2016-05-11, 17:07
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ständigt samma frågor.

Ja, eftersom du vägrar att svara på nån form av praktisk fråga men likförbannat fortsätter med samma åsikt gör ju att vi måste påminna dig om hur det faktiskt ser ut IRL.
Citat:
Både det ekonomiska, personal och annat har jag förklarat ett flertal gånger.
Var då? Källa tack.
Citat:
Det är samma politik fast mer så att säga som krävs för att lösa knarkproblemen.
Hur då? Nuvarande politik håller inte ens drogerna ur fängelsen, hur jävla långt ska vi gå för att vara säkrare än fängelsena? Ska varenda medborgare sitta i isolerings-cell i hela sina liv?
Citat:
Läs vad forskningen har kommit fram till.
Forskningen har kommit fram till att forskningen tjänar pengar på förbudet, och därigenom hyllar dom förbudet.
Kolla upp opartisk information, tack.
Citat:
Att ni knarkare har så svårt att ta till er argument och fakta.
Ska du säga?! Du svamlar om att vi måste ta hårdare tag men så fort vi tar till lite faktiska siffror på hur dyrt och overkligt ditt utopia är så försvinner du som en löning.
Citera
2016-05-11, 22:54
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Gränser, både in i landet och in i fängelser ska stoppa knark. Detta ska ske genom att de som passerar gränsen kontrolleras. Enkelt och effektivt.

Sverige är helt självförsörjande på cannabis så där kommer inga gränskontroller att hjälpa.Dessutom så kommer drönare, drogtunnlar och ubåtar börja användas om gränskontrollerna blir för hårda.Och så länge knark är illegalt så kommer profiten vara så pass hög att det finns folk som kommer att riskera att åka dit.Folk riskerar livstid i fängelser som är tusenfalt värre än våra och vi tror att skärpta kontroller kommer att avskräcka?
Det verkar som nolltoleransen mot droger är en ursäkt för att slippa skaffa sig kunskap om hur brukare, narkomaner, langare och hur tillgång och efterfrågan på droger fungerar. Vi har ju för tusan politiker som på fullaste allvar tror att rena sprutor gör att folk knarkar mer. Och att våra förbud har drivit fram syntetisk cannabis som dödar långt fler än vad naturlig cannabis gjort dom senaste 1000 åren bevisar hur kontraproduktiv nolltoleransen är. Inte för att vi bryr oss, har man noll tolerans behöver man inte bekymra sig om vare sig fakta eller verklighet.
Citera
2016-05-12, 01:46
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Forskarna är eniga. Det är just därför som vi har den drogpolitik som vi har i Sverige. Det är just för att forskare, soc. arbetare, sjukvårdspersonal, människor inom rehabilitering, f d. knarkare, politiker m.fl. är eniga om att vi ska ha en restriktiv drogpolitik.
Det är jag glad för.

Jag kan inte avgöra om du skämtar eller inte.
Citera
2016-05-12, 07:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Inser du att om detta skall ens fungera lite grann kommer du få ett par fingrar upp i röven varje gång du skall in eller ut ur Sverige? Eller är det just det som motiverar din linje?
Tur att vi har Kungen som dragplåster för annars hade nog turismen dött.

Effektivare gränskontroller är ett av medlen. Då kan vi även stoppa vapen och människosmuggling, terrorister som försöker komma in i landet m.m. Jag anser att ingen ska släppas in i landet utan giltiga dokument, de ska kunna bevisa vilka de är, de ska kontrolleras o.likn.
Citera
2016-05-12, 10:02
Medlem
sherms avatar
Citat:
Effektivare gränskontroller är ett av medlen. Då kan vi även stoppa vapen och människosmuggling, terrorister som försöker komma in i landet m.m. Jag anser att ingen ska släppas in i landet utan giltiga dokument, de ska kunna bevisa vilka de är, de ska kontrolleras o.likn.
Självklart ska vi ha gränskontroller. Effektiva gränskontroller kan dock endast fungera i den mån det finns en reglerad marknad. De fungerar inte där det finns stora incitament för organiserad brottslighet att verka på en svart marknad.

Edit: jämför gärna med invandringen och dess pull-faktorer, där behöver vi motsvarande sluta locka hit folk från tredje världen med löften om livstidsförsörjning.
Senast redigerad av sherm 2016-05-12 kl. 10:18.
Citera
2016-05-12, 12:02
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:

Återigen, nej.
Det smugglas in droger i områden som är bra mycket hårdare bevakade än gränserna, jag vet personligen folk som smugglade in tjack i fängelsen som en karriär och dom lever gott idag. Tom i USA där dom har inhumana kontroller på folk så sipprar det förbi.

Och även om gränserna skulle plocka 100% av narkotikan så kan vi producera den inrikes och då kan tullverket inte göra ett dyft. För att din verklighet ska fungera så behöver åtminstone 2/3-delar av befolkningen vara Poliser: En tredjedel som håller koll på de civila, och en till tredjedel som håller koll på korrupta Poliser (ja, de existerar i ett rätt stort omfång i Sverige också).

När ska du inse att din vision är rent hokus pokus och aldrig skulle fungera - inte ens om vi låste in varenda civil i isolerings-celler?

(Och kan du sluta svara på dom få inläggen som möjliggör ännu mera svammel från din sida och faktiskt möta den överhängande, obesvarade kritiken som du verkar tycka är så obekväm? Du har nu minst en hel sida med folk som citerat dig som du skiter i. Skärpning.)
Senast redigerad av BenAsslick 2016-05-12 kl. 12:05.
Citera
2016-05-12, 14:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Och igen, hur ska vi hitta personalen till detta och ekonomin.
Vi har inte 2-300000 personer som klarar av de krav och den utbildningen som krävs.
Och vart du ska hitta alla dessa biljoner, har du heller aldrig berättat.
Det börjar bli rätt tydligt att din "idé" är bara en fantasi, annars hade vi haft denna information direkt.
Då du upprepar allt annat typ 100ggr, men såklart det går inte upprepa nått man aldrig ens sagt.

Att inte släppa in folk med inte giltiga dokument, vad har det med droger att göra?
Och för saken skull, så har vi faktiskt just detta nu.
Då ingen får komma in, som inte har rätt handlingar med sig.
Så vart är din poäng, jag bara menar, vi har ju det så nu
Citera
2016-05-12, 14:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Återigen, nej.
Det smugglas in droger i områden som är bra mycket hårdare bevakade än gränserna, jag vet personligen folk som smugglade in tjack i fängelsen som en karriär och dom lever gott idag. Tom i USA där dom har inhumana kontroller på folk så sipprar det förbi.

Och även om gränserna skulle plocka 100% av narkotikan så kan vi producera den inrikes och då kan tullverket inte göra ett dyft. För att din verklighet ska fungera så behöver åtminstone 2/3-delar av befolkningen vara Poliser: En tredjedel som håller koll på de civila, och en till tredjedel som håller koll på korrupta Poliser (ja, de existerar i ett rätt stort omfång i Sverige också).

När ska du inse att din vision är rent hokus pokus och aldrig skulle fungera - inte ens om vi låste in varenda civil i isolerings-celler?

(Och kan du sluta svara på dom få inläggen som möjliggör ännu mera svammel från din sida och faktiskt möta den överhängande, obesvarade kritiken som du verkar tycka är så obekväm? Du har nu minst en hel sida med folk som citerat dig som du skiter i. Skärpning.)
Det som vi alla vet, han har inget svar vart vi ska hitta personalen eller pengarna för den delen.
Istället låtsas han som inget, som han brukar göra när det kommer till presentera fakta.
Han piper iväg som en liten råtta.

Det värsta är ju att vi har stängt gränsen, och leker med tanken att inga droger kommer in över gränsen.
Så hur han han tänkt med resterande ~450000km, som är självförsörjande på cannabis.
Och antagligen kommer bi självförsörjande på svamp, LSD, MDMA, Amfetamin osv...
Sen ska man också tänka på fängelser, som Kumla med en yta på 1/5-del av en km2 och med 450 anställda.
Och klarar inte av att hålla ute drogerna.
Så blir det rätt så tydligt att ganglere2 har sjuka fantasier.
Och är förståeligt att han inte kan förklara dom.
Enda lustiga är att han försöker påstå att han har förklarat dom(vilket aldrig hänt).
Och en person som normalt upprepar samma meningar om och om igen, men inte när det kommer till fakta
Citera
2016-05-13, 06:54
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Svara på den här enkla frågan då, eller hänvisa till det inlägg där du svarar på det: Varifrån ska pengarna till ditt "projekt" komma?

Har jag svarat på flera gånger.
Riktiga fängelseplatser kostar högst en tiondel av dagens dalt i "hotellfängelser" (se ex. med USA), minskad invällning m.m.
Det blir i själva verket en besparing för samhället och oss skattebetalare då knarkets skadeverkningar på samhället och dess invånare minskar.

Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
En annan adekvat fråga som jag har till ganglere
Hur motiverar du att något som visat sig vara 100-procentigt kontraproduktivt ska göras i ännu större och extremare skala?
Vad är egenvärdet?

Dagens narkotikapolitik har inte alls visat sig kontraproduktiv. Det är bara knarkpropaganda. Läs på.
Citera
2016-05-13, 10:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Riktiga fängelseplatser kostar högst en tiondel av dagens dalt i "hotellfängelser" (se ex. med USA), minskad invällning m.m.
Det blir i själva verket en besparing för samhället och oss skattebetalare då knarkets skadeverkningar på samhället och dess invånare minskar.
Jag förstår att du inte vill tro på det här men sanningen är den att det skulle kosta mindre att bara släppa drogerna fria än vad det kostar att upprätthålla ditt fascistoida utopi. Se så, får se lite siffror på hur din utopi ska betala sig. Jag kan betala mitt Utopia med skatteintänkter från dom droger jag vill legalisera men vem ska betala ditt?

Sluta säga "vi ska göra det här, det där och även detta" och lägg fram hårda kalla siffror. Varifrån pengarna ska komma, vilka som ska jobba med det här och så vidare. Du gör precis som Donald Trump; kommer med populistiska förslag utan att berätta hur dom ska finansieras.
Citera
2016-05-13, 11:50
Medlem
Citat:
Riktiga fängelseplatser kostar högst en tiondel av dagens dalt i "hotellfängelser" (se ex. med USA)

Jag är ledsen att behöva säga det här till dig men det är inte daltande som gör att det finns droger i fängelser, det är något du har inbillat dig som vanligt.
Det finns droger i fängelserna i Ryssland, krokodil och andra injektions droger. Jag kan garantera att dom inte daltar i Ryssland.

"Injection drug use is reportedly widespread in Russian prisons"
Källa: drugwarfacts.org

Det är för att det inte finns tillräckligt många fångvaktare som håller koll på fångarna, och ju mer fångvaktare du vill ha i fängelserna desto mer kostar det.

Med dina fängelse platser som bara kostar högst en tiondel, så har du bara råd med högst en tiondel av fängelsevakterna/personalen vi har nu.

Och som många redan har försökt få dig att förstå, ska du utföra samma "projekt" utanför fängelser så kommer kostnaden att bli astronomisk.
Citera
2016-05-13, 12:39
Medlem
klybans avatar
Citat:

Dagens narkotikapolitik har inte alls visat sig kontraproduktiv. Det är bara knarkpropaganda. Läs på.
Nej, det har aldrig skett.
Men du som normalt är så pigg på att upprepa dig, så inser vi alla att du inte du har skrivit nått om hur detta ska betalas.
Alla vet om att vi inte kan trolla fram par biljoner.

Igen jämför du med USA som en förebild på fängelser, de har än mer droger och våld i sina fängelser.
Så vad är syftet att bespara oss 90% av kostnaden per intern, när vi får mer droger i fängelserna.
Syftet inbilla jag mig att du sa vi skulle inte få några droger alls i fängelset, inte mer.
Sen kostar kriminalvården ~8miljarder, minskar vi den siffra med 90% så blir det 7,3miljarder som besparas.
Då saknas MINST 992miljarder, vart ska du få dessa pengar ifrån?
Och nu har vi bara täckt upp gränserna, vi behöver långt mer för våra ~450000km2 landyta.
Det blir någon biljon till, som inte ens är medräknade.
Kanske dax du berättar vart vi har flertal biljoner över till detta.
Och den stora frågan är, varför använder vi inte dessa pengar idag?
Så när ska du svara på detta?
Eller inbillar du dig att vi betalar mer per fånge, och genom minska detta skulle lösa denna biljon?
Vi vet ju att vi inte ens kommer nära.

Att vi ligger två i dödlighet i Europa, är ingen knarkpropaganda det är fakta.
Så visst faan är vår narkotikapolitik kontraproduktiv.
Då vi har politiken för folkhälsan, men det visar sig det dör mer när vi har en sån politik.
Är per definition kontraproduktivt, då jag inte ser döden som nått bra för folkhälsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in