2016-05-14, 23:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Då fyller han 34. Att hålla så hög klass som han gör nu lär han inte göra.

5 säsonger till, så fyller han 34 efter säsongen. Han lär inte ha speeden kvar då, men har du sett passningarna han slår nuförtiden? Hans halvhårda lyftningar som han lyfter över backlinjen diagonalt och som dyker ner på foten på Neymar eller Alba eller vem som nu kommer in från vänster, dom är helt magiska och han gör det gång på gång på gång. Jag har aldrig sett någon som kan slå bollen så tidigare. Han behöver inte dribbla en enda gång för att vara världsklass. Men visst lär han göra färre mål när han är 34.
Citera
2016-05-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kolla hur han rör sig, hans "heat-map" så ser du att han är betydligt mer mittfältare än anfallare nu för tiden... Tycker han redan vandrat ner... Så länge han har Neymar och Saurez som lekkamrater (eller spelare med samma kvalité) kommer han kunna gå ner och diktera spelet och lägga alla avgörande passningar istället för att vara central anfallare och panga in 73 mål på en säsong.

Ja det vet jag, följer vartenda match stenhårt! Jag syftade mer på en mer renodlad mittfältsroll.
Nu är utgångspunkten på anfallet för att sedan gå ner i banan.
Citera
2016-05-14, 23:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jag önskar inget mer än att Messi ska få vinna VM. Men tror däremot inte att han spelar vid 38 år ålder.

Vinner Argentina VM i Ryssland eller Qatar, så tror inte jag det heller, men annars vete katten...
Citera
2016-05-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
5 säsonger till, så fyller han 34 efter säsongen. Han lär inte ha speeden kvar då, men har du sett passningarna han slår nuförtiden? Hans halvhårda lyftningar som han lyfter över backlinjen diagonalt och som dyker ner på foten på Neymar eller Alba eller vem som nu kommer in från vänster, dom är helt magiska och han gör det gång på gång på gång. Jag har aldrig sett någon som kan slå bollen så tidigare. Han behöver inte dribbla en enda gång för att vara världsklass. Men visst lär han göra färre mål när han är 34.

Hehe vad fasen, läser inte folk mina dagliga hyllningar till Messis passningsspel här på fb?
Det enda jag gör här är i stort sett att hylla denna killens blick för spelet & sina utomordentliga passningar.
Citera
2016-05-14, 23:09
Medlem
Citat:
Vinner Argentina VM i Ryssland eller Qatar, så tror inte jag det heller, men annars vete katten...

Om jag fick bestämma så skulle Messi aldrig få sluta spela fotboll.

Är dock inte ofta man ser spelare hålla världsklass över 35 års ålder..
Citera
2016-05-14, 23:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hehe vad fasen, läser inte folk mina dagliga hyllningar till Messis passningsspel här på fb?
Det enda jag gör här är i stort sett att hylla denna killens blick för spelet & sina utomordentliga passningar.

Nej, vem bryr sig om vad du skriver?

Om du nu håller med, kan du då hålla med att han borde slå dom lika bra om 10 år? Och att om han kan slå dom, så kan han spela vidare? Håller han inte Barca-klass sista två åren, så kan han runda av i Argentina. Någonstans vill man ju att dom ska få uppleva en av sina två absolut största på hemmaplan, precis som dom fick med Maradona.
Citera
2016-05-14, 23:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Om jag fick bestämma så skulle Messi aldrig få sluta spela fotboll.

Är dock inte ofta man ser spelare hålla världsklass över 35 års ålder..

This is Zlatan!

Jag kan absolut se Messi hålla klass i den åldern. Han är inte lika beroende av speed som t ex Ronaldo är.
Citera
2016-05-14, 23:13
Medlem
Citat:
This is Zlatan!

Jag kan absolut se Messi hålla klass i den åldern. Han är inte lika beroende av speed som t ex Ronaldo är.

Hehe visste du skulle ta upp Zlatan! Men jag var tydlig med att skriva inte ofta.
I mitt tycke håller Messi bättre klass..

Håller med om att han inte är beroende på samma sätt som C.Ronaldo.

Hoppas du har rätt att han håller lååång tid framöver!
Senast redigerad av SHH88 2016-05-14 kl. 23:17.
Citera
2016-05-14, 23:15
Medlem
Citat:
Nej, vem bryr sig om vad du skriver?

Om du nu håller med, kan du då hålla med att han borde slå dom lika bra om 10 år? Och att om han kan slå dom, så kan han spela vidare? Håller han inte Barca-klass sista två åren, så kan han runda av i Argentina. Någonstans vill man ju att dom ska få uppleva en av sina två absolut största på hemmaplan, precis som dom fick med Maradona.

Du får ju vara uppmärksam hehe..

Tror inte han kommer slå dom precis lika bra tyvärr. Tror absolut inte han blir dålig, men kommer inte få mycket speltid dom åren. ( Om han nu spelar )
Citera
2016-05-14, 23:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hehe visste du skulle ta upp Zlatan! Men jag var tydlig med att skriva inte ofta.
I mitt tycke håller Messi bättre klass..

Håller med om att han inte är beroende på samma sätt som C.Ronaldo.

Hoppas du har rätt att han håller lååång tid framöver!

Zlatan var ett exempel på någon som mognat som ett fint vin. Likt Messi är Zlatan inte speed-beroende. Och självklart är Messi bättre än Zlatan, men det betyder väl också att han kan kosta på sig att bli lite sämre och ändå leverera på den stora scenen?

Citat:
Du får ju vara uppmärksam hehe..

Tror inte han kommer slå dom precis lika bra tyvärr. Tror absolut inte han blir dålig, men kommer inte få mycket speltid dom åren. ( Om han nu spelar )

Varför skulle han inte slå dom lika bra? Den typen av grejer är sådant man bara blir bättre på. Visst kommer han kanske inte kunna slita sig loss på samma sätt när han blir långsammare, men han får söka andra ytor. Kan man slå sådana passningar är man en tillgång oavsett ålder, och i varje lag i världen.
Citera
2016-05-14, 23:33
Medlem
Citat:
Zlatan var ett exempel på någon som mognat som ett fint vin. Likt Messi är Zlatan inte speed-beroende. Och självklart är Messi bättre än Zlatan, men det betyder väl också att han kan kosta på sig att bli lite sämre och ändå leverera på den stora scenen?

Varför skulle han inte slå dom lika bra? Den typen av grejer är sådant man bara blir bättre på. Visst kommer han kanske inte kunna slita sig loss på samma sätt när han blir långsammare, men han får söka andra ytor. Kan man slå sådana passningar är man en tillgång oavsett ålder, och i varje lag i världen.

Klart han kan bli sämre & fortfarande hålla klass. Men jag pratade om samma klass han håller nu, vilket jag inte tror han gör om +5 år.

Generellt sätt brukar man bli sämre desto äldre man blir...sjukt va?
Visst, passningsspelet brukar ofta bli bättre. (Vilket han bevisat)
Men det bror så på helt vilken ålder, om 10 år? Nej.
Citera
2016-05-15, 21:30
Medlem
NirvanAs avatar
Lucho visar var hjärtat ligger:

https://twitter.com/barcastuff/status/731927796688293888

Skönt att Real Madrid C (Getafe) åkte ner till segundan

Är det klart vilka som går upp till La Liga?
Senast redigerad av NirvanA 2016-05-15 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in