2016-05-16, 22:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Då kan du börja med att kommentera de senaste inläggen så ska du få en hög till sen.

Kom igen nu, visa att bilden är arrangerad, det är lätt. Du vill göra det nu. Kom igen.
Citera
2016-05-16, 22:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Då kan du börja med att kommentera de senaste inläggen så ska du få en hög till sen.

Fram med bevisen nu, inte ska du skämmas, visa godsakerna. Flaunt it if U got it.
Citera
2016-05-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kom igen nu, visa att bilden är arrangerad, det är lätt. Du vill göra det nu. Kom igen.

Jag är ledsen, du är för osmart för mig. Det kan du inte hjälpa.
Citera
2016-05-16, 22:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag är ledsen, du är för osmart för mig. Det kan du inte hjälpa.

Du milde vilka skarpa svar du har o du intelligenta motdebattör.

Visa nu något som bevisar att bilden är arrangerad.
Citera
2016-05-16, 22:57
Medlem
[quote=Sonnenwende|57289264]Helst inte när den är arrangerad.[/QUOTE

Ordet arrangerad har blivit så urvattnat i den här tråden så när det gäller fotografier så tycks förnekarna mena att de enda bilder som inte är arrangerade är bilder som tas i lönndom och so sedan helst heller inte publiceras. Så om SÄPO fotograferade något så räknas just de bilderna inte som fusk.
De kan för övrigt heller inte bli årets bild.

Sonnenwende var en nazistisk operation under andra världskriget där många av de frivilliga SS-soldaterna hade skandinaviskt ursprung. Det här historiska sammanhanget är välkänt hos SÄPO och bland Skandinaviens nu aktiva nazister.
Du förnekar din kunskap om det.
Jag tror dig varken när de förnekar bilden eller din avatar. Du bara tramsar.
Citera
2016-05-17, 00:06
Medlem
[quote=exponerad|57290064]
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Helst inte när den är arrangerad.[/QUOTE

Ordet arrangerad har blivit så urvattnat i den här tråden så när det gäller fotografier så tycks förnekarna mena att de enda bilder som inte är arrangerade är bilder som tas i lönndom och so sedan helst heller inte publiceras. Så om SÄPO fotograferade något så räknas just de bilderna inte som fusk.
De kan för övrigt heller inte bli årets bild.

Sonnenwende var en nazistisk operation under andra världskriget där många av de frivilliga SS-soldaterna hade skandinaviskt ursprung. Det här historiska sammanhanget är välkänt hos SÄPO och bland Skandinaviens nu aktiva nazister.
Du förnekar din kunskap om det.
Jag tror dig varken när de förnekar bilden eller din avatar. Du bara tramsar.

Medvetenheten om hur viktigt det är att slå igenom i media är idag så stor att i stort sett inget sker spontant framför kameror. Framför allt inte om det gäller yrkesdemonstranter. Denna cynism har blivit motbjudande eftersom det leder till att man till och med kan offra barn för att få till en bild som kan påverka opinionen.

Men med detta sagt så är symboliken i bilden är trots allt riktig på ett vis. Den visar nämligen hur det naturligt svaga och främmande, med hjälp av en gigantisk uppbackning av pengastarka intressen, kan tillintetgöra det naturligt starka och ursprungliga. Den visar därmed hur girigheten tillintetgör styrkan, sätter naturens ordning ur spel och dödar allt liv.
Citera
2016-05-17, 05:09
Medlem
Den här bilden på Tess ägs av TT. Fråga till TT: Vem har ni köpt bilden av?
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/22801318/800/normal/ef8b8cac4499b/b72ffdbd-ed9e-4ecd-b747-2ac0a580b0a9
Citera
2016-05-17, 06:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psrab
Den här bilden på Tess ägs av TT. Fråga till TT: Vem har ni köpt bilden av?
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/22801318/800/normal/ef8b8cac4499b/b72ffdbd-ed9e-4ecd-b747-2ac0a580b0a9
Negressen som är en " privatperson" står bredvid en av Sveriges mest aktiva antidemokrater/vänsterextremister, ha ha byxorna åker av vänstern gång på gång.
Citera
2016-05-17, 07:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ha! Ja jävlar. Dror alltså? Jag får erkänna att uppmanar man folk att rösta på Dror så är man faktiskt toppslut.
Men det förändrar ingenting med bildens sprängkraft, den blev bra.

Citat:
Negressen som är en " privatperson" står bredvid en av Sveriges mest aktiva antidemokrater/vänsterextremister, ha ha byxorna åker av vänstern gång på gång.

Ja herre min je, nu tog du mig med byxorna nere. Har Tess samröre med Dror. Kunde jag aldrig tro, varför sa du inget?
Som sagt, du är en idiot. Och nazistsympatisör. Och en dålig debattör.
Verkar hennes minst sagt diskutabla politiska åsikter stoppa bilden från att bli en framgångsrik bild? Det kanske tom, om man vill vrida på diskussionen, visar ännu mer på bildens styrka?
Citera
2016-05-17, 08:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Citat:
Det kan varken han eller de tre andra kommunisterna som spammar tråden, lite som att vänta på Godot.

Nämen! En finkulturell referens, om än rätt malplacerad av en gosse som rusar runt bland trådar som berör människoraser, i sina nedkissade lederhosen stl small nere vid anklarna, och skriver några tomma rader här några tomma rader där.

Vad vi förgäves väntar på är ju att du eller nån annan drömmare här kommer med något enda bevis på att bilden ska vara arrangerad.

Sen kan du fundera på om dina våta drömmar blir verkliga, om Lagerlöf och Asplund skulle känna varandra - inbillar du dig att något angående bildens spridning skulle ändras? När du ändå citerar Becketts dramatik menar jag, en i högsta grad arrangerad och politisk/existensiell tillställning. Sessutom helt 'arrangerad'.
Senast redigerad av Clay Allison 2016-05-17 kl. 08:04.
Citera
2016-05-17, 08:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot

Medvetenheten om hur viktigt det är att slå igenom i media är idag så stor att i stort sett inget sker spontant framför kameror. Framför allt inte om det gäller yrkesdemonstranter. Denna cynism har blivit motbjudande eftersom det leder till att man till och med kan offra barn för att få till en bild som kan påverka opinionen.

Men med detta sagt så är symboliken i bilden är trots allt riktig på ett vis. Den visar nämligen hur det naturligt svaga och främmande, med hjälp av en gigantisk uppbackning av pengastarka intressen, kan tillintetgöra det naturligt starka och ursprungliga. Den visar därmed hur girigheten tillintetgör styrkan, sätter naturens ordning ur spel och dödar allt liv.

Drama queen much?
Citera
2016-05-17, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot

Det där med att sätta naturens ordning ur spel har jag stött på som argument på anstalt. En del som där kallar sig nazister använder det för att förklara varför de har rätt att råna, misshandla eller tom våldta.
Kan de inte skydda sig så får de skylla sig själva, det är bara en fråga om urval, den starkes rätt.

Därför är det skönt att se bilden på kvinnan i Borlänge. Den demonstrerar protesten mot teorin om den starkes rätt. Bilden visar på det mänskliga i att stå upp mot nazisternas männniskosyn.
Det inspirerar.
http://rodeo.net/amiethekid/2016/05/16/raseriet-8/
Senast redigerad av exponerad 2016-05-17 kl. 10:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in