Citat:
Ursprungligen postat av
smutsigafingrar
Isabelle Ståhl håller på att skriva en doktorsavhandling i idéhistoria vid Stockholms universitet.
Det måste ju räknas?
Jag hade tyckt att Karin Johannisson eller Maja Hagerman hade varit bra val. För några år sen. Men det är generationsskifte som sagt var. Sara Stridsberg är väl den första född på 70-talet.
Isabelle Ståhl... jag gillar inte det hon skriver i Svenska Dagbladet, har också svårt för tjejer som poserar som hon gör. Men det är tabu att prata om sånt. Det skulle kunna vara kvinnlig missunnsamhet från min sida också. Men tjejer som gör stjärnskottskarriär på det sättet och som använder utseendet, blir jag misstänksam på. Lite som Katrine Kielos i början. Fast nu har hon ju givit ut några böcker. Det är bättre när det är från andra hållet - någon kommer från ingenstans och slår igenom p.g.a böcker eller andra briljanta saker, eller arbetar sig fram långsamt. Susanna Alakoski gillar jag. Aase Berg. Inte för att jag tycker att de ska in i Akademien. Då blir de väl stofiler.
Jag menar att det är bättre än när en snygg tjej börjar blogga och det regnar erbjudanden över henne.
Idéhistoria förresten. Ett flummigt trendämne