Citat:
Ursprungligen postat av
Sebbe89
Barcelona hade övertygat till och med en skeptiker som mig att de var helt klara ligamästare. Inte fan skulle man tappa en 9-10 poängsledning på de resterande matcherna. Sedan hade man ett par bedrövliga veckor och tvingade sig själva i stort sett att vinna resten. Man reder ut det och är värdiga mästare för åttonde gången på 12 år. Messi har 8 ligatitlar vid 28 års ålder, man undrar vart det skall sluta.
Alla matcher är ju viktiga, men nyckelmatcherna till slut var nog mötena med Atletico där man går vinnande ur båda. Det är en stark prestation mot ett lag som släppt in 18 mål på 38 matcher. Sorry real-fans, men jävlar vad jag unnar Atletico en CL-titel när man slagit ut både Barcelona och Bayern Munchen på vägen till final. I synnerhet när man tappade pokalen på ett så oerhört grymt sätt för två år sedan.
Real gör en jäkla fin avslutning på säsongen med 12 raka segrar. Till slut är det ju den svaga hösten som avgör. Ronaldo slutar aldrig att göra mål, men Real har ju ingen annan som kan avlasta som målspruta likt Suarez och, till en viss del Neymar, kan göra för Messi.
Vad skall man säga om Suarez? Killen såg ut att ha tappat målformen något och gick mållös i 4-5 matcher. Sedan gör han 14 mål och 5 assist på de sista 5 matcherna och vinner Skytteligan OCH assistligan (tillsammans med Messi). Det tror jag inte ens Leo har lyckats med under samma säsong om jag minns rätt.
Luis Suarez är otvivelaktigt den bästa spelaren i La liga den här säsongen
På tal om Messi. Undra hur länge han håller på? Tror inte han är en som håller på långt över 30,tyvärr. Hoppas att jag har fel! Misstänker han kommer få en roll som 'ännu mera' mittfältare inom kort.
Ja Barca är värdiga vinnare.
Egentligen är det nog Barca & München som är de bästa lagen, även fast de båda åkte ur CL.
Suarez överraskade lite måste man säga, balja efter balja efter balja..
Kan dock inte bortse från Messis otroliga passningsförmåga, ser så förbannat lätt ut för killen!