Citat:
Ursprungligen postat av
ganglere2
Strikt kontrollerade fängelser är drogfria.
Jag propagerar inte enbart för gränskontroller. Även t.ex.
inre kontroller är ett verktyg i kampen mot det smutsiga knarket.
Nedknarkade stackare är inget att skämta om. Dessa eländiga individer tycker jag synd om. Ta en titt på plattan. Sedan vill man bara
krossa knarket.
Regleringen enligt mig är en strypning av tillgången.
Håller med.
Inhumana? Det är mer inhumant att
inte se till att stoppa knarket.
Se ovan. Gränskontroller är inte allt.
Jag svarar det jag hinner. Om jag slapp skriva samma sak flera gånger så skulle mina svar komma snabbare.
Se nedan gällande demokrati.
I en demokrati ska politiken baseras på
folkviljan. Det som
majoriteten vill.
Inte på vad ett litet antal politiker har för personliga åsikter. De styrande,
våra styrande ska regera efter vad deras
väljare vill.
En
klar majoritet av det svenska folket vill ha en
restriktiv drogpolitik.

Vilket fängelse skulle detta vara?
Det är då faan inte nått fängelse i Sverige och USA(som är tydligen ditt älsklingsland på denna).
Och USA har även betydligt mer droger i fängelserna, hur kan då dom vara ett föredöme(ytterligare en fråga som aldrig får ett svar).
Sen har vi ~450st anställda på ett fängelse och dess område på 0,2km2, och inte ens nära att vara drogfritt.
Bara där ser vi vilka fantasier du har.
Du är en sån som tittar på parkbänken, och tänker alla som dricker alkohol hamnar på parkbänken.
På cannabis är det ~4%(Källa:Nida), som får en problematisk konsumtion.
Sen svarar du i princip på ingenting, dock upprepar du samma meningar om och om igen.
Så ingen går på att du svarar på det vi efterfrågar, då det inte existerar.
Sen är itne droger reglerade idag, då vi har valt att lägga över försäljningen på kriminellanätverk.
Dessa är helt ointresserade av att reglera drogerna, utan de säljer till de som vill ha.
Oavsett ålder eller missbrukar problem, utan man föredrar att sälja till minderåriga och missbrukare.
Då det ena genererar mer missbrukare, då man i tidig ålder har mycket god tillgång till droger.
Och missbrukaren är sedan skörden, där man håvar i storkosan.
Så nej, droger är inte reglerade.
Men det skulle vara bra om de var detta.
Som åldersgräns och vård.