2016-05-16, 20:36
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Kanske det smäller nu då. Blir ett par spännande veckor

Det kommer sammanfalla ganska lägligt med den vanliga bilbrännarperioden, så vi får se om inte det blir något slags rekordår i år. Mycket troligt.
Citera
2016-05-16, 20:37
Medlem
AndersM79s avatar
Har en flaska skumpa i gömmorna som jag tänkt spara till något festligt tillfälle, t.ex. valet 2018. Men kanske ska jag öppna den 1:a juni istället?
Citera
2016-05-16, 20:43
Medlem
systemkollapss avatar
Somalia gick för några år sen ut och bad sin befolkning att återvända. Det är bara att åka hem.
Citera
2016-05-16, 20:45
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Men kanske ska jag öppna den 1:a juni istället?
Just där, med några pennstreck, går Sverige ifrån humanitär stormakt till humanitär vanmakt, Let the show begin!
Citera
2016-05-16, 20:46
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Detta borde strida mot någon FN-konvention. Tror inte man bara kan skicka tillbaka människor till länder dit de inte kan återvända.
http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Att-ansoka-om-asyl/Asylregler.html
Citat:
Sverige har skrivit under FN:s flyktingkonvention. Det betyder bl.a. att Sverige ska pröva varje persons ansökan om asyl individuellt. I den individuella prövningen ingår att ta hänsyn till sökandens kön och sexuella läggning; om den sökande exempelvis är homo- eller bisexuell eller är en transperson.

Sverige ska ge uppehållstillstånd till den som är flykting enligt FN-konventionen men också till "alternativt skyddsbehövande" i enlighet med EU:s gemensamma regler samt till övriga skyddsbehövande enlighet med den nationella utlänningslagen.

Flykting
Enligt flyktingkonventionen, svensk lag och EU:regler är du flykting om du har välgrundade skäl att vara rädd för förföljelse på grund av:
•ras
•nationalitet
•religiös eller politisk uppfattning
•kön
•sexuell läggning eller
•tillhörighet till viss samhällsgrupp.
Förföljelsen kan komma från hemlandets myndigheter. Det kan också vara så att myndigheterna inte kan eller vill ge skydd mot förföljelse från enskilda personer eller grupper.
Det är inte krig i Somalia och just nu är det ganska lugnt i hela Somalia, invandrare från Somalia har i många år kunnat resa hem på semester så det finns inga hinder för avisning dit.
Sverige avvisar inte till länder där den asylsökande riskerar dödsstraff, men att ha flytt från oroligheter eller fattigdom i Somalia är inget brott så dom riskerar inget straff när dom återvänder.
Citera
2016-05-16, 20:50
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Kaos. Definitivt kaos. Dom kommer klippa tung, örene, dom skall göra kaoz me oss. Alla som hetter som oss, namnet, alla, som skall dö.

Nej men skämt åsido, jag gissar på att om de nu faktiskt blir utslängda, vilket jag tvivlar på, så kommer någon "godhjärtad" organisation eller kyrka ta hand om dem. Och om Harry Haffa försöker utvisa dem blir det massprotester och våldsvänster.

Det finns såklart en liten risk att de blir utslängda en masse och börjar leva på gatan tills desperationen sätter in på allvar och det blir våld och kriminalitet. Om det händer kommer slöddervänsters apologeter stå där och anklaga den Vite Mannen för rasism
Citera
2016-05-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Har en flaska skumpa i gömmorna som jag tänkt spara till något festligt tillfälle, t.ex. valet 2018. Men kanske ska jag öppna den 1:a juni istället?

Skynda dig dricka upp den innan kaoset når dig!

Kolla vad som händer runtom i Sverige, ställe efter ställe står bokstavligen i lågor!
Eftersom massmedia är så lögnaktig så förstår gemene svensk inte omfattningen av det hela eftersom det inte händer precis framför deras ögon!
Men för allt fler sker det precis framför ögonen, ända in på kroppen kommer det för många.

Denna sommaren är redan brutal, men kommer bli brutalare och brutalare, nästa år likadant, året efter likadant!

Detta som TS tar upp kommer inte göra det bättre! men det är nödvändigt, bättre nu än sen!
Citera
2016-05-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Kaos. Definitivt kaos. Dom kommer klippa tung, örene, dom skall göra kaoz me oss. Alla som hetter som oss, namnet, alla, som skall dö.

Nej men skämt åsido, jag gissar på att om de nu faktiskt blir utslängda, vilket jag tvivlar på, så kommer någon "godhjärtad" organisation eller kyrka ta hand om dem. Och om Harry Haffa försöker utvisa dem blir det massprotester och våldsvänster.

Det finns såklart en liten risk att de blir utslängda en masse och börjar leva på gatan tills desperationen sätter in på allvar och det blir våld och kriminalitet. Om det händer kommer slöddervänsters apologeter stå där och anklaga den Vite Mannen för rasism

Detta funkar när det är liten skala.
Men regeringen har lovat skicka ut 80 000+
Och nu sätter de igång i Juni med en liten testballong, vi får hoppas det går bra så att de fortsätter!
Risken är att de fegar ur och ger ännu en "flyktingamnesti", men det skulle bara innebära massa nya förvärrade problem.
Jag spår en brutal framtid, hoppas jag har fel.
Citera
2016-05-16, 20:59
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Detta funkar när det är liten skala.
Men regeringen har lovat skicka ut 80 000+
Och nu sätter de igång i Juni med en liten testballong, vi får hoppas det går bra så att de fortsätter!
Risken är att de fegar ur och ger ännu en "flyktingamnesti", men det skulle bara innebära massa nya förvärrade problem.
Jag spår en brutal framtid, hoppas jag har fel.
Här är en annan gissning: helt plötsligt massgifter de sig och blir pss föräldrar och kan inte tvingas lämna
Citera
2016-05-16, 21:02
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Somalia gick för några år sen ut och bad sin befolkning att återvända. Det är bara att åka hem.

Precis. Sverige borde inte vara giriga när det gäller att behålla vår somaliska befolkning utan ge tillbaka dom allihopa. VIlka är det annars som ska bygga upp landet? Somalia behöver sina entreprenörer. Polisen verkar nu mena allvar med att skärpa dom inre utlänningskontrollerna en aning. Om det resulterar i att vi kan skicka hem 40.000 illegala invandrare så är det bara bra. Det bor säkert minst det dubbla antalet illegala invandrare i sverige just nu.
Citera
2016-05-16, 21:02
Medlem
Vad tusan är det som händer, känns som jag missat att det hänt grejer i regeringen? Har de blivit hårdare, på allvar? Man förstår ju ingenting.
Citera
2016-05-16, 21:08
Medlem
IncredibleBulks avatar
Några frågor som uppstår (ber om ursäkt om dessa redan besvarats)

Citat:
Vi kan inte åka tillbaka till Somalia, säger Osman Jusuf.
Varför kan de inte åka tillbaka till Somalia?

Citat:
– Vi kom hit för att utbilda oss och börja ett nytt liv.
Detta är väl knappast att betrakta som godkänt skäl för asyl?

Citat:
Idag skriver UD att Somalia är ett av världens farligaste länder att vistas i.
Om detta stämmer för infödda Somalier (och inte enbart västerlänningar); varför nekas berörda asyl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in