2016-05-15, 18:01
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
(OT) Inte säkert - en bekant blev inlagd på sjukhus efter att själv ha kört dit. Hon hade ingen som kunde forsla hem bilen. Den var lika späckad med böteslappar som ett Amerikabrev med frimärken förr i världen...Räcker med att bilen har stått på fel ställe ett par dagar lite då och då, om lapplisorna har samma policy idag.
Men att denna kvinna gång på gång har blivit vald till ledande svenska förtroendeposter är egendomligt. Vill inte tänka tanken, men: säger inte det något om den svenska väljarkåren? T o m Leif GW, när han bekänner färg

Jag tror att den svenska väljarkåren hade velat ha bort Mona Sahlin för längesen. Oavsett vad de röstar på faktiskt. Jag har alltid tyckt illa om henne - ärligt talat har jag tyckt så mycket illa om henne att jag nästan fått dåligt samvete av det. Så mycket har jag avskytt Mona Sahlin från start. Jag vill bara slänga mig på teven och stänga av när hon kommer med sin släpiga röst och falska cockerspanielögon. Har alltid tyckt att hon verkar bortskämd, slapp, inställsam, högfärdig och odemokratisk. Sättet att hålla huvudet, rösten, allt. Hon har nästan gjort mig mörkrädd, kunde lätt föreställa mig Mona Sahlin som nåt slags diktatorsfru som beordrar massmord.
Ja, hurrm. Nej Sillynamnam skärp dig: ingen människa är så rutten som du tänkt att Mona var!
Inte bara "slarvet" och det ekonomiska tvivelaktigheterna utan bortförklaringarna. Sa hon inte att "alla kan väl ta ut lite i förskott på lönen" eller nåt sånt? Tror hon på allvar att det är så? Hon kanske tror att alla kan åka till Mauritius också?
Någon gång ibland har jag tyckt synd om Sahlin för att hon ser knäckt ut, sorgsna ögon.
Om det stämmer att hon sagt att livvakten är hennes bästa vän, så betyder det kanske att hon knappt har några vänner. Ens livvakt ska väl inte vara bästa vännen?

Nej, nu hoppas jag att hon åker i fängelse. Rakt i fängelse utan att passera gå!
Efter korrekt utredning och rättegång, förstås.

Tillägg: helt klart handlar det om korruption inom S också - samt jävligt dåliga rådgivare.
Senast redigerad av sillynamnam 2016-05-15 kl. 18:12.
Citera
2016-05-15, 18:20
Medlem
Rutten och rutten...hon handlar precis som många andra gjort, och kommer att göra.
Inom ett par år kommer hon att sitta i ett dussin styrelser igen och kräkas upp medkännande floskler i rutan när någon central och väsentlig fråga lyfts fram. Hon kommer att få hålla på, var så säkra.
Hur är det, är inte transparans det nya inneuttrycket i politrukvärlden? Har för mig att jag hört det även från MS.
Citera
2016-05-15, 18:37
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Har alltid tyckt att hon verkar bortskämd, slapp, inställsam, högfärdig och odemokratisk. Sättet att hålla huvudet, rösten, allt.

Jag har träffat, nej förresten, iakttagit, kärringen Sahlin för många år sen och under en längre stund. Det var sommar och varmt och en höggravid Anna Lindh deltog vid samma tillfälle. Den senare måste varit plågad både av värmen och gravidblåsa men hon var rar och vänlig. Mot alla.

Sahlin betedde sig - enligt min åsikt - värre än den värsta Östermalmshagga; stroppig, nedlåtande.
Citera
2016-05-15, 18:59
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Rutten och rutten...hon handlar precis som många andra gjort, och kommer att göra.
Inom ett par år kommer hon att sitta i ett dussin styrelser igen och kräkas upp medkännande floskler i rutan när någon central och väsentlig fråga lyfts fram. Hon kommer att få hålla på, var så säkra.
Hur är det, är inte transparans det nya inneuttrycket i politrukvärlden? Har för mig att jag hört det även från MS.

Då dör jag. Eller spränger nåt i luften. Eller åtminstone emigrerar.

Men allvarligt, tror du de vill att politikerhatet ska svämma över alla bräddar?
Varför skulle livvakten bo på Solsidan, vet sossarna inte vad Solsidan står för i vanligt folks ögon?
Förfalska ett intyg för att "hennes bästa vän" ska kunna bo på Solsidan.
Det är groteskt, sjukt, äckligt.
Citera
2016-05-15, 19:38
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
...

Då börjar det lukta olagliga/svarta/kriminella pengar, där lägenheten skall tvätta pengar vita, och att Mona, kanske med äkta make, involveras och får del i vinsten?
...!
Men Mona är ju inte gift längre...åtminstone inte med Bosse.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bo_Sahlin
...eller?
Citera
2016-05-16, 02:16
Medlem
Jagviosss avatar
Vad blir Monas nästa jobb? Ordförande i KRIS Nacka?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kriminellas_revansch_i_samh%C3%A4llet

Och hur går det med Monas andra engagemang? Kan hon verligen sitta kvar som ordförande för
http://www.annalindhsminnesfond.se/om-oss/styrelse/

Sitter Sahlin där på evigt mandat för hon var kompis med Anna? Eller har fonden stake nog att göra sig av med en så belastad och person som Sahlin?

Någon som är sugen på att donera till fonden med Mona som ordförande?

Kanske blir fonden nästa organisation som behöver en säkerhetsansvarig? Med vip-parkering och total arbetsbefrielse? Det är ju trots allt en hel del som behöver fixas med den där bostadsrätten på Solsidan.

STYRELSE

Ledamöterna i Anna Lindhs Minnesfonds styrelse kommer från skilda delar i samhället, politiken, näringslivet, den fackliga världen och kulturlivet.

Samtliga styrelsemedlemmar medverkar ideellt och får inget arvode.
Mona Sahlin

Ordförande
mona.sahlin@annalindhsminnesfond.se
Mona Sahlin
Jytte Guteland

Europaparlamentariker för Socialdemokraterna
Jytte Guteland
Tobias Baudin

Första vice ordförande, LO

Liza Marklund

Författare
Liza Marklund
Ann Linde

Statssekreterare för inrikesfrågor på Justitiedepartementet

Dan Svanell

Kommunikationsrådgivare
Dan Svanell
Rikard Wolff

Skådespelare och sångare
Rikard Wolff
Peter Örn

Rådgivare, föreläsare och utbildare inom ledarskapsutveckling
Peter Örn

Roger Berzell

Socialdemokraterna
Citera
2016-05-16, 07:03
Medlem
Denna kvinna är i klass med Margot Honecker. Det förvånar mig att Mona har fått härja fritt i trettio år, utan någon som helst journalistisk bevakning. Det säger mer om Sveriges tidningsfolk än om sveriges politiker. Mona Sahlin är en skojare av värsta sorten.
Är Stockholms Journalistkår en samling kärringar som av rädsla tassat på tå inför denna politiska nolla? Civilkurage hör uppenbarligen inte hemma hos välavlönat, journalistiskt stockholmsdrägg.
Citera
2016-05-16, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Jag har alltid sett Leif som en ärlig, omdömesfull person med stor medmänsklighet. Enligt honom själv kan han inte ljuga. Jag tror att Leif är ärlig när han säger att han inte legat med Måna.

Det intressanta, och det tror jag faktiskt inte att den skarpsinte professorn själv är medveten om, inte förrän han läser det här inlägget , är att han bekräftar att hans gamla goda bekant Måna gärna ligger runt, trots att hon varit tillsammans och gift med Bo sedan tidigt 80-tal. Citat: "För ordningens skull vill jag också tillägga att vi aldrig har haft ihop det med varandra" (mellan raderna, "Inte jag, men många andra).

Om Måna var en trogen fru till sin Bo skulle han aldrig ha behövt poängtera att han aldrig haft ihop det med henne!
Där klurade du ut något finurligt...
Tänk om du hade 10bekanta som kom fram till dig och sa,att dom minsann inte låg med din fru.då,skulle du börja undra.
Själv har jag alltid undrat vad hon egentligen har uträttar under alla dessa år inom partiet.Dom år som förhoppningsvis tillhör det förflutna.
Citera
2016-05-16, 08:51
Medlem
Kommer att tänka på när Jonas Bergström var omskriven i medierna...alla var SÅ förvånade. Trots att många måste ha vetat (tänk på boken "Det svarta spelet" - el likn - som kom ut flera år innan).
Nu är alla väldigt indignerade men egentligen, förvånade?
Det som är fel i dessa kretsar är att ertappas, då är personen inte värd ett ruttet lingon för de personer som innan, ja, slickade röv. Och svalde.
Och så börjar valserna om igen, med nya aktörer medan de gamla rävarna pustar ut för nästa svängom.
(Emigrera...eftersom jag redan jobbar utomlands, har tanken föresvävat mig. Men har barn och barnbarn. Att MS också har anhöriga är nog en tråd värd att nysta i.)
Bedrägerier förekommer i alla länder, men här är hyckleriet totalt ogenomträngligt. Som i "Djurfarmen" jobbar de stackars undersåtarna duktigt på sin undergång.
Citera
2016-05-16, 11:19
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Denna kvinna är i klass med Margot Honecker. Det förvånar mig att Mona har fått härja fritt i trettio år, utan någon som helst journalistisk bevakning. Det säger mer om Sveriges tidningsfolk än om sveriges politiker. Mona Sahlin är en skojare av värsta sorten.
Är Stockholms Journalistkår en samling kärringar som av rädsla tassat på tå inför denna politiska nolla? Civilkurage hör uppenbarligen inte hemma hos välavlönat, journalistiskt stockholmsdrägg.

Vad menar du? Det är väl få som fått löpa journalistiskt gatlopp så många gånger som Mona. Helt rättvist naturligtvis, och det här kanske inte är sista gången. Men att säga att journalisterna inte är på henne är orättvist.
Citera
2016-05-16, 11:42
Medlem
Citat:
(OT) Inte säkert - en bekant blev inlagd på sjukhus efter att själv ha kört dit. Hon hade ingen som kunde forsla hem bilen. Den var lika späckad med böteslappar som ett Amerikabrev med frimärken förr i världen...Räcker med att bilen har stått på fel ställe ett par dagar lite då och då, om lapplisorna har samma policy idag.
Men att denna kvinna gång på gång har blivit vald till ledande svenska förtroendeposter är egendomligt. Vill inte tänka tanken, men: säger inte det något om den svenska väljarkåren? T o m Leif GW, när han bekänner färg

Såja, nu måste jag faktiskt ta parkeringsvakterna i försvar. Om man har gjort exakt som du skriver kan man med hjälp av läkarintyg få samtliga böter avskrivna. Just detta finns ett gällande avtal kring alla våra sjukhus. Gällande Mona, DET är en helt annan sak. Den människan ska in på Hinseberg på livstid.
Citera
2016-05-16, 12:12
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vad menar du? Det är väl få som fått löpa journalistiskt gatlopp så många gånger som Mona. Helt rättvist naturligtvis, och det här kanske inte är sista gången. Men att säga att journalisterna inte är på henne är orättvist.

Jag håller med. Journalisterna har varit på henne, då är det konstigare att hennes parti har låtit henne fortsätta.
Efter "tobleroneaffären" lyckades några PR-konsulter (eller vilka det nu var) få det till att Mona var utsatt för att hon var kvinna, att det inte handlat om några större belopp o.s.v och sen kunde hon göra come back så till den milda grad att hon blev partiledare för S. Samtidigt har hon beskrivit att hon har en hel del fiender i partiet. Hon ler brett mot dem i stället för att se arg ut har hon sagt, det säger också en hel del om stämningen i det partiet, varför försöker de inte gå i gruppterapi eller splittra partiet i flera i stället för att ha det så där? Hellre gräla med den man är oense med än gå runt och le mot den, det är ju maffiafasoner.

Och apropå maffia, så låter det som om det handlar om utpressning eller att hon hyrt en torped eller nåt.

Citat:
Och sen så betalar jag honom, sedan en tid tillbaka, för att hjälpa mig med mina säkerhetsbedömningar inför framtiden, då jag betalar honom en lön på 60.000 kr i månaden. Så det här är min trygghet. Jag betalar för att jag ska känna mig trygg nog att jobba och kunna fortsätta jobba med de här frågorna.

Skumt skummare skummast.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sahlin-sorry-ber-om-ursakt-forskrackligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in