2016-05-17, 20:11
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har tusentals gånger hört "hum undrar om han klarar av tempot i PL?" eller nån annan urkass fråga och det värsta är ju att frågan är helt seriös. Spelar nästan ingen roll vad spelaren i fråga presterat.

Och att lagen som sluta 1-4 åkte ur CL kan vi ignorera, bara en bagatell.

Hade kunnat vinna CL? Ok. Du vet väl att tvåan och trean från La Liga ställs mot varandra i CL-finalen? La Liga är bättre än PL så ditt överlägsna hyllande går bara inte att ta seriöst.

Varför tror du han inte spelat i PL för när han ändå flyttat runt till massa andra länder? För att han skulle bli en i mängden och inte alls bli någon given stjärna.

Bara för att tre lag är bra så betyder det inte att ligan håller någon kvalité. Det är jättestor skillnad.

Varför tror du fler följer PL än spanska ligan för? Precis.
Citera
2016-05-17, 20:23
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det har inte bara att göra med kvalité utan också historia. Engelsmännen uppfann spelet (åtminstone dess regler) och med Stryktipset har svenskarna en stark relation till ligan.

Ja PL är jämnare än La Liga men i år möts Atletico Madrid och Real i final i Champions League och förra året vann Barcelona och året före det Real i ett finalmöte mot Atletico.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-05-17 kl. 20:25.
Citera
2016-05-17, 20:24
Medlem
junazs avatar
Så mycket troll och skit i den här tråden, ingen mening att mata dom.

För övrigt skulle det faktiskt inte kännas så illa om Zlatan gick till USA exempelvis. Han har ändå gjort sin individuellt bästa säsong i karriären, och således känns det lite som att han avslutar på topp. Klart det vore kul att se honom i någon mer toppliga i Europa nu när han är i den här formen, men samtidigt kan jag helt klart köpa om han nu väljer att trappa ner karriären borta i väst.
Citera
2016-05-17, 20:34
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
ZlatanMania vilket lags spelstil och spelartrupp i PL tror du skulle passa Zlatan bäst att inkorporeras i?

Tänk om han skulle överraska med lagmoralens Leicester fast det har de nog inte pengar till.

Arsenal är nog bäst, de skulle ge honom en hel del målchanser.
Arsenal eller eventuellt United, Mourinho vet vart han har Zlatan.
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Varför tror du han inte spelat i PL för när han ändå flyttat runt till massa andra länder? För att han skulle bli en i mängden och inte alls bli någon given stjärna.

Bara för att tre lag är bra så betyder det inte att ligan håller någon kvalité. Det är jättestor skillnad..
Ja du.. Varför har han inte spelat i Bundesliga? För att han skulle bli en i mängden och inte nån given stjärna. Usel logik.
Citat:
Varför tror du fler följer PL än spanska ligan för? Precis
Seriös fråga: Finns det nån statistik på det?

Men ja du har rätt, antalet tv-tittare avgör såklart vilken liga som är mest kvalitativ.
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Så mycket troll och skit i den här tråden, ingen mening att mata dom.
Ibland är det svårt å veta.
Citera
2016-05-17, 20:59
Medlem
Zlatan säger att klubb är klar men inget berättas utöver detta. Kan det vara så att klubben han ska spela för inte spelat klart sin säsong(Man U spelar klart ikväll) kombinerat med att PSG faktiskt har en final kvar att spela som gör att inget avslöjas.
Citera
2016-05-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Zlatan säger att klubb är klar men inget berättas utöver detta. Kan det vara så att klubben han ska spela för inte spelat klart sin säsong(Man U spelar klart ikväll) kombinerat med att PSG faktiskt har en final kvar att spela som gör att inget avslöjas.

Ja, troligen. Dessutom är man kanske fortfarande i förhandlingar om detaljer i kontraktet så nog inte så smart att gå ut och säga vilken klubb det blir.

Mino Raiola var ute väldigt snabbt igår med att dementera vilket betyder att Zlatan kommer att spela för United nästa säsong. Det är så Zlatans entourage jobbar.
Citera
2016-05-17, 21:17
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Ja PL är jämnare än La Liga men i år möts Atletico Madrid och Real i final i Champions League och förra året vann Barcelona och året före det Real i ett finalmöte mot Atletico.

Ja det är fantastiskt att två lag från samma liga möts i en final absolut. Men tre bra lag gör inte att en liga blir bäst.

Jag skulle gärna se Zlatan i Man-U det vore skithäftigt om han så bara lyckades ta en startplats. Tyvärr tror jag att PL är för bra helt enkelt, men jag skulle bli riktigt stolt som svensk om han till och med producerade där. Han har mycket kvar att bevisa så det är upp till bevis. Men lyckas han så skulle jag bli jätteglad.
Citera
2016-05-17, 21:22
Medlem
freeriderXIIs avatar
PL gillar jag också särskilt anrika FA Cupen men karlsoon vad är det som gör att du gillar just MAN U?

Vilket lag håller du på i PL förresten?
Citera
2016-05-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Såklart den var betydelselös, ingen kunde vinna nått med en vinst, eller förlora nått med en förlust.
Detta med betydelselösa matcher, är nått man ofta hör inom fotbollen och andra lagidrotter.
Och vid liknande tillfällen, så du har ingen att komma med där.
Matchen var betydelselös.
Nej, inga tävlingsmatcher är betydelselösa.
Hade Nantes vunnit matchen hade de hamnat på nionde plats i tabellen, nu förlorade de och hamnade på plats fjorton.

PSG och Zlatan skämde verkligen ut sig i helgen. Pinsamt.
Citera
2016-05-17, 21:38
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
PL gillar jag också särskilt anrika FA Cupen men karlsoon vad är det som gör att du gillar just MAN U?

Vilket lag håller du på i PL förresten?

Jag gillar egentligen inte Man-U mer än något annat lag i PL. Däremot ogillar jag lag som Chelsea och Manchester-City av den anledningen att jag tillhör den gamla skolan och gillar inte när man enbart köper sig framgångar. Så jag håller faktiskt inte på något lag alls i PL men visst tycker jag att det är lite extra skoj när det går bra för Man-U,Liverpool, och andra klassiska lag. Och visst gläds man åt Leicesters framgångar
Citera
2016-05-17, 21:41
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Hade Nantes vunnit matchen hade de hamnat på nionde plats i tabellen, nu förlorade de och hamnade på plats fjorton.

Zlatan stod väll för en fin avslutning, jag såg inte matchen men läste tidningen. Så på vilket vis skämde han ut sig? Var det inte två mål han gjorde, rätta mig om jag har fel.
Citera
2016-05-17, 21:45
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet

Menar du att Nantes tappade matchen för att det blev en minuts avbrott för applåder? Eller var det den extra minuten det tog efter Zlatans mål som grusade deras chanser att knipa segern?

Vad är pinsamt i att tacka av en viktig spelare för klubben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in