2016-05-16, 17:20
Medlem
Imbazs avatar
En del tyska tidningar som påstår att LFC och Karius är överens.

22årig Bundesliga-keeper alltså..
Citera
2016-05-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
En del tyska tidningar som påstår att LFC och Karius är överens.

22årig Bundesliga-keeper alltså..

Jag läste detsamma och det ska vara den ansedda (anses ansedd i alla fall) tidningen Der Kicker som verkar vara källan, har sett artikeln där men har lite för dåliga tyska kunskaper för att läsa om han är helt klar eller inte. Priset ska tydligen ligga kring 90 miljoner kronor (10 miljoner Euro).

Han är tydligen målis för Mainz idag om jag förstår det rätt
Citera
2016-05-16, 18:58
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Jag läste detsamma och det ska vara den ansedda (anses ansedd i alla fall) tidningen Der Kicker som verkar vara källan, har sett artikeln där men har lite för dåliga tyska kunskaper för att läsa om han är helt klar eller inte. Priset ska tydligen ligga kring 90 miljoner kronor (10 miljoner Euro).

Han är tydligen målis för Mainz idag om jag förstår det rätt

Samma källa som min då.

Priset är detsamma som jag läst om också. Han har gjort det bra i Mainz vad jag förstått (inte sett honom).
Citera
2016-05-16, 21:20
Medlem
Samma källa som förutspådde Martial till United på RMC Sport uppger nu att United har erbjudit Zlatan ett ettårs-kontrakt på 15 miljoner euro.

https://twitter.com/mohamedbouhafsi/status/732277921545621504
Senast redigerad av Assdefender 2016-05-16 kl. 21:29.
Citera
2016-05-16, 21:42
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Samma källa som förutspådde Martial till United på RMC Sport uppger nu att United har erbjudit Zlatan ett ettårs-kontrakt på 15 miljoner euro.

https://twitter.com/mohamedbouhafsi/status/732277921545621504

Men att ha erbjudit Zlatan ett kontrakt har ju United halva Europa gemensamt med.

Skall han kanske spela sin sista säsong utan CL? Tror inte det, men kan ha fel

Han är nog sugen på Italien eller USA tror jag
Citera
2016-05-16, 21:54
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Han är nog sugen på Italien eller USA tror jag

Hans fru och barn är nog sugna på det Hur många spelare har vunnit ligan i fyra toppligor och skytteligan i tre? Kommer inte på någon. Går Zlatan till PL så har han chansen att göra just detta. Att gå tillbaka till Italien och göra samma sak igen bevisar ingenting nytt.

Pratas ju mycket om att han tänker på sitt varumärke och hej och hå. Man Utd är en enorm klubb och PL en liga som hörs och syns betydligt mer än Ligue 1 och även Serie A ute i världen. Vore den perfekta klubben för honom och Zlatan vore den perfekta spelaren för den klubben.
Citera
2016-05-16, 22:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Hans fru och barn är nog sugna på det Hur många spelare har vunnit ligan i fyra toppligor och skytteligan i tre? Kommer inte på någon. Går Zlatan till PL så har han chansen att göra just detta. Att gå tillbaka till Italien och göra samma sak igen bevisar ingenting nytt.

Pratas ju mycket om att han tänker på sitt varumärke och hej och hå. Man Utd är en enorm klubb och PL en liga som hörs och syns betydligt mer än Ligue 1 och även Serie A ute i världen. Vore den perfekta klubben för honom och Zlatan vore den perfekta spelaren för den klubben.

Men, återigen, han är inte en ungtupp längre. Visst, hans fysik är fortfarande bra men att komma som 34-åring till en såpass tempostark och hård liga som PL är inte lätt. Dessutom kan det ju vara så att Zlqtan faktiskt känner sig fysiskt sliten på äldre dat, det vet vi inget om.
Citera
2016-05-16, 22:14
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men, återigen, han är inte en ungtupp längre. Visst, hans fysik är fortfarande bra men att komma som 34-åring till en såpass tempostark och hård liga som PL är inte lätt. Dessutom kan det ju vara så att Zlqtan faktiskt känner sig fysiskt sliten på äldre dat, det vet vi inget om.

Trams. Han skulle naturligtvis mosa det mesta som PL slänger i hans väg.
Citera
2016-05-16, 22:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Trams. Han skulle naturligtvis mosa det mesta som PL slänger i hans väg.

Nej, det är inte en självklarhet.
Citera
2016-05-16, 22:22
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Jag har länge trott på Manchester United för Ibrahimovic del, men jag tror inte att man skall utesluta Juventus. Klubben är oerhört välmående, har mycket goda förutsättningar för att gå långt i Champions League, man letar (förmodligen) efter en ny anfallspartner till Dybala samt till sist det givna, Zlatan har en historia sedan tidigare med Juventus och hyser en stor respekt för klubben. Ha med det i beräkningarna.

Det skall också tilläggas att Marotta, Juventus sportchef, är duktig på att jobba bakom kulisserna. Det talades mycket om Jovetic, Sanchez m.fl, men det slutade med att man värvade Tevéz ifrån "ingenstans". Nu talas det mycket om Cavani till Juventus, men det skulle lika gärna kunna vara ett spel för gallerierna så att Marotta kan få jobba ifred.

Har mycket svårt att tro att juve skulle vilja ha zlatan... Han fyller 35 år.
Vad skulle juve tjäna på det?
Juve behöver inte honom. Vunnit serie a fyra år i rad, var i CL final nyligen... Juve behöver spelare för de stora matcherna och det är inte zlatan.

Jag tror på 80% usa för zlatan, 10% england och 10% bayern m.
Citera
2016-05-16, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Blev inte Pjanic anfallen av Roma-supportrar för några år sedan? Man skrek massa skit åt honom och kallade honom för förrädare. Minns inte hela situationen men det känns inte som att Pjanic är så uppskattad bland supportrarna? Vilket kan väga över till att han lämnar.
Japp, det stämmer. Han gratulerade sin landsman Senad Lulic, som spelar i stadsrivalerna Lazio, till Coppa Italia-titeln(i finalen besegrades just Pjanics Roma) för några år sedan och då riktade Roma-supportrar väldigt mycket kritik till Pjanic.

Lämnar han Roma, vilket det tyvärr lutar åt, så hoppas och tror jag på att Bayern München rycker åt sig den 26-årige bosniern.

Jag undrar även vad en eventuell försäljning av Pjanic skulle innebära för landsmannen Dzeko, som ryktas till West Ham, Besiktas och Milan, som just flyttade till Roma bara för Pjanic skull.
Citera
2016-05-17, 07:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Japp, det stämmer. Han gratulerade sin landsman Senad Lulic, som spelar i stadsrivalerna Lazio, till Coppa Italia-titeln(i finalen besegrades just Pjanics Roma) för några år sedan och då riktade Roma-supportrar väldigt mycket kritik till Pjanic.

Lämnar han Roma, vilket det tyvärr lutar åt, så hoppas och tror jag på att Bayern München rycker åt sig den 26-årige bosniern.

Jag undrar även vad en eventuell försäljning av Pjanic skulle innebära för landsmannen Dzeko, som ryktas till West Ham, Besiktas och Milan, som just flyttade till Roma bara för Pjanic skull.
Ja..Det är nog troligare att Roma säljer till ex Bayern, om dom nu är intresserade, än Juventus. Har aldrig fått intrycket att Roma säljer nyckelspelare inom Italien.

Ang. Zlatan så vidhåller jag att det är USA som gäller. Allt annat är naiva förhoppningar. Vem fan bryr sig om rykten? Ni vet mycket väl att agenter vill sprida dimridåer. Det finns en mängd komponenter som talar emot något annat.

Känns faktiskt som han har rätt mycket att förlora på att gå till ex England. Så fantastiskt är det inte att vinna PL för honom när han vunnit så mycket annat nationellt i Italien, Spanien och Frankrike. Och nej, det är inte ens den bästa ligan, och har inte varit det på ett ganska bra tag nu. Och någon CL-titel lär han inte få med mindre chans än i PSG.
Senast redigerad av Steff83 2016-05-17 kl. 07:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in