2016-05-16, 21:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
Hon och en fotograf som hon känner har bestämt ungefär vilken bild de ska få. De inväntar ett bra tillfälle och när det inträffar så går hon fram och gör sin grej och han tar bilden. Klart! Är det så svårt att förstå?

Ok, vi säger så. Förutom att det faller på en liten detalj, det här med att de inte känner varandra. Utgå ifrån det och få ihop din teori. Shot!
Citera
2016-05-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bevisbördan är på er eftersom kvinnan och fotografen säger att de inte känner varandra.
Jag har ca 10 gemensamma vänner med kvinnan på Fbook men aldrig varken sett eller hört hennes namn tidigare.

Och varför räcker det inte för att väcka ens ett uns tvivel hos dig att fotografen hade tagit 'idolbilder' (enligt hans egna ord) av ledningen för Refugees Welcome och att modellen var en av talarna just för Refugees Welcome på Medborgarplatsen. Är det för långt mellan de omständigheterna för dig? Tycker du kanske att jag är konspiratorisk som kopplar ihop dem?
Citera
2016-05-16, 21:30
Medlem
Citat:
Bevisbördan är på er eftersom kvinnan och fotografen säger att de inte känner varandra.
Jag har ca 10 gemensamma vänner med kvinnan på Fbook men aldrig varken sett eller hört hennes namn tidigare.

Driver du med mig? Vi har bevisbördan eftersom du ger ditt ord på att du känner några på Fbook.
Citera
2016-05-16, 21:36
Medlem
Om inte annat så är det arrangerat på så sätt att hon vet att hon kommer att bli fotad om hon går fram och gör något coolt. Det är fullt med fotografer som väntar på något att fota. Alla runtomkring har mobilkameror.

Därför är det också helt riskfritt att konfrontera demonstranterna, allt blir dokumenterat och det vimlar av poliser. Inget "farligt" kommer hända, har hon tur kan det blir polisbrutalitet på foto också.

Sen är fotot i sig tråkigt, man har sett det förut. Oh, gäsp. Kamp, wow.
Hur många gånger kan samma bild bli årets foto?
Citera
2016-05-16, 21:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Tja, det räcker ju gott med de två som arrangerade den. De är säkert glada. Precis som du.

Fast de behöver en polis som släpper förbi kvinnan och en som låter henne stå kvar och sen en judisk infiltratör som håller NMR-vakterna ifrån att trycka undan henne?
Jag är varken glad eller ledsen, är bara less på alla satans konspirationsteorier som alltid gror inom NS-sfären och dess försvarare.
Eller förresten, nu ljög jag. Jag gillar när nazister möter motstånd, det gör mig glad att deras manifestation bet dem i stjärten. Men det förändrar inte hur jag ser på vad som är rimligt här i världen.
Citera
2016-05-16, 21:38
Medlem
Citat:

Och varför luktar det inte ens tvivel hos dig tro när fotografen säljer en bild som han har tagit på en av sina kompisar (som, hoppsan, också är modellens kompis) till Upsala Nya tidning för en debattartikel som kompisen och, hoppsan, modellen skriver tillsammans (och uppträder på bild tillsamans vid). Det är säkert bara konspiratoriskt.

http://mobil.unt.se/asikt/debatt/satt-stopp-for-hatet-4201848.aspx

Du kan snacka hur mycket du vill om bevisvärdering. Det är mot den bakgrunden ändå trams. Och det finns mer. Så klart.
Citera
2016-05-16, 21:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
Driver du med mig? Vi har bevisbördan eftersom du ger ditt ord på att du känner några på Fbook.

Menar bara att för att man kan vara bekanta behöver man inte vara det.
Citera
2016-05-16, 21:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ja. Det där handlar bara om vana. Amerikaner har sällan några problem med att se en svart/turk/kines eller whatever som svensk eftersom de är vana vid att USA är av blandad etnicitet. Zoran Ismael har bla annat berättat om att hans smeknamn när han bodde i USA ett tag var "the swede". Fräsigt va?
Och nej, vi har inte skött invandringsfrågan på ett bra sätt i Sverige.
Men det är helt otroligt OT så back on track med dig.

Tror du bilden kan anses vara en framgångsrik bild? Tror du att den är fejk?

Har redan sagt det är helt suverän bild. Om nu den tagits i 60-talets USA typ. Att blivit tagen i Sverige 2016 inte så mycket en suverän bild.
Citera
2016-05-16, 21:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Och varför räcker det inte för att väcka ens ett uns tvivel hos dig att fotografen hade tagit 'idolbilder' (enligt hans egna ord) av ledningen för Refugees Welcome och att modellen var en av talarna just för Refugees Welcome på Medborgarplatsen. Är det för långt mellan de omständigheterna för dig? Tycker du kanske att jag är konspiratorisk som kopplar ihop dem?

Det var därför jag utgick från att de kände varandra när det stod klart vilka det var.
Citera
2016-05-16, 22:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har redan sagt det är helt suverän bild. Om nu den tagits i 60-talets USA typ. Att blivit tagen i Sverige 2016 inte så mycket en suverän bild.
Helst inte när den är arrangerad.
Citera
2016-05-16, 22:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Äh, fjanta dig inte. Det behövs inte. Det förstår du och vi alla ändå.

Haha. Ett så uselt och tomt bortviftande av en helt rimlig begäran.

Seså, visa nu att bilden är arrangerad.
Citera
2016-05-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha. Ett så uselt och tomt bortviftande av en helt rimlig begäran.

Seså, visa nu att bilden är arrangerad.

Då kan du börja med att kommentera de senaste inläggen så ska du få en hög till sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in