2016-05-16, 21:09
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Vad tusan är det som händer, känns som jag missat att det hänt grejer i regeringen? Har de blivit hårdare, på allvar? Man förstår ju ingenting.

Svenska regeringen har insett att det kom 160000 förra året. Lika många kommer antagligen i år. Migrationsverket har i alla fall inte skrivit ner sin prognos. Enbart Mig har krävt 61 miljarder bara för i år. Det är en droppe i havet men några måste hem I alla fall ska det se ut så utåt. Om någon av dessa 80000 utvisas återstår att se.
Citera
2016-05-16, 21:16
Medlem
Det är egentligen konstigt att man blir så orolig ändå.
USA har deporterat miljontals utan större bekymmer, och många andra länder likaså.
Några tusen borde väl inte vara några problem?

Skillnaden är iofs att USA deporterat mexikaner medan vi nu ska sätta igång att deportera diverse islamister och afrikaner av olika de slag.

Men det går säkert bra när vi väl sätter igång, svårt är det ju inte, det är bara viljan som saknas.
Citera
2016-05-16, 21:16
Medlem
Egentligen ska man väl fråga sig hur det har blivit så här bisarrt att:

De papperslösa efter asylavslag inte har rätt att uppehålla sig i Sverige samtidigt som de har rätt till att få bidrag i Sverige.

De papperslösa inte har rätt att uppehålla sig i Sverige men har rätt till fri tandvård i Sverige (har vi mobila tandvårdsteam, som ger dem tandvård utanför gränserna?).

Papperslösa barn inte har rätt att uppehålla sig i Sverige, men har rätt till skolgång i Sverige.

Hur, hur, hur har någon fått ihop detta???

Att avslag betyder avslag borde inte vara någon revolutionerande nyhet. Vad fan har man hållt på med?

Bra att vi kanske kan hoppas på en fungerande regering nu. Men visst, erfarenheten talar för att man blir besviken, så jag korkar inte upp någonting.
Citera
2016-05-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Svenska regeringen har insett att det kom 160000 förra året. Lika många kommer antagligen i år. Migrationsverket har i alla fall inte skrivit ner sin prognos. Enbart Mig har krävt 61 miljarder bara för i år. Det är en droppe i havet men några måste hem I alla fall ska det se ut så utåt. Om någon av dessa 80000 utvisas återstår att se.

80 000 något var det ja som inte beviljades asylskäl om inte jag minns fel. Och därmed kan de inte få något ifrån Sverige. Knappt att de ens får vistas på svensk mark utan riskera utvisning.

Sen tror jag inte de hoppar till nästa land. De vet att Sverige och Tyskland är det enda riktiga länderna i det här fallet att hoppa till i hopp om bidragslivet. Att återvända till skitlandet vill de väl knappast. Tvärtom jag tror inte de kommer ta det här beslutet bra alls sen i Juni.

Önska Sverige hade sådana murar Trump pratar om vid våra gränser så inga utländskt packskräp folk tog sig hit alls.
Citera
2016-05-16, 21:18
Medlem
tzjs avatar
Vad väljer dom? Svenskt fängelse eller tillbaka till sina hemländer?
Jag är rädd för att våra fängelser lockar mer, och för att få hamna där...
Citera
2016-05-16, 21:24
Bannlyst
nog för att det är ett rätt steg i rätt riktning, ett litet steg. sitt beredda med brottsdiagrammen/statistiken. det här kommer inte sluta bra
Citera
2016-05-16, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vad väljer dom? Svenskt fängelse eller tillbaka till sina hemländer?
Jag är rädd för att våra fängelser lockar mer, och för att få hamna där...

dom kom inte till sverige för att vända hem igen. tänk alla länder de har passerat. är det ens lagligt? är det vad avtalen med EU säger? inte vet jag. dom tänker INTE lämna frivilligt.
Senast redigerad av Molon.labe 2016-05-16 kl. 21:30.
Citera
2016-05-16, 21:33
Medlem
Drdeoos avatar
Hur många handlar det?
Citera
2016-05-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Lagen innehåller en massa kryphåll som vanlig. Det är bra grundtänk , men varför exkludera man barnfamiljer och folk under 18 år? Har man fått avslag så har man, då skall man åka hem.

Inga illegala människor på våra gator.

Precis. Nu kommee alla asylsökande bli på smällen så de har barn vid avslaget och fler kommer hävda de är barn.
Citera
2016-05-16, 21:42
Medlem
Att bara vänta till efter 1 juni och sedan släppa iväg dessa babbar är som att be om att få problem. De kommer att gå under jorden och det finns inga möjligheter att få iväg annat än bara några få. De kommer att leva av allmosor från sina klaner och av kriminalitet.

Enda chansen att få bukt med de som illegalt uppehåller sig i landet är krav på att bära ID-handlingar och införa mycket frekventa stickprovskontroller. Att bära med sig leg blir likställt med tvång att ha körkort med sig i bilen. Troligen måste minst 10.000 specialpoliser anställas för att klara alla kontroller. Dessa måste ha en etnisk profilering för att ge verkan. Det är ingen mening att be en äldre vit man i propra kläder att visa leg. Sådant trams försämrar effektivitet och "hit rate".

Det blir inte lätt att få ut de illegala lösdrivarna. I väntan på avvisning måste rejält med interneringsläger skaffas fram. Ett förslag är att använda gamla nedlagda industrier som ofta har skalskydd och lätt kan bevakas. Billiga skumgummimadrasser kan läggas ut på betonggolven. Utfordring kan ske från mejeritankvagnar med utpumpning av gröt, ärtsoppor och lättflytande restprodukter från charkfabriker.

Givetvis måste sedan transporterna ordnas på enklaste sätt. Somalia är nåbart med båt, t ex containerfartyg där man får in ett tusental per resa. Detsamma med Marocko. För Afghanistan går det säkert att hyra in sig på godståg genom Ryssland för en liten penning.

Allting går med bara lite vilja. Och det är väl på den punkten det kommer att fallera.
Citera
2016-05-16, 21:44
Medlem
Sverige behöver fler enkla jobb och billiga hyresrätter.
Citera
2016-05-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Sverige behöver fler enkla jobb och billiga hyresrätter.
Och bönder i Sahara behöver regn. Vi vet att inget av detta kommer hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in