2016-05-20, 11:11
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers

Tyvärr har Sverige inget prisjägar system för medborgare att jaga illegala människor, därav är polisen förmåga att rensa samhälle på illegala människor väldig begränsad, därav har vi så hög brottslighet.

Det där är en intressant tanke faktiskt.

En belöning på, säg, 10 000:- för varje illegal man rapporterar och där rapporten leder till utvisning. 10 000:- är ju en ynkligt låg summa i asylsammanhang men för den enskilde svenske medborgaren kan det vara en betydande summa. Särskilt om man kan hitta gömmor där ett större antal uppehåller sig illegalt.

Det här är en affärsmodell som jag tror har framtiden för sig.

Intressant!
Citera
2016-05-20, 11:25
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Kan en människa vara illegal???

Inte människan i sig, men denne kan ha utfört illegala gärningar, exempelvis stöld, mord, eller att ta sig in, uppehålla sig, eller kvarstanna på plats man ej har haft - eller ej längre har - tillträde till. Precis som att du inte utan tillstånd får smyga in i en industri utan att bli avhyst och åtalad, så får du inte tränga dig in i ett land utan tillstånd/visum/pass/asylskäl, och ej heller kvarstanna om dessa upphävs, ty i sådana fall utför du illegala gärningar.
Citera
2016-05-20, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det där är en intressant tanke faktiskt.

En belöning på, säg, 10 000:- för varje illegal man rapporterar och där rapporten leder till utvisning. 10 000:- är ju en ynkligt låg summa i asylsammanhang men för den enskilde svenske medborgaren kan det vara en betydande summa. Särskilt om man kan hitta gömmor där ett större antal uppehåller sig illegalt.

Det här är en affärsmodell som jag tror har framtiden för sig.

Intressant!

Det skulle verkligen kunna bli en folkrörelsen, där hela Sverige ställer upp och jaga illegal människor. Man skulle kunna göra häftig show biz av det hela,där föreningen får belöningen för gripande av illegala människor direkt TV rutan.

Istället för trampprogram som Postkodlotteriet där man inte vinner några pengar, så kan "Jakten på illegala människor" verkligen klirr i kassan för folk. Kan man få en familj med illegala människor utvisade, det kan ge ganska bra med pengar.
Citera
2016-05-20, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
När får en individ och medborgare själv börja agera i självförsvar i systemkollapsen egentligen?

Vår polis kommer inte till undsättning längre i många områden när våra politiker agerar som de gör och fortsättningsvis öser in icke svenska medborgare, IS-krigare, våldtäktsmän, illegala, rena parasiter och samhällsförstörare så långt bort ifrån vårat samhälle som det bara går att komma på den här jorden.

När får man som enskild individ egentligen kliva in med våld eller annatagerande och hävda i självförsvar/nödvärn eftersom varken regeringen, riksdagen kommer fram till något, kommunerna, militären, de statliga institutionerna, skolväsendet, rättsväsendet eller ja praktiskt taget INGEN statlig organisation ens har som intresse att göra något åt saken?

Jag menar när systemet nu är så jävla infekterat och sjukt så vi inte kan räkna med att de kommer och räddar situationen.

Breivik hävdade självförsvar.

Du vet ju egentligen svaret. När DU anser att DU har DIN EGEN rätt att agera på egen hand, då gör du det. Du har inte råd att vänta och ditt samvete kommer att vara rent.
Citera
2016-05-20, 19:17
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Det skulle verkligen kunna bli en folkrörelsen, där hela Sverige ställer upp och jaga illegal människor. Man skulle kunna göra häftig show biz av det hela,där föreningen får belöningen för gripande av illegala människor direkt TV rutan.

Istället för trampprogram som Postkodlotteriet där man inte vinner några pengar, så kan "Jakten på illegala människor" verkligen klirr i kassan för folk. Kan man få en familj med illegala människor utvisade, det kan ge ganska bra med pengar.

Mycket intressant.

Jag märker att du tänker större än vad jag gör. Det är bra.

Själv tänkte jag att ett belöningssystem skulle behöva skötas ganska diskret och dolt eftersom det möjligen skulle uppstå en motvilja mot detta i vissa läger (henvänstern).

Men du tänker större. Att det skulle kunna kopplas samman med tv-underhållning och tävling. Jag gillar hur du tänker. Få med sig folket. Tävlingsanda. Folk som hjälper varandra medan spänningen stiger hos de som följer tävlingen.

Och de som hittar flest illegala kammar hem en större summa pengar och äras i media och får medalj.

Det kan ha framtiden för sig faktiskt.

Inte nästa vecka kanske men om ett par år när opinionen svängt ytterligare.

Jag gillar idén!
Citera
2016-05-21, 01:27
Medlem
När man får se såna här goda nyheter får man nästan en tår i ögat av glädje och börjar hoppas att Sverige inte är förlorat.
Citera
2016-05-21, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Mycket intressant.

Jag märker att du tänker större än vad jag gör. Det är bra.

Själv tänkte jag att ett belöningssystem skulle behöva skötas ganska diskret och dolt eftersom det möjligen skulle uppstå en motvilja mot detta i vissa läger (henvänstern).

Men du tänker större. Att det skulle kunna kopplas samman med tv-underhållning och tävling. Jag gillar hur du tänker. Få med sig folket. Tävlingsanda. Folk som hjälper varandra medan spänningen stiger hos de som följer tävlingen.

Och de som hittar flest illegala kammar hem en större summa pengar och äras i media och får medalj.

Det kan ha framtiden för sig faktiskt.

Inte nästa vecka kanske men om ett par år när opinionen svängt ytterligare.

Jag gillar idén!

Visst kommer de finnas Subversiva element som kommer försöka jävla, så man måste ha säkerhets polis som se till att aktiva VPK:are slödder försvinner för gott.

Om man ge 10 000:- / Skattefritt för varje illegal människa som kan gripa och deporteras, föreningar och privatpersoner skulle kunna tjäna stora pengar på detta. Låter man då Martin Timell köra programmet "Jakten illegal människa som fredags underhållning".

Man kanske tom skulle kunna ha extra TV action för illegala människor, där man släpper ut dem i skogen och sedan släpper man loss en stor flock med hundar efter, den illegala människa som lycka undkomma hundar gå senare vidare till final, där man tävla i självstympning, den som lyckas bästa i grenen självstympning, går vidare till uthållnings tävling där man skall stå längst på stock, klara man det det så får man stanna om Svenska folket tycker det i en telefon omröstning.
Senast redigerad av Niggers 2016-05-21 kl. 01:50.
Citera
2016-05-21, 05:18
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Kan en människa vara illegal???

Svar: http://www.bildarchiv-hamburg.de/folders/St.%20Pauli%20Hafenstrasse%20-%20Bilder%20aus%20Hamburg%20Sankt%20Pauli./1188_kein-mensch-ist-illegal-hafenstrasse.jpg

Nej, det språkligt korrekta är så klart att man begår en illegal handling, agerar på ett illegalt sätt eller befinner sig någonstans illegalt. "Illegal invandrare" refererar t.ex. till att man har invandrat någonstans illegalt eller uppehåller sig i en stat illegalt, inte att man själv är illegal.
Citera
2016-05-21, 06:14
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:

Byt ut ordet illegala mot rasfrämlingar sedan är jag nöjd till hundra!
Citera
2016-05-21, 07:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Byt ut ordet illegala mot rasfrämlingar sedan är jag nöjd till hundra!

Då blir de rasism.. Det är inte ok! Utan det skall vara illegala människor man skall jaga.
Citera
2016-05-24, 12:23
Medlem
Guitarsmokes avatar
Migrationsverket räknar med ökad oro när lagen träder i kraft om en vecka:

Citat:
Bert Karlsson som driver flera asylboenden runt om i landet är stark kritisk till de hårdare asyllagarna och menar att det leder till mer oro och konflikt på asylboenden.

– Det klart om vi ska slänga ut folk på gatan utan mat och bostad, det förstår du själv att det kommer att bli katastrof!

/.../

– Jag tror att Bert Karlsson kan ha rätt och vi är förberedda på att det kommer att bli mer oro på våra boenden när lagen träder i kraft. Och vi har också haft dialog med polisen kring frågan om det skulle hända någonting.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6438507

Det lär ju inte dröja länge innan vi får se livesändningar från asylboenden där grupper av boende barrikaderat sig.
Senast redigerad av Guitarsmoke 2016-05-24 kl. 12:28.
Citera
2016-05-24, 12:44
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Då kan ju Bert låta migranterna bo kvar gratis på sina förläggningar. Eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in