2016-01-13, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Mjo, men sett ifrån Barcelonas perspektiv så är det nästan som att värva en 29-åring då han blev tillgänglig för spel typ 1 månad innan han fyller 29. Han kanske blir värd pengarna till slut, det får tiden och hans prestationer bestämma.

David Villa var erkänd som en av världens bästa forwards när han värvades, så det är inte så konstigt att han kostade mycket + att forwards i regel är dyrare än andra spelare. Och i Suarez fall så köptes han efter att ha vunnit skytteligan och blivit utsedd som EPLs bästa spelare. Han hade troligtvis kostat ännu mer om han inte drog på sig en avstängning.

Blir mer och mer troligt att Barcelona köper tillbaka Denis Suarez från Villarreal. Tycker att de borde låta honom vara istället då det inte finns plats. I mittfältet finns Busquets, Iniesta, Rakitic, Arda, Rafinha och till viss del Mascherano. Och så även Roberto som har gjort sig förtjänt av en startplats och som förste ersättare till typ alla positioner i laget. Om Munir och Sandro ryker så kan det väl finnas en anledning till att värva in Suarez, men även då blir det inte så mycket speltid...

Och Arda Turan var erkänd som en av världens absolut bästa mittfältare efter sina framgångar i Atlético de Madrid. Med det i åtanke, så är det inte särskilt förvånande att turken kostade €34M och är en summa som således är försvarbart.

Tja, i dagsläget så är det fyra mittfältare som slåss om att spela bredvid Busquets på mittfältet. Även om de två skulle bli bänkade under en match, så lär duon ändå bli inbytta i vilket fall som kan man tycka. Vad gällande Suárez så har han ingenting i Barcelona att göra, iallafall som startspelare. För både hans och klubbens bästa, så bör de gå skilda vägar permanent IMO.
Citera
2016-01-13, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Intressant vad som sker i Barca-B nu... mass"slakt" av kontrakt, 3st på samma dag... Både Aitor och Bagnack har ju lirat för A-laget, sistnämnda 3-4 matcher om jag inte minns fel

Verkar som man har för många kontrakt och måste göra sig av med några för att kunna registrera de nya

Även en fjärde håller dom på att kicka

Helt korrekt beslut, Barcelona B har varit horribla i den spanska tredjedivisionen och det är inte mer än rätt att dumpa vissa spelare. Skulle alls inte förvåna mig om man blir nedflyttade till den spanska fjärdedivisionen när denna säsong är slut.
Citera
2016-01-13, 08:18
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Intressant vad som sker i Barca-B nu... mass"slakt" av kontrakt, 3st på samma dag... Både Aitor och Bagnack har ju lirat för A-laget, sistnämnda 3-4 matcher om jag inte minns fel

Verkar som man har för många kontrakt och måste göra sig av med några för att kunna registrera de nya

Även en fjärde håller dom på att kicka

Haha lite oväntat att Aitor och Bagnacks kontrakt rivs upp. De fick trots allt chansen att spela i A-laget. Snabba svängar alltså. Minns att Babunski var väldigt hypad och sågs som ett stort framtidslöfte. Har tydligen inte gått vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Och Arda Turan var erkänd som en av världens absolut bästa mittfältare efter sina framgångar i Atlético de Madrid. Med det i åtanke, så är det inte särskilt förvånande att turken kostade €34M och är en summa som således är försvarbart.

Tja, i dagsläget så är det fyra mittfältare som slåss om att spela bredvid Busquets på mittfältet. Även om de två skulle bli bänkade under en match, så lär duon ändå bli inbytta i vilket fall som kan man tycka. Vad gällande Suárez så har han ingenting i Barcelona att göra, iallafall som startspelare. För både hans och klubbens bästa, så bör de gå skilda vägar permanent IMO.

Har ingen koll på Arda, så kan inte säga nåt om honom. Visst, han kanske var det, men av det jag lyckades läsa till mig på vissa hemsidor och forum så var det väldigt delade uppfattningar. Hoppas självklart att han kommer prestera på topp, och av det lilla man har fått se hittills så har det onekligen sett bra ut

Yes, Busquets är den enda som är given. Och till stor del Iniesta också. Förra säsongens Rakitic hade också varit given, men han har varit lite on/off den här säsongen. Dock han har spelat bättre och bättre på sistone. Och det lär nog inte bli några problem att rotera och ge tillräckligt med speltid för Iniesta, Rakitic, Arda och Roberto. Det svåra blir nog att välja ut vem som ska starta i de stora matcherna. Och så finns Rafinha också. Men iallafall, mittfältet är fullt och det vore bara dumt att ta in Suarez. De har buyback, så det är bara att köra om han fortsätter spela bra, men då bör de göra sig av med ett par spelare först.
Citera
2016-01-13, 14:09
Medlem
C0ws avatar
http://m.goal.com/s/en/news/722/la-liga/2016/01/13/19288862/neymar-called-to-appear-in-court-in-fraud-case

Rosell, Bartomeu och Neymar till domstol. Fan vad jag hoppas att Rosell och Bartomeu hamnar i fängelse.
Citera
2016-01-14, 13:43
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Värvnings förbud för Atletico och Real till sommaren 2017, börjar gälla efter januarifönstret.
Källa fotbollskanalen.
Citera
2016-01-14, 13:43
Medlem
santacls avatar
http://www.goal.com/en/news/722/la-liga/2016/01/14/19331262/breaking-news-real-madrid-and-atletico-given-transfer-ban

REAKING NEWS: Real Madrid and Atletico given transfer ban
Citera
2016-01-14, 13:54
Medlem
C0ws avatar
Haha lite kul nu i efterhand när Realsupportrar smutskastade Barcelona för detta

Detta lär trigga Perez till 1-2-3 (stora)spelarköp redan nu. Ska bli intressant att följa.
Citera
2016-01-14, 14:03
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Haha lite kul nu i efterhand när Realsupportrar smutskastade Barcelona för detta

Detta lär trigga Perez till 1-2-3 (stora)spelarköp redan nu. Ska bli intressant att följa.
Intressant skillnad är att det är så långt till sommar-fönstret. Det är inte alls självklart att de hinner ta sig dit utan att transfer-förbudet redan är igång.

Det innebär dels att priserna kommer gå upp nu(15 dagar kvar till stängning) dels att typ alla topp-spelare är cup-bundna.

Kan tänka mig att de går fullt in för Auba nu, som inte är cup-bunden i CL.
Citera
2016-01-14, 14:12
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Intressant skillnad är att det är så långt till sommar-fönstret. Det är inte alls självklart att de hinner ta sig dit utan att transfer-förbudet redan är igång.

Det innebär dels att priserna kommer gå upp nu(15 dagar kvar till stängning) dels att typ alla topp-spelare är cup-bundna.

Kan tänka mig att de går fullt in för Auba nu, som inte är cup-bunden i CL.

Förbudet börjar gälla efter att nuvarande transferfönstret har stängt. Sen vet jag inte hur länge de kan dröja med överklagan. De lär inte kunna vänta 5-6 månader för att överklaga och på så sätt kunna skjuta fram avstängningen för att kunna signa spelare i sommar. Det är kört tror jag. Ska de köpa spelare, så måste de göra det nu.

Hur går det för Benzema förresten? Det enda som fattas är att han hamnar på kåken

Det har ryktats en del om Hazard till real. Och att Zidane vill ha Pogba. Sen är de säkert intresserade av fler spelare också. Får vänta och se vad Perez gör av situationen
Citera
2016-01-14, 14:17
Medlem
Seppo1337s avatar
Då är det väl dax att plocka hem Coentrao. Måste ha täckning på vb. Yngligarna Asensio mlf. är väl inte mycket att förlita sig på, även om de också kan bli hemplockade till sommaren.
Citera
2016-01-14, 14:24
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
http://www.goal.com/en/news/722/la-liga/2016/01/14/19331262/breaking-news-real-madrid-and-atletico-given-transfer-ban

REAKING NEWS: Real Madrid and Atletico given transfer ban

Kollar man på Atleticos transfer-aktivitet under de senaste fönstren så kan man nästan tro att de var förberedda på det här, jävlar vad bra de varit på att knyta till sig unga spelare och talanger. Får man behålla nyckelspelarna så kan man nog behålla sin plats i topp 3 trots förbudet. Då känns Real Madrid mer oförberett.

Och, detta gick nyss upp för mig, De Gea blir kvar i United! I alla fall fram till 2017-18.
Senast redigerad av Skrank 2016-01-14 kl. 14:27.
Citera
2016-01-14, 14:28
Medlem
NirvanAs avatar
Ingen rolig säsong för Real hittills... Transferförbud, utkickade ur cupen, förödmjukade hemma på Bernabeu av Barca osv.... men efter regn kommer solsken som dom säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in