Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Pjanic är väl inte så bra att han ska kosta dom pengarna? Men att Juve vill ha honom får mig att tänka att Pogba är på väg bort? (No shit, Sherlock på den iofs)
Pjanic har stått för en alldeles strålande säsong. 10 mål och 12 assist i ligan på totalt 30 matcher. Han har äntligen fått sitt stora erkännande, enligt mig så besitter Pjanic en enorm potential och kan i rätt omgivning bli hur bra som helst. Självklart hoppas jag att det blir Roma för Pjanic del, men visst fan skulle han passa perfekt som offensiv mittfältare i Allegris Juventus. Jag tror inte att ett köp utav Pjanic nödvändigtvis skulle leda till att Juventus säljer Pogba då den sistnämnde och Pjanic inte är samma typ av spelare. Om Juventus köper Pjanic så tror jag att Allegri satsar på ett 4-3-1-2 med Pjanic som trequartista bakom Dybala och X. Och ett tremannamittfält bestånde utav Pogba, Khedira och Marchisio. Det låter vidrigt bra på pappret. Men, Pjanic är som sagt mycket fäst vid Roma och har flera gånger uttryckt sin kärlek till klubben. Han kanske inte kan vinna lika många titlar i Rom, men väljer han bort storklubbarna för att stanna i Rom så kommer han bli behandlad som en gud och bli överöst med kärlek ifrån fansens sida. Pjanic vet om detta. Han är förövrigt världens bästa frisparksskytt statistiskt sett. Bättre än Pirlo, exempelvis.