Han har vunnit mycket men aldrig Allsvenskan. Legendaren Zlatan förtjänar ett SM guld med MFF.
Fast Allsvenskan betyder inte ett skvatt egentligen. En avslutning i Allsvenskan för en lika stor spelare som Zlatan är pinsamt jag menar hur kul och motiverande är det att åka buss till Gävle en regnig höstdag för att spela bortamatch när man börjar snudda 40. Men visst förstår jag att gröthalsarna drömmer om "den långe".
Enligt en granskning som Veckans Affärer genomfört har Zlatan Ibrahimovic dragit in minst 1,2 miljarder under sin aktiva karriär. Reklamintäkterna landar på omkring 200 miljoner enligt beräkningen.
Zlatan ska dessutom nyss ha köpt en lägenhet i ett bostadskomplex på Manhattan i New York, där kvadratmeterpriset beräknas ligga på ungefär 115 000 kronor.
Beckhams nya plastklubb ligger väl i New York? Spel i den om 2-3 år?
Zlatan sportchef i PSG?
Citat:
Enligt franska uppgifter till SPORT-Expressens ska Ibrahimovic och Al-Khelaifi diskutera sommarens transferfönster och den kommande säsongen för PSG under vistelsen i Brasilien.
För tre veckor sedan värvade PSG den brasilianske försvarsspelaren David Luiz efter Zlatans rekommendationer och miljardklubben planerar ytterligare ett köp innan transferfönstret stänger vid månadsskiftet augusti-september.
Zlatan har tydligen avsagt sig bekantskapen från sin "gamla vän" Stefan Hansson som påstår att Ibrahimovics största begär är att lira i Juventus igen.
Någon som vet mer om sanningshalten bakom detta? Låter ju befängt att ZI tjatar om juve just nu, troligtvis journalistsvammel alltihopa.
Zlatan har tydligen avsagt sig bekantskapen från sin "gamla vän" Stefan Hansson som påstår att Ibrahimovics största begär är att lira i Juventus igen.
Någon som vet mer om sanningshalten bakom detta? Låter ju befängt att ZI tjatar om juve just nu, troligtvis journalistsvammel alltihopa.
Citat:
För SportExpressen.se vill han återge historien bakom det påstådda uttalandet som blev en världsnyhet och omskrivet i såväl brittiska, italienska, spanska och franska medier.
- Nu ska du få höra här, jag träffade journalister runt Juventus här i Jakarta eftersom de spelade match här och jag tränar ett lag här. Och Tuttosport och nån mer intervjuade mig.
Han fortsätter:
- De frågade om jag känner Zlatan, "ja", svarade jag. Sedan "har du Skype?", samma där - jag svarade ja så klart, alla har Skype.
- Sen frågade de om jag hade pratat med Zlatan och jag berättade att det var många, många år sedan.
- På nästa fråga om han kommer tillbaka till Juventus svarade jag att "det har jag ingen aning om, ni får fråga honom själv". Han är ju i Paris nu och har ett bra kontrakt där. Zlatan är Zlatan, han kör sitt eget race.
Men vad tänkte du när du såg att dina ord fick så stort genomslag?
- Att italienaren från Tuttosport jag pratade med har förvrängt hela historien. Att vi har pratat på Skype och att jag har svar på saker kring hans framtid. Det var åtta, nio år sedan vi pratade, jag har träffat honom tre-fyra gånger. Jag känner familjen lite och har tränat honom, inte mer än så.
- Det är bedrövligt att det blev sådana här proportioner när de hittar på vad jag har sagt. Vad i helvete sysslar de med?
EDIT: Eller jaha, missuppfattade nog lite vad du menade. Jag såg nu att Zlatan påstår att han inte ens känner snubben och att han aldrig har haft honom som tränare.
Känns som att denna skada är relaterad till hur otränad han verkar vara. Zlatan gick väl ut efter första matchen och kände sig inte 100% ännu trots att han haft flera veckor av försäsongsträning.
Förhoppningsvis är Blanc smart och låter honom vila i dem oviktiga matcherna. Det finns ingen anledning till att han ska spela varje skitmatch, han har visat hur bra han är. Dags att ladda om batterierna och fokusera på det som verkligen gäller.