2016-05-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Det är ju lite märkligt att vissa inte svarar alls, rätt så vanligt skulle jag säga. Man får en matchning och skriver men sedan inget svar, men samtidigt tar de inte bort matchningen heller.
Jag gör samma sak. Har inte alltid tid att skriva till alla.
Att bara sitta och swipea är snabbt och enkelt, går att göra lite närsom helt enkelt.
Att faktiskt börja skriva tar lite tid, så det gäller att man har det och självfallet orken.
Citera
2016-05-17, 14:44
Bannlyst
Jag bytte profilbild och har helt plötsligt inga nya matchningar. Den nuvarande är tagen från surfplattan och jag anser mig vara snygg men det är ingen systembild och inte uppklädd. Kan det verkligen göra skillnad?

Två dagar ganska dött... Vill behålla den ju!
Citera
2016-05-17, 14:51
Medlem
Ghurps avatar
Skaffade tinder igen nu när man är singel. Sist fick man en del trevliga möten 😊 men nu är jag lost som en 80 åring

Vad för jävla bilder tänder tjejerna på nuförtiden. Ska man ta eb allan ballan selfie eller en äkta hej det här är jag selfie.

För jag vill ju hitta någon som är sig själv också

Hur lång vad för info ska skrivas i profilen för låta intressant.

Jag behöver liksom exempel
Citera
2016-05-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Det är ju lite märkligt att vissa inte svarar alls, rätt så vanligt skulle jag säga. Man får en matchning och skriver men sedan inget svar, men samtidigt tar de inte bort matchningen heller.

Brudar har 20 andra killar som skriver till dem. Till skillnad från oss brukar de rikta all fokus på ett fåtal medan vi snubbar skriver till så många som möjligt.
Citera
2016-05-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Har ni någon presentation? Jag har endast skrivit min längd.

Har ni förresten märkt av vinglas-fenomenet? Känns som nästan varannan brud har ett glas vin i handen på förstabilden, eller en drink, någon alkoholhaltig dryck i alla fall. Nextar alla tjejer med vinglas numera, oavsett om de är snygga eller inte. Det är så avtändande på något sätt. Tänker bara groggluder när jag ser en sån bild.

Ta bild med vinglas och skriv "jag kan också dricka vin"
Citera
2016-05-17, 18:08
Medlem
Testade photofeeler och jag fick följande:

Smart: 21 %
Trustworthy: 37%
Attractive: 19%

Citera
2016-05-17, 18:25
Bannlyst
Ni som inte får svar från tjejerna, följ nedan för att underlätta för er själva och spara er tid.

Svarar hon inte på första meddelandet eller har slutat svara så vänta 3 dagar om du inte fått svar så skickar du andra sista meddelande, du kan skriva igen till henne. Svarar hon inte inom 1 dag då kan du med gott samvete ta bort matchen.

Ju mer du tar bort match med anledning "beter sig dåligt offline" desto mer kommer du få belöning tillbaka och kommer visas i flödet vilket gör du kommer få nya matcher inom nån minut eller timme.

Såg på reddit att Tinder har fått oerhört dålig kritik från användare där de säger att de måste göra nåt åt när tjejer är på Tinder för att leka med swipa höger o inte svarar.
Senast redigerad av Arisk-Kurd 2016-05-17 kl. 18:27.
Citera
2016-05-17, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
Brudar har 20 andra killar som skriver till dem. Till skillnad från oss brukar de rikta all fokus på ett fåtal medan vi snubbar skriver till så många som möjligt.

Det kanske är dags och begränsa tjejernas swipande till Max 20 swip höger om dagen. För vi vet att det finns desperata killar som sitter och swipar på alla de ser i flödet.

Folk borde skicka denna feedback till Tinder så får de typ förhoppningvis programmera om att tjejerna eller killarna kan swipa Max 20 om dagen.
Citera
2016-05-17, 18:38
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arisk-Kurd
Det kanske är dags och begränsa tjejernas swipande till Max 20 swip höger om dagen. För vi vet att det finns desperata killar som sitter och swipar på alla de ser i flödet.

Folk borde skicka denna feedback till Tinder så får de typ förhoppningvis programmera om att tjejerna eller killarna kan swipa Max 20 om dagen.

Arisk-kurd du som legat med 84 svenska tjejer via Tinder. Hur får man lättast ligg där?
Citera
2016-05-17, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Arisk-kurd du som legat med 84 svenska tjejer via Tinder. Hur får man lättast ligg där?

Håller på skriva eBook just om det ämnet. Kommer informera i denna tråd när den klar. Men i grund och botten handlar det mesta om utseende på Tinder sen går det såklart maxa sin resultat med andra saker som jag just tar upp i kommande ebooken.
Citera
2016-05-17, 19:46
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Mja, det är mest en grej som alla tjejer tar efter varandra på grund av att tjejer sällan är individualister...samma sak med bilder på midsommarkransen runt huvudet. Tråkigt och intetsägande? Oooja. Men det är ju tjejer....man får helt enkelt se om de har attraktiva drag eller inte. Dessa saker kommer man aldrig bort ifrån.

Fast det är ingen genusgrej, 9/10 killar har en bild på när de håller en fisk också.
Sedan är det väl ganska naturligt att det finns många tjejer som har bild när de håller i ett vinglas. Det innebär ju troligtvis att de är ute på krogen, eller åtminstone har gjort sig i ordning för någon form av offentligt sammanhang. Men visst hade det varit lite mer spännande om de suttit ofixade, ätit frukost och hållt i ett glas mjölk istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Kakmonstretftw
Min personliga favorit är att 8/10 tjejer beskär deras bilder så att halva deras panna försvinner. Ingen större grej egentligen, tycker bara det ser förjävla löjligt ut. Finns väl ingen anledning att "gömma" ens panna om man nu inte smugglar transportflyg ovanför ögonen.

Det är väl ganska naturligt att folk, tjejer i synnerhet, hänger upp sig på kropps och utseendefixering. Om de då fått höra eller själva tycker att de har stor panna (oavsett om de har det eller ej) så blir det givetvis något de gärna inte skyltar med om de nu kan förminska den på något diskret sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Skaffade tinder igen nu när man är singel. Sist fick man en del trevliga möten 😊 men nu är jag lost som en 80 åring

Vad för jävla bilder tänder tjejerna på nuförtiden. Ska man ta eb allan ballan selfie eller en äkta hej det här är jag selfie.

För jag vill ju hitta någon som är sig själv också

Hur lång vad för info ska skrivas i profilen för låta intressant.

Jag behöver liksom exempel

Ta en bild som du tycker representerar dig själv. Välj ut med omsorg, det är bilden som makes it or breaks it på Tinder.

Skriv en kort profiltext eller ingen alls. Det skadar inte om du använder humor.
Citera
2016-05-18, 00:11
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arisk-Kurd
Hur gammal är du? Tinder är inte för nån över 35+.

Inte?

Citat:
Majoriteten av tjejena har på från 18-26 år i deras spannmålet.

Och varför är det ett problem? Och dessa siffror har du forskat fram hur?

Citat:
Folk måste fatta att Tinder inte är för vem som helst, man måste först och främst ha det traditonella utseendet som påminner om modell ansikte och vara mellan 18-30 år.
Sen kan du räkna med få match med 8-10 rank brudarna.

Jag har definitivt inget modellutseende men kan däremot koppla på min dont give a fuck attityd i text och när jag träffar folk.

Citat:
Att du och ni inte är något av ovanstående då är det vanligt att ni får nån match i veckan eller månaden.

Vad är vitsen med att samla matchningar med en bortfallsprocent på 80%? Har precis tagit upp tinder igen och jag vill inte ha mer än max en handfull matchningar i veckan eftersom jag ändå har en betydligt bättre hit-rate. Och flera som jag träffat har varit riktiga jävla proffs på det dom gör.

Det är snudd på skrattretande att du säger dig jobba på en e-bok inom detta ämne. Det är möjligt att du tror dig vara eller t.o.m. är snyggare än mig men min hjärna, attityd och glimt i ögat går hem hos ett betydligt bredare spektra än dom öppna målen du inriktar dig på.

Men för all del, din ev. e-bok kan ju möjligen göra nytta som någon slags satir.

/#LOUDmouth#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in