Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Mycket intressant.
Jag märker att du tänker större än vad jag gör. Det är bra.
Själv tänkte jag att ett belöningssystem skulle behöva skötas ganska diskret och dolt eftersom det möjligen skulle uppstå en motvilja mot detta i vissa läger (henvänstern).
Men du tänker större. Att det skulle kunna kopplas samman med tv-underhållning och tävling. Jag gillar hur du tänker. Få med sig folket. Tävlingsanda. Folk som hjälper varandra medan spänningen stiger hos de som följer tävlingen.
Och de som hittar flest illegala kammar hem en större summa pengar och äras i media och får medalj.
Det kan ha framtiden för sig faktiskt.
Inte nästa vecka kanske men om ett par år när opinionen svängt ytterligare.
Jag gillar idén!
Visst kommer de finnas Subversiva element som kommer försöka jävla, så man måste ha säkerhets polis som se till att aktiva VPK:are slödder försvinner för gott.
Om man ge 10 000:- / Skattefritt för varje illegal människa som kan gripa och deporteras, föreningar och privatpersoner skulle kunna tjäna stora pengar på detta. Låter man då Martin Timell köra programmet "Jakten illegal människa som fredags underhållning".
Man kanske tom skulle kunna ha extra TV action för illegala människor, där man släpper ut dem i skogen och sedan släpper man loss en stor flock med hundar efter, den illegala människa som lycka undkomma hundar gå senare vidare till final, där man tävla i självstympning, den som lyckas bästa i grenen självstympning, går vidare till uthållnings tävling där man skall stå längst på stock, klara man det det så får man stanna om Svenska folket tycker det i en telefon omröstning.