2016-05-15, 15:52
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
GW försvarar sin polare med att hon är en slarvmaja. Och att han sett många som är värre.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/prova-garna-att-tanka-efter-fore-mona-sahlin/

Han var ovanligt överslätande. Om man jämför hans åsikter om att Göran Persson "provsmakar" plockgodis på sin stamaffär med att Mona Sahlin är en "slarv-Maja" när hon har svårt att skilja på sitt eget och statens kontokort så tycker jag att han är lite väl hård mot Göran Persson.

Varför är han mild mot henne? Han hävdar för säkerhets skull att de inte har varit tillsammans. Men med Mona Sahlins rykte om att "jobba sig igenom" Stockholms manliga sosse-adel så skulle jag inte bli förvånad om även Leif GW fått smaka lite.

Men det verkar också som att han stöter sig på att Göran Persson köpt sig en gård och tjänar fett med pengar som konsult. Tjänar han mer pengar än vad Leif GW själv kan dra in?

Mona Sahlin är ju en sann "sosse", enligt Leif GW. Hon skor sig inte för eget behov. Leif GW verkar ha "glömt" shoppande på statens kreditkort och Monas förakt för lagar och regler som de för bilprovning och parkeringsavgifter.

Men vad skulle han säga om en sådan som han själv? En som röstat på sossarna i "60 år" men nu är rik som ett troll på sina böcker?
Citera
2016-05-15, 16:13
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Han var ovanligt överslätande. Om man jämför hans åsikter om att Göran Persson "provsmakar" plockgodis på sin stamaffär med att Mona Sahlin är en "slarv-Maja" när hon har svårt att skilja på sitt eget och statens kontokort så tycker jag att han är lite väl hård mot Göran Persson.

Varför är han mild mot henne? Han hävdar för säkerhets skull att de inte har varit tillsammans. Men med Mona Sahlins rykte om att "jobba sig igenom" Stockholms manliga sosse-adel så skulle jag inte bli förvånad om även Leif GW fått smaka lite.

Men det verkar också som att han stöter sig på att Göran Persson köpt sig en gård och tjänar fett med pengar som konsult. Tjänar han mer pengar än vad Leif GW själv kan dra in?

Mona Sahlin är ju en sann "sosse", enligt Leif GW. Hon skor sig inte för eget behov. Leif GW verkar ha "glömt" shoppande på statens kreditkort och Monas förakt för lagar och regler som de för bilprovning och parkeringsavgifter.

Men vad skulle han säga om en sådan som han själv? En som röstat på sossarna i "60 år" men nu är rik som ett troll på sina böcker?

Alltid gillat GW och läst alla hans böcker.
Men på senare tid undrar jag om han inte gått på flaskan igen, alternativt dragit på sig en hjärnblödning.

Han kritiserar SD fast innerst inne vet han att det är idag det enda verkligt regerinsdugliga partiet och just detta pga han har någon kines i familjen??
GW får nog börja sätta sig in mer i SD partipolitik innan han öppnar sin annars kloka mun.

Men att nu även försvara Mona Sahlin gör mig övertygad om mina två ovanstående hypoteser.
Han verkade även snabb på att försvara sig mot hans eventuella sexuella samröre med Mona.

GW behöver du någonsin råd kan du skicka ett pm till mig här inne.
Jag skulle kunna rekommendera en bra neurolog alternativt också leta upp adressen till närmsta AA förening.
Citera
2016-05-15, 16:15
Medlem
Citat:

Sossar är iofs inte kommunister, d.v.s det är faktiskt ok om de blir rika - ifall de betalar sin skatt ordentligt och inte seglar iväg och blir lyxfanatiker. Sossar är inte för 100 % ekonomisk jämlikhet utan att man ska kunna bli rik på sitt arbete. Att skriva böcker kan väl kallas för ett arbete. Sen är han säkert överbetald av Expressen och TV, och det är mer orättvist i så fall.

Men. Mona Sahlin är inte en "sann sosse", hon är en högersosse precis som Göran Persson. Båda uppför sig svinigt, tycker jag. Mona gör det olagligt, Göran Persson är bara omoralisk ur sossesynpunkt.

GW:s artikel är inte klok. Kolla bara sista raderna:

Citat:
"Var rädd om dig Mona. Prova gärna det där med att tänka efter före och om du tror att det är något som jag hjälpa dig med så är det bara att du hör av dig."

Vad fan är det här? Om dem är vänner som han påstår, kan han väl höra av sig till henne själv i stället för att skylta med det offentligt. Och säga att han är beredd att hjälpa Sahlin.
Vänskapskorruption.
Citera
2016-05-15, 16:29
Medlem
SandraPalenryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Alltid gillat GW och läst alla hans böcker.
Men på senare tid undrar jag om han inte gått på flaskan igen, alternativt dragit på sig en hjärnblödning.

Han kritiserar SD fast innerst inne vet han att det är idag det enda verkligt regerinsdugliga partiet och just detta pga han har någon kines i familjen??
GW får nog börja sätta sig in mer i SD partipolitik innan han öppnar sin annars kloka mun.

Men att nu även försvara Mona Sahlin gör mig övertygad om mina två ovanstående hypoteser.
Han verkade även snabb på att försvara sig mot hans eventuella sexuella samröre med Mona.

GW behöver du någonsin råd kan du skicka ett pm till mig här inne.
Jag skulle kunna rekommendera en bra neurolog alternativt också leta upp adressen till närmsta AA förening.

Var det inte i dokumentären om GW där han berättade att hans fyllevanor gick på halvårsrotation, för att hantera 'hjärnspökena'?

I P3 dokumentär om Tobleroneaffären drar berättaren, journalisten som drog igång drevet, lyssnaren och Mona själv den enkla slutsatsen att hennes första och största misstag då var att prata med media. Att hon nu är så tyst och frånvarande är ju precis som påtalats i denna (eller om det var intygstråden) en enkel taktik att minska skadeverkningarna.
Citera
2016-05-15, 16:30
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Redan 1982 blev hon ledamot av Sveriges Riksdag som är folkets ombud för att stifta lagar här i landet. Sen har hon suttit där med ett smärre avbrott fram till hon sparkades från partiledarposten.

Jag vet, kom på det sen
Citera
2016-05-15, 16:32
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraPalenryd
Var det inte i dokumentären om GW där han berättade att hans fyllevanor gick på halvårsrotation, för att hantera 'hjärnspökena'?

I P3 dokumentär om Tobleroneaffären drar berättaren, journalisten som drog igång drevet, lyssnaren och Mona själv den enkla slutsatsen att hennes första och största misstag då var att prata med media. Att hon nu är så tyst och frånvarande är ju precis som påtalats i denna (eller om det var intygstråden) en enkel taktik att minska skadeverkningarna.

Men är det ok att kalla den Tobleroneaffären? Det var väl ändå några tusen hon plockade ut.
Citera
2016-05-15, 16:43
Medlem
[quote=sillynamnam|57274998]Men är det ok att kalla den Tobleroneaffären? Det var väl ändå några tusen hon plockade ut.[/QUOTE]

Ett par tre HUNDRA tusen var det. Nä, det är inte ok. Dessutom har hon dragit på sig momsskulder, arbetsgivaravgifter och företagsbeskattning från den tiden då hon "lekte" affär och hade en kund som gav henne konsultersättning oavsett vad som levererades. Vem kunden var? SAP så klart. Sedan har hon privat en hel hög diverse skulder såsom bilskatt, utebliven försäkring, utebliven besiktning osv.. Hon är inte slarvig hon är oförbätterlig och totalt opålitlig. Och en regering, stat eller organisation som anlitar en dylik människa är totalt korrupt.
Citera
2016-05-15, 16:51
Medlem
SandraPalenryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Men är det ok att kalla den Tobleroneaffären? Det var väl ändå några tusen hon plockade ut.

Jag vet inte, jag kallar det vad det kallas för. Kärt barn har i det här fallet bara ett namn. Men jag håller med om att det är en ganska lindrig beskrivning.

På Reddit har /u/Sapientior sammanställt den här listan över Monas tvivelaktigheter och jag kopierar ganska oblygt.

Senast redigerad av SandraPalenryd 2016-05-15 kl. 16:55.
Citera
2016-05-15, 17:05
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraPalenryd
Jag vet inte, jag kallar det vad det kallas för. Kärt barn har i det här fallet bara ett namn. Men jag håller med om att det är en ganska lindrig beskrivning.

På Reddit har /u/Sapientior sammanställt den här listan över Monas tvivelaktigheter och jag kopierar ganska oblygt.

Den listan verkar lite överdriven - t.ex 98 obetalda parkeringsböter 1999. Det borde väl bli en påkommen felparkering var fjärde dag....
Citera
2016-05-15, 17:14
Medlem
SandraPalenryds avatar
Citat:
Den listan verkar lite överdriven - t.ex 98 obetalda parkeringsböter 1999. Det borde väl bli en påkommen felparkering var fjärde dag....

Citat:
I november 1999 avslöjas att Mona Sahlin fått 98 p-böter under två år. 32 av dem gick till kronofogden. Regeringskansliet ordnar en privat parkeringsplats för henne.

http://www.svd.se/flera-skandaler-kring-sahlins-ekonomi

så det bli ungefär en i veckan.
Citera
2016-05-15, 17:17
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:

Jag har alltid sett Leif som en ärlig, omdömesfull person med stor medmänsklighet. Enligt honom själv kan han inte ljuga. Jag tror att Leif är ärlig när han säger att han inte legat med Måna.

Det intressanta, och det tror jag faktiskt inte att den skarpsinte professorn själv är medveten om, inte förrän han läser det här inlägget , är att han bekräftar att hans gamla goda bekant Måna gärna ligger runt, trots att hon varit tillsammans och gift med Bo sedan tidigt 80-tal. Citat: "För ordningens skull vill jag också tillägga att vi aldrig har haft ihop det med varandra" (mellan raderna, "Inte jag, men många andra).

Om Måna var en trogen fru till sin Bo skulle han aldrig ha behövt poängtera att han aldrig haft ihop det med henne!
Citera
2016-05-15, 17:29
Medlem
Citat:
(OT) Inte säkert - en bekant blev inlagd på sjukhus efter att själv ha kört dit. Hon hade ingen som kunde forsla hem bilen. Den var lika späckad med böteslappar som ett Amerikabrev med frimärken förr i världen...Räcker med att bilen har stått på fel ställe ett par dagar lite då och då, om lapplisorna har samma policy idag.
Men att denna kvinna gång på gång har blivit vald till ledande svenska förtroendeposter är egendomligt. Vill inte tänka tanken, men: säger inte det något om den svenska väljarkåren? T o m Leif GW, när han bekänner färg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in