2016-05-15, 13:28
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
MS och hennes man hade i alla fall inte investerat några pengar i inredning av sin f d villa. Väldigt modest stil efter vad annonsbilderna visade. Inga extravaganser där inte. Två stora, löner + diverse förmåner, barnen vuxna, och ändå så stora problem med ekonomin att kronofogden blir indragen talar för att här finns ett dolt problem. Samma problem fanns vid Toblerone-skandalen och som finns fortfarande. De har alltså inte lyckats lösa sina ekonomiska problem trots den smäll som skandalen måste ha inneburit. Spel har man gissat på här men detta har väl aldrig belagts fullt ut. Om vi kan hitta orsaken till dessa långvariga ekonomiska problem så får vi nog svaret på många frågor.
Det ligger en hel del i det. På 90-talet med ombesiktigade bilar och parkeringsböter så handlade det o en gammal Volvo av utdaterade årsmodell. Vad hon och familjen sen haft för bilar vet jag inte men med familjens inkomster och radhus som köpts för länge sen borde en bil av nyare modell i typ v70 klassen inte vara några som helst problem.
Citera
2016-05-15, 13:32
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Och med detta återkommer frågan om hennes envishet när det gällde att städsla spöket.
Den yttersta bakgrunden till den här nämnden var väl händelsen Breivik?
Jag kan föreställa mig att Mona i viss utsträckning även var misstänksam mot SÄPO och då åtminstone så, att hon ville hålla vissa saker för sig själv, utan deras insyn. Spöket var kanske den som hon hade som allra störst förtroende för. Då var hans roll som spöke alldeles förträfflig.
Som organiserad framstående sosse är det inte oförståeligt om Anna Lindh mordet och Brevik massakern på sossar kan ha planterat oro och rädsla hos Sahlin. Att inte beakta dessa händelser när det gäller den personliga säkerheten hade närmast varit dumt.
Citera
2016-05-15, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fadingaway
GW är sosse klart han försvarar Mona.

Leif är en rik sosse. En folklig kriminolog med hög trovärdighet hos svenska folket. Vi är många som tycker om Leif och respekterar honom.

Vad kan man då säga om denna krönika om en slarva-Maja?

Det den gode Leif skriver visar på att han är god vän med Mona och tycker mycket om henne.

Är inte det vänskapskorruption om något att som professor i kriminologi bortse från de brottsliga gärningar saken handlar om? Är det OK att lura banker och andra långivare med falska intyg och göra kaoz i en bostadsrättsförening, om man är trevligare än bedragare flest brukar vara?

Det vore ett rättsligt mirakel om denna härva av svek och bedrägeri, får en objektiv rättslig prövning trots Monas alla vänner. För Leffe har visat oss alla, med denna krönika hur stark vänskapskorruptionen är i detta land.
Citera
2016-05-15, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Kärringen Sahlin har allt sedan 90-tal figurerat i diverse tveksamma affärer och direkt olagligheter. Samtidigt har fanskapet suttit i tv och bedyrat sin oskuld " jag är baske mig ingen fuskare"
Och jag skulle gissa att denna "livvakt" är en av de som följde med till Karibien på skattebetalarnas bekostnad när "toblerone" affären gjorde Sahlin trött och i behov av semester.
Det är dags att hon får betala nu. Snälla journalister, ni har öppet mål nu, sätt dit fanskapet.

Vi behöver knappast vara oroliga över hennes framtida öde som politiker i alla fall. Men vi kommer få betala hennes pension vilket jag tycker är galet.
Det är något hon fullständigt skiter i, psykopatapan!
Citera
2016-05-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Och med detta återkommer frågan om hennes envishet när det gällde att städsla spöket.
Den yttersta bakgrunden till den här nämnden var väl händelsen Breivik?
Jag kan föreställa mig att Mona i viss utsträckning även var misstänksam mot SÄPO och då åtminstone så, att hon ville hålla vissa saker för sig själv, utan deras insyn. Spöket var kanske den som hon hade som allra störst förtroende för. Då var hans roll som spöke alldeles förträfflig.

Så framställdes det i svensk media. Vilket inte hade vare grund i Säpos bedömning, eller verkligheten.
Breiviks attentat hade skett 3 år tidigare, en enstaka galnings verk där det inte fanns några indikationer på att det skulle ske några liknande händelser i Sverige.

Det reella hotet kom istället från våldsbejakande islamism och vänstergrupper, något som Säpo redogjorde för efter att den Nationella samordnaren tillsatts. Att jihadresandet hade fått en ordentlig fart var också välkänt.

Att Sahlin valde att gapa om Breivik och Kärrtorp, samt att media upprepade hennes monotona malande, är inte speciellt svårt att förstå inför valet 2014.
Det saknades i princip seriös journalistik vid den här tidpunkten, om det var något likt våldsbejakande islamism som kunde relateras till invandring. Inget fick störa bilden av invandring som ett alltigenom lyckat koncept.
Citera
2016-05-15, 13:55
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Leif är en rik sosse. En folklig kriminolog med hög trovärdighet hos svenska folket. Vi är många som tycker om Leif och respekterar honom.

Vad kan man då säga om denna krönika om en slarva-Maja?

Det den gode Leif skriver visar på att han är god vän med Mona och tycker mycket om henne.

Är inte det vänskapskorruption om något att som professor i kriminologi bortse från de brottsliga gärningar saken handlar om? Är det OK att lura banker och andra långivare med falska intyg och göra kaoz i en bostadsrättsförening, om man är trevligare än bedragare flest brukar vara?

Det vore ett rättsligt mirakel om denna härva av svek och bedrägeri, får en objektiv rättslig prövning trots Monas alla vänner. För Leffe har visat oss alla, med denna krönika hur stark vänskapskorruptionen är i detta land.
Så får man också intrycket av åklagaren att han går fram så försiktigt som om han gick på krossat glas eller var ute på mycket tunn is.

GW avslutar krönikan med:
"Var rädd om dig Mona. Prova gärna det där med att tänka efter före och om du tror att det är något som jag hjälpa dig med så är det bara att du hör av dig."

Iofs var det väl inför valet 2010 som GW sa att han skulle rösta på KD.
Citera
2016-05-15, 14:01
Medlem
duqus avatar
Har någon sparat ned Hernandos facebooksida ?

Den är helt stängd/avstängd. Han ska på sin sida gjort reklam för vissa produkter och dessutom blivit gratulerad av sina vänner för att ha fått "agenturen" för produkterna. Om detta stämmer, kan ni lägga upp dumpen med detta på Archive.it, då kan jag då bifoga intressanta dokument som ev kan förklara hans ekonomi.
Citera
2016-05-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Så får man också intrycket av åklagaren att han går fram så försiktigt som om han gick på krossat glas eller var ute på mycket tunn is.

"Var rädd om dig Mona. Prova gärna det där med att tänka efter före och om du tror att det är något som jag hjälpa dig med så är det bara att du hör av dig."

Här fick vi ett skolexempel på vad vänskapskorruption är och hur den fungerar. Kan kanske Persson vara vän med aktuell åklagare eller möjligen kan den aktuelle åklagaren vara skyldig Persson en tjänst sedan tidigare? Mona kan bara kontakta så hjälps man åt att ordna upp dethär förargliga trasslet. Lite charmigt att vara slarvig ju.
Senast redigerad av Klokakamelen 2016-05-15 kl. 14:11.
Citera
2016-05-15, 14:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Tror nog att Säpo kan göra en rimlig bedömning. Sahlin lider kanske av lite storhetsvansinne och även lite inbillade hot. Kan även vara så att "livvakten" slått i henne att Säpo totalt missbedömt hotbilden och att hon måste anlita sin bäste vän för att avvärja de "verkliga" hoten. Jag har intrycket att hon är lättmanipulerad. Eller så är detta med "säkerhetssamordnare" en ren och skär bluff från Mona för at ge bäste vännen ett välbetalt jobb.

Japp tror nog hon missbedömer faran något. Jag som svensk soldat hatar Mona utav hela mitt hjärta men kommer dö för hennes skull om nu någon djävul vill henne illa. Kommer slakta de djäulerna först innan ont kommer till henne eller över min döda kropp. Det är liksom vi är som samhälle är.
Citera
2016-05-15, 14:17
Medlem
Shamdons avatar
Det här med livvaktsskyddet och att Mona har "egen" livvakt.

"Mona Sahlin hade redan fullt polisskydd, i form av sex Säpovakter som ansvarat för hennes säkerhet. Ändå bedömdes att livvakten behövdes – men inte alls med några arbetsuppgifter rörande säkerhet, enligt Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremisms huvudsekreterare."

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sahlins-tidigare-livvakt-hade-inga-sakerhetsuppdrag-pa-pappret

Mona Sahlin har inget livvaktsskydd, trots flera hot de senaste åren.
– Säkerhetspolisens uppdrag berör den centrala statsledningen, Mona Sahlin är inte med i riksdagen så hon omfattas inte av det skyddet, säger Fredrik Nilsson, presskontakt vid Säkerhetspolisen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/almedalen/article17087150.ab

Artikeln i Aftonbladet är ifrån juli 2013 i samband med Visby-händelsen och den på SVT från i år.
Citera
2016-05-15, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Så framställdes det i svensk media. Vilket inte hade vare grund i Säpos bedömning, eller verkligheten.
Breiviks attentat hade skett 3 år tidigare, en enstaka galnings verk där det inte fanns några indikationer på att det skulle ske några liknande händelser i Sverige.

Det reella hotet kom istället från våldsbejakande islamism och vänstergrupper, något som Säpo redogjorde för efter att den Nationella samordnaren tillsatts. Att jihadresandet hade fått en ordentlig fart var också välkänt.

Att Sahlin valde att gapa om Breivik och Kärrtorp, samt att media upprepade hennes monotona malande, är inte speciellt svårt att förstå inför valet 2014.
Det saknades i princip seriös journalistik vid den här tidpunkten, om det var något likt våldsbejakande islamism som kunde relateras till invandring. Inget fick störa bilden av invandring som ett alltigenom lyckat koncept.
Jo, de två sista styckena har jag inget att invända emot.
Men vad jag funderar på är föreställningen om vad det skulle handla om, enkannerligen då Monas föreställning och hur hon satte sin agenda därefter och hur hon sedan marknadsförde detta projekt.
Utan att gå in på en analys av det (i högsta grad off topic), ville jag försöka förstå eller i alla fall spekulera i hennes rädslor.
Vi tror oss veta att organisationer som SÄPO, CIA, FBI lever sina egna liv i stor utsträckning - även detta är off topic - men ur hennes perspektiv kan det vara bekymmersamt.
Citera
2016-05-15, 14:28
Medlem
Citat:

Fniss!
Om det är något GW kan, så är det att sköta en privatekonomi. Mellan en eller annan lektion i det och några allmänna tröstens ord?
GW har ju inte satt sin heder på att rekomendera att saken inte prövas; snarare inser han nög att det blir en verklig prövning för henne i ordets båda betydelser.
Passar på att försöka dämpa besvikelsen över att inte någon åklagare brer ut sig i pressen.
Hen ska formulera n sak, söka efter underlag att undersöka och så där. Ge hen tne benefit of a doubt.
Men brott kan kanske inte styrkas den här gången heller.
Inget kommer att förvåna mig, men spänningen stiger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in