (som nån här redan nämnt) samt att jag gärna skulle vilja ha fler dark lord-varianter, gärna minst en per pass, så att folk köar där istället för till de mer intressanta ölen Så skönt när man hunnit plocka på sig coconut mex cake, broken truck och huna inom loppet av några minuter medan folk köar en halvtimme+ till dl.

Roligt och lite skrämmande att se rating-hetsen också, tycker det var påtagligt mer av det nu jämfört med tidigare. Folk som släpar med sig laptopen eller diktafonen för att bomba recensioner kan ju knappast njuta av upplevelsen.

Bokkereyders Pinot Kriek håller jag som mässans bästa öl, helt fantastisk! Vad tyckte ni andra?
Senast redigerad av mallasohra 2016-05-19 kl. 14:37.
Citera
2016-05-19, 15:50
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mallasohra
Tycker årets CBC var långt över förväntan faktiskt. Förväntade mig trängsel, små mängder av varje öl, enorma köer och lite tid för småprat med bryggarna, men jag oroade mig helt i onödan. Morgonpassen var extra bra och ännu lugnare. Visst, jag försökte inte ta mig fram till HF direkt vid öppning för att surra med Shaun, men med lite taktik så flöt allt på jävligt fint. Enda missarna jag skulle vilja se åtgärdade är vattenstationer, fler öppna fönster, skyltar ovanför borden (som nån här redan nämnt) samt att jag gärna skulle vilja ha fler dark lord-varianter, gärna minst en per pass, så att folk köar där istället för till de mer intressanta ölen Så skönt när man hunnit plocka på sig coconut mex cake, broken truck och huna inom loppet av några minuter medan folk köar en halvtimme+ till dl.

Roligt och lite skrämmande att se rating-hetsen också, tycker det var påtagligt mer av det nu jämfört med tidigare. Folk som släpar med sig laptopen eller diktafonen för att bomba recensioner kan ju knappast njuta av upplevelsen.

Bokkereyders Pinot Kriek håller jag som mässans bästa öl, helt fantastisk! Vad tyckte ni andra?
ja. att de tagit bort vattenstationerna för att ta betalt för pet-flaskor är bara rent äckel + skyltar.

ja. rejt-bögarna är sorgliga.

pinot-kriken var ju inte äcklig nej.
Citera
2016-05-19, 17:46
Medlem
Försöksdjurs avatar
Någon mer än jag som tänker införskaffa ett par KBS imorgon?
Citera
2016-05-19, 18:16
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Någon mer än jag som tänker införskaffa ett par KBS imorgon?
nope. har 2-3 stycken. är inte speciellt impad av dom faktiskt. tycker dom är cp-hypade.
Citera
2016-05-19, 19:57
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nope. har 2-3 stycken. är inte speciellt impad av dom faktiskt. tycker dom är cp-hypade.

Okej! Har aldrig provat så jag är lagom exalterad
Citera
2016-05-19, 20:08
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Okej! Har aldrig provat så jag är lagom exalterad
har du inte provat så för all del! trots hypen ska man ju bocka av den. rimligt pris är det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in