2016-05-15, 14:40
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Zlatan säger att hans nya klubb redan är klar. Då kan det väl inte vara något annat än LA?

Skulle kunna vara United också. Zlatan gillar ju Mourinho men hatar van Gaal och därför tillkännages inget förrän van Gaal är borta.

Dock är det väl mest mina personliga förhoppningar.
Citera
2016-05-15, 14:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Skulle kunna vara United också. Zlatan gillar ju Mourinho men hatar van Gaal och därför tillkännages inget förrän van Gaal är borta.

Kan så vara, en färdig deal som hänger på att Mou och inte van Gaal är huvudtränare eller nåt.
Citera
2016-05-15, 16:01
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Kan så vara, en färdig deal som hänger på att Mou och inte van Gaal är huvudtränare eller nåt.

Efter som Mourinho ej verkar vara klar, men Zlatan säger att hans nästa klubbadress är klar, känns ju United osannolikt. Skulle väl isåfall vara om båda är klara inofficiellt då...
Citera
2016-05-15, 16:35
Medlem
Calogeros avatar
Jag har länge trott på Manchester United för Ibrahimovic del, men jag tror inte att man skall utesluta Juventus. Klubben är oerhört välmående, har mycket goda förutsättningar för att gå långt i Champions League, man letar (förmodligen) efter en ny anfallspartner till Dybala samt till sist det givna, Zlatan har en historia sedan tidigare med Juventus och hyser en stor respekt för klubben. Ha med det i beräkningarna.

Det skall också tilläggas att Marotta, Juventus sportchef, är duktig på att jobba bakom kulisserna. Det talades mycket om Jovetic, Sanchez m.fl, men det slutade med att man värvade Tevéz ifrån "ingenstans". Nu talas det mycket om Cavani till Juventus, men det skulle lika gärna kunna vara ett spel för gallerierna så att Marotta kan få jobba ifred.
Senast redigerad av Calogero 2016-05-15 kl. 16:40.
Citera
2016-05-15, 16:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Efter som Mourinho ej verkar vara klar, men Zlatan säger att hans nästa klubbadress är klar, känns ju United osannolikt. Skulle väl isåfall vara om båda är klara inofficiellt då...

Mourinho har varit inofficiellt klar i månader. Det är klart att det kan vara rykten, men Mou är troligare än Zlatan som klar, om man säger så.
Citera
2016-05-15, 17:15
Medlem
Calogeros avatar
På tal om Juventus så är det många rykten kring Pjanic nu. Det sägs alltså att Juventus skall ha betalat klausulen på 38 miljoner EUR som krävs för att få loss bosniern från Roma. Nu är det det dock så att den klausulen inte gäller för italienska lag, utan enbart utländska klubbar så tack men nej tack. Jag hoppas att Pjanic har ett lika stort hjärta för Roma som han ger bilden utav att ha. Förövrigt en idiotisk klausul, med dagens absurda prissättning kan man få ut mycket mer än så vid en försäljning.
Citera
2016-05-15, 17:22
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
På tal om Juventus så är det många rykten kring Pjanic nu. Det sägs alltså att Juventus skall ha betalat klausulen på 38 miljoner EUR som krävs för att få loss bosniern från Roma. Nu är det det dock så att den klausulen inte gäller för italienska lag, utan enbart utländska klubbar så tack men nej tack. Jag hoppas att Pjanic har ett lika stort hjärta för Roma som han ger bilden utav att ha. Förövrigt en idiotisk klausul, med dagens absurda prissättning kan man få ut mycket mer än så vid en försäljning.

Pjanic är väl inte så bra att han ska kosta dom pengarna? Men att Juve vill ha honom får mig att tänka att Pogba är på väg bort? (No shit, Sherlock på den iofs)
Citera
2016-05-15, 17:37
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Pjanic är väl inte så bra att han ska kosta dom pengarna? Men att Juve vill ha honom får mig att tänka att Pogba är på väg bort? (No shit, Sherlock på den iofs)
Pjanic har stått för en alldeles strålande säsong. 10 mål och 12 assist i ligan på totalt 30 matcher. Han har äntligen fått sitt stora erkännande, enligt mig så besitter Pjanic en enorm potential och kan i rätt omgivning bli hur bra som helst. Självklart hoppas jag att det blir Roma för Pjanic del, men visst fan skulle han passa perfekt som offensiv mittfältare i Allegris Juventus. Jag tror inte att ett köp utav Pjanic nödvändigtvis skulle leda till att Juventus säljer Pogba då den sistnämnde och Pjanic inte är samma typ av spelare. Om Juventus köper Pjanic så tror jag att Allegri satsar på ett 4-3-1-2 med Pjanic som trequartista bakom Dybala och X. Och ett tremannamittfält bestånde utav Pogba, Khedira och Marchisio. Det låter vidrigt bra på pappret. Men, Pjanic är som sagt mycket fäst vid Roma och har flera gånger uttryckt sin kärlek till klubben. Han kanske inte kan vinna lika många titlar i Rom, men väljer han bort storklubbarna för att stanna i Rom så kommer han bli behandlad som en gud och bli överöst med kärlek ifrån fansens sida. Pjanic vet om detta. Han är förövrigt världens bästa frisparksskytt statistiskt sett. Bättre än Pirlo, exempelvis.
Citera
2016-05-15, 19:27
Medlem
Citat:
I dagens fotboll så är det en riktigt kap för Pjanic, Romas bästa spelare denna säsongen tillsammans med Nainggolan. Kommer dock inte hända att han går till Juve.
Citera
2016-05-16, 10:22
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Havard Nordtveit klar för West Ham på free transfer.
Citera
2016-05-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Pjanic har stått för en alldeles strålande säsong. 10 mål och 12 assist i ligan på totalt 30 matcher. Han har äntligen fått sitt stora erkännande, enligt mig så besitter Pjanic en enorm potential och kan i rätt omgivning bli hur bra som helst. Självklart hoppas jag att det blir Roma för Pjanic del, men visst fan skulle han passa perfekt som offensiv mittfältare i Allegris Juventus. Jag tror inte att ett köp utav Pjanic nödvändigtvis skulle leda till att Juventus säljer Pogba då den sistnämnde och Pjanic inte är samma typ av spelare. Om Juventus köper Pjanic så tror jag att Allegri satsar på ett 4-3-1-2 med Pjanic som trequartista bakom Dybala och X. Och ett tremannamittfält bestånde utav Pogba, Khedira och Marchisio. Det låter vidrigt bra på pappret. Men, Pjanic är som sagt mycket fäst vid Roma och har flera gånger uttryckt sin kärlek till klubben. Han kanske inte kan vinna lika många titlar i Rom, men väljer han bort storklubbarna för att stanna i Rom så kommer han bli behandlad som en gud och bli överöst med kärlek ifrån fansens sida. Pjanic vet om detta. Han är förövrigt världens bästa frisparksskytt statistiskt sett. Bättre än Pirlo, exempelvis.

Blev inte Pjanic anfallen av Roma-supportrar för några år sedan? Man skrek massa skit åt honom och kallade honom för förrädare. Minns inte hela situationen men det känns inte som att Pjanic är så uppskattad bland supportrarna? Vilket kan väga över till att han lämnar.
Citera
2016-05-16, 11:30
Medlem
Zlatan till Napoli hade varit en jävla dröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in