2016-05-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Ja det är liksom den bilden du målar upp som nazisterna vill sprida men misslyckades med. Det blev ingen bild av en kvinna som kastar sten på fridsamma män med lätt kulmage. Kvinnan på bilden utgör inget hot men alla vet att nynazisterna är ett hot mot oliktänkande och främlingar.
Det finns gott om exempel på hur nazister mördar eller försöka mörda. Breivik och Mangs är väl de senaste mest extrema nordiska exemplen.

Du är nog den förste i tråden som antyder att kvinnan på bilden dyrkar Stalin, andra har placerat henne som trotskist, en rörelse som var svurna fiender till stalinismen. Det framgår inte av bilden. Bilden kan tolkas så här:
"Tre tunnhåriga, illa rakade blekrosa män med extremt dålig hållning och ölmage. Det blir nästan ironiskt, och kanske mer ett tecken på hur väl vi skulle behöva lite mångkultur.
http://www.helagotland.se/bloggkronika/?blog=8497829&entry=12644063

De ser väl ut som män i trettioårsåldern mest brukar se ut. Om de skiljer sig åt något så är det väl snarare att de ser ut att vara i en något bättre form än genomsnittet. Frågan är väl snarare hur invandrarna ser ut när de börjar komma upp lite i åren. För att då inte tala om feminister och trasvänstern. Tror du skulle tjäna på att inte följa den argumentationslinjen alltför långt om du inte vill göra bort dig totalt.

Sen kan man fråga sig hur du vill ha det; är de patetiska eller är de farligare än alla importerade terrorister, knarklangare och upprorsmakare tillsammans. Du vet du måste försöka följa en argumentationslinje om du inte vill framstå som totalt förvirrad.

Sen är det förstås fullständigt självklart att bilden är arrangerad. Hur kan man ens tro att hon helt omedveten om kameran bara spontant skulle gå fram och "visa sin ilska" så här. Vem som gör mest propagandavinst på detta kan man dock fråga sig. En av de som står framför henne har blivit intervjuad i colombiansk radio - hon är colombian - och fick då möjlighet att få ut lite av sitt budskap till en publik han troligen aldrig skulle ha kunnat nå annars.
Citera
2016-05-16, 16:55
Medlem
Hon ser tuff ut, bra bild!
Citera
2016-05-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Vilka är de betydligt bättre bilderna från samma tillfälle?
Sök och du skall finna.

Det spelar ingen roll vilken bild jag skulle länka till så har du redan, medvetet eller undermedvetet, bestämt dig för att såga den bilden eftersom jag har kränkt dig och en massa andra personer genom att inte dela er uppfattning. Så om jag pekar ut en bild för dig kommer dina förutfattade meningar att göra det omöjligt för dig att granska bilden objektivt. Då är det bättre att du, om du har något verkligt intresse, får söka själv. Visserligen kommer du antagligen att försöka hitta alla fel du kan i de bilder du hittar bara utifall att det skulle vara någon av de bilder jag kan tänkas tycka vara bättre men då får du iallafall lite träning i bildkritik.

Kom bara ihåg att när du närmar dig en bild så skall du alltid föröka göre det med ett positivt sinnelag. Det var vad jag försökte med den i tråden omnämna bilden. Men tyvärr var den så medioker att ett positivt sinnelag inte räckte till.
Citera
2016-05-16, 17:26
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ja det är liksom den bilden du målar upp som nazisterna vill sprida men misslyckades med. Det blev ingen bild av en kvinna som kastar sten på fridsamma män med lätt kulmage. Kvinnan på bilden utgör inget hot men alla vet att nynazisterna är ett hot mot oliktänkande och främlingar.
Det finns gott om exempel på hur nazister mördar eller försöka mörda. Breivik och Mangs är väl de senaste mest extrema nordiska exemplen.

Du är nog den förste i tråden som antyder att kvinnan på bilden dyrkar Stalin, andra har placerat henne som trotskist, en rörelse som var svurna fiender till stalinismen. Det framgår inte av bilden. Bilden kan tolkas så här:
"Tre tunnhåriga, illa rakade blekrosa män med extremt dålig hållning och ölmage. Det blir nästan ironiskt, och kanske mer ett tecken på hur väl vi skulle behöva lite mångkultur.
http://www.helagotland.se/bloggkronika/?blog=8497829&entry=12644063
Jag är fundersam till hur lite mångkultur skulle göra någon skillnad? Skulle ölmagen försvinna, hårfästet krypa tillbaka något och huden mörkna eller vad menar man?
Citera
2016-05-16, 17:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
De ser väl ut som män i trettioårsåldern mest brukar se ut. Om de skiljer sig åt något så är det väl snarare att de ser ut att vara i en något bättre form än genomsnittet. Frågan är väl snarare hur invandrarna ser ut när de börjar komma upp lite i åren. För att då inte tala om feminister och trasvänstern. Tror du skulle tjäna på att inte följa den argumentationslinjen alltför långt om du inte vill göra bort dig totalt.

Sen kan man fråga sig hur du vill ha det; är de patetiska eller är de farligare än alla importerade terrorister, knarklangare och upprorsmakare tillsammans. Du vet du måste försöka följa en argumentationslinje om du inte vill framstå som totalt förvirrad.

Sen är det förstås fullständigt självklart att bilden är arrangerad. Hur kan man ens tro att hon helt omedveten om kameran bara spontant skulle gå fram och "visa sin ilska" så här. Vem som gör mest propagandavinst på detta kan man dock fråga sig. En av de som står framför henne har blivit intervjuad i colombiansk radio - hon är colombian - och fick då möjlighet att få ut lite av sitt budskap till en publik han troligen aldrig skulle ha kunnat nå annars.

Du fattar inte vad "arrangerad" betyder.
En bild är inte arrangerad för att jag springer upp framför kungen på hans födelsedag och gör helikoptern samtidigt som pressen, som alltid finns där när knugen fyller år, tar ett kort på mig.
Om jag däremot innan helikopterimitationen ringer ABs fotograf och berättar exakt när, var och hur det kommer ske så är det arrangerat.
Enligt ditt resonemang är varje bild som någonsin tagits under en demo, hockeymatch eller midsommarfirande arrangerad?
Men allt detta är ovidkommande, bilden verkar funka oavsett vad du, jag eller NMR anser om saken.
Citera
2016-05-16, 17:44
Medlem
Citat:
Det är inte bara skjorta och slips. Det är uniformt. Det är ett sammanhang. Den bortre av de tre männen bär också rätt så markanta byxor som förstärker det militanta
I det du kallar lite bakgrundsbrus finns också en polis. Varför går han där?

Den mindre svarta kvinnan håller inte bara upp en hand i luften. Hon håller upp en knuten näve. Du vet inte var gesten är hämtad men den signalerar något. Kanske en superhjälte.
http://johniehjelm.me/du-ar-inte-stalmannen/

Det finns ett samband mellan de tre vituniformerade männen, som inte ens ser den svarta kvinnan trots hennes höjd näve.
Inte illa. Det börjar ta sig (rent kritikmässigt alltså, bilden är fortfarande inte bra). Visserligen har du en färdig historia som du projicera på bilden men jag har hört betydligt sämre bildanalyser. Så med det får vi väl vara nöjda.
Citera
2016-05-16, 17:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Sök och du skall finna.

Det spelar ingen roll vilken bild jag skulle länka till så har du redan, medvetet eller undermedvetet, bestämt dig för att såga den bilden eftersom jag har kränkt dig och en massa andra personer genom att inte dela er uppfattning. Så om jag pekar ut en bild för dig kommer dina förutfattade meningar att göra det omöjligt för dig att granska bilden objektivt. Då är det bättre att du, om du har något verkligt intresse, får söka själv. Visserligen kommer du antagligen att försöka hitta alla fel du kan i de bilder du hittar bara utifall att det skulle vara någon av de bilder jag kan tänkas tycka vara bättre men då får du iallafall lite träning i bildkritik.

Kom bara ihåg att när du närmar dig en bild så skall du alltid föröka göre det med ett positivt sinnelag. Det var vad jag försökte med den i tråden omnämna bilden. Men tyvärr var den så medioker att ett positivt sinnelag inte räckte till.

Jävla idiotsvar. Är du en idiot? Varför är det ingen annan bild som blivit lika populär från demojäveln då?
Visa upp din superbild eller håll käft.
Citera
2016-05-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot

Du orkade alltså inte följa länken och läsa texten.

Tack för ditt nya klargörande "bevis" på att bilden är arrangerad. Tidigare var det uppenbart, nu trumfade du över med självklart.
Nu väntar jag bara på evident, obestridligt, påtagligt, klart, solklart, apparent, eklatant, påfallande, allbekant, axiomatiskt.
Citera
2016-05-16, 18:42
Medlem
Negertjejen och Expofotografen tillhör samma kringresande cirkus och entourage som åker landet runt och hytter nävar åt nationalister i Borlänge,På Sds vårstämma eller mot vanliga svenskar i Forserum som blir beskyllda för rasism av Negerklaner från Somalia.
Citera
2016-05-16, 18:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du orkade alltså inte följa länken och läsa texten.

Tack för ditt nya klargörande "bevis" på att bilden är arrangerad. Tidigare var det uppenbart, nu trumfade du över med självklart.
Nu väntar jag bara på evident, obestridligt, påtagligt, klart, solklart, apparent, eklatant, påfallande, allbekant, axiomatiskt.
Just nu är väl "Reasonable person"-argumentet det starkaste avseende huruvida bilden är arrangerad eller inte.

Dvs. alla förnuftiga objektivt tänkande människor utgår från att bilden är arrangerad genom att man sedan innan hade avtalat att försöka ta just en sådan här bild.
Citera
2016-05-16, 18:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Negertjejen och Expofotografen tillhör samma kringresande cirkus och entourage som åker landet runt och hytter nävar åt nationalister i Borlänge,På Sds vårstämma eller mot vanliga svenskar i Forserum som blir beskyllda för rasism av Negerklaner från Somalia.

Ovan ses en rimlig anledning till att Asplund såg sig nödgad att ställa sig framför demon.
Citera
2016-05-16, 19:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ovan ses en rimlig anledning till att Asplund såg sig nödgad att ställa sig framför demon.
Tror du det hjälpte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in