2016-05-13, 13:02
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Har jag svarat på flera gånger.
Riktiga fängelseplatser kostar högst en tiondel av dagens dalt i "hotellfängelser" (se ex. med USA), minskad invällning m.m.
Det blir i själva verket en besparing för samhället och oss skattebetalare då knarkets skadeverkningar på samhället och dess invånare minskar.

Dagens narkotikapolitik har inte alls visat sig kontraproduktiv. Det är bara knarkpropaganda. Läs på.

Dagens narkotikapolitik har tvingat fram Spice, en laglig drog som dödar hundratals, till skillnad från naturlig cannabis. Det är konsekvensen av vår narkotikapolitik, mer droger och fler döda. Så om detta inte är kontraproduktivt hur försvarar du en metod som försöker döda så många narkomaner som möjligt?
Citera
2016-05-13, 13:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Har jag svarat på flera gånger.
Riktiga fängelseplatser kostar högst en tiondel av dagens dalt i "hotellfängelser" (se ex. med USA), minskad invällning m.m.
Det blir i själva verket en besparing för samhället och oss skattebetalare då knarkets skadeverkningar på samhället och dess invånare minskar.

Dagens narkotikapolitik har inte alls visat sig kontraproduktiv. Det är bara knarkpropaganda. Läs på.
Ser nu om vi la ner alla utgifter som staten lägger, så räcker inte ens dessa pengar till stänga gränsen.
Då vi inte ens kommer upp i en biljard(887miljarder 2015).

Så hur skulle vi betala detta sa du?
Vi alla vet att du bara fantiserar, och det är därför du inte svarar.
Just pga du inte har nått svar, nått som du försöker inbilla oss om och om igen att du har.
Du kan inte lura oss, och vi väntar fortfarande på ett svar ifrån dig vart du ska hitta pengarna och all personal.
När får vi detta?
Citera
2016-05-14, 08:04
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, du har aldrig svarat på vad alla dessa pengar ska komma ifrån.
Och inte heller vart du ska hitta all personal.
Det är ett konstant undvikande av dig.
Men vart ska vi få ett par biljoner ifrån årligen, och vart ska vi hitta dessa 2-300000 anställda.
Som måste gå igenom polisens höga anställning krav.

Det du pratar om är ingen förnyning, utan det är att köra i samma gamla vanliga hjulspår.
Vi har liksom testat detta i 30-40år nu, och som bekant har vi nsät högsta dödssiffror än flertal liberala länder.
3ggr så hög som tex Holland, enligt dig så skulle det vara tvärtom.
Brukar vara så när knarkkrigaren målar upp världen i vad som händer vid legalisering.
Och bara se på Colorado och de andra delstaterna i USA som legaliserat cannabis.
Så blir det precis tvärtom, minskad tillgång för ungdomar, vissa sorters brott minskar kraftigt(pratar givetvis inte om konsumtionsbrottet, som är självklart att det försvinner).
Minskad antal av allvarliga bilolyckor osv..osv...
Allt detta till stort förtret till knarkkrigaren, men så är det när man fantiserar upp scenarion som sen visar sig bara vara fantasier.

Samma gamla hjulspår? Ja det är klart, vi är på rätt väg. Samma men mer som jag skrev tidigare. Samma politik men kraftfullare. Det som behöver förnyas inom svensk drogpolitik är kraftfullare insatser, strängare straff och noggrannare gränskontroller. Idag är vårt lands gränser i praktiken vidöppna, både för människor och varor. Det kan nog inte ens knarkare tycka är bra?
Citera
2016-05-14, 10:53
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Samma gamla hjulspår? Ja det är klart, vi är på rätt väg. Samma men mer som jag skrev tidigare. Samma politik men kraftfullare. Det som behöver förnyas inom svensk drogpolitik är kraftfullare insatser, strängare straff och noggrannare gränskontroller. Idag är vårt lands gränser i praktiken vidöppna, både för människor och varor. Det kan nog inte ens knarkare tycka är bra?

Har du svårt att läsa, eller skiter du bara i 90% av tråden? Vi har ju förklarat för dig varför din plan inte fungerar. Om du inte ens tänker läsa det folk skriver rakt till dig så snälla gå och ventilera dina åsikter i en blogg istället - det här är ett diskussionsforum.
Citera
2016-05-14, 13:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Verkar som du inte förstår enkla uttryck heller, köra i samma gamla hjulspår.
Är en liknelse med att man gör fel om och om igen.
Om det är på rätt väg för dig, så har du inte folkhälsan i första rummet.
Den saken är väldigt uppenbar då.
Vi har ett helt pärlpand av olika kraftfulla politik/straf/åtgärder i världen, samtliga har gemensamt att droger fortsätter vara ett problem.
Medan de som lättar på lagarna och kopplar bort polis och kopplar in sjukvården.
Ser en hel omvänd tränd, där man ser mindre hälsoproblem kring droger.
Dessa ska vi följa om vi har folkhälsan som intresse, det har inte du som vi alla vet.

Vi är med i EU, att varor går över gränsen är helt normalt.
Och vi är med i Schengen.
Det är helt normalt att folk och varor rör sig över gränsen.
Men som du verkar glömma varje gång du tar upp denna, är att vi har extra ID-kontroll nu, vilket betyder att du inte kommer in i Sverige med fel handlingar eller är utan.

Sen igen svarade du inte på vart vi ska hitta personalen och ekonomin för stänga gränsen.
En kostnad som kommer bli högre än dagens statsbudget.
Har du inte svar till oss, så vet vi att det är bara en fantasi ifrån dig.
Vilket i och för sig jag redan vet, då jag vet det finns inte dessa pengar överhuvudtaget och inte ens nära.
Och då har vi inte ens kommit till våra 450000km2, som kräver MINST lika mycket pengar till för ha hyvfad bevakning på.
Men klarar man inte av att hålla droger borta ifrån fängelse på 0,2km2 med 450 anställda, så inbilla sig någon kommer klara av 450000km2 blir ett patetiskt påstående.
Citera
2016-05-14, 17:50
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Källa på att hårdare narkotikapolitik fungerar?
Obs. Dina argument du drar rätt ur röven räknas inte
Senast redigerad av Sheen999 2016-05-14 kl. 17:52.
Citera
2016-05-14, 19:51
Medlem
Jo det är ju tur att det är FN som har gjort denna tvist i frågan. Kommer inte leda till någon förändring alls här som tur är.
Citera
2016-05-14, 21:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Jo det är ju tur att det är FN som har gjort denna tvist i frågan. Kommer inte leda till någon förändring alls här som tur är.
Enda som sker är väl att vi för ökat antal döda i drogernas spår.
Och tar över första platsen på antlet döda i Europa.
Vi ligger nu på en smickrande andraplats i antalet döda, sjukt.

Sen varför har vi polisen att sköta en hälsofråga?
Vad har dom för utbildning att sköta hälsofrågor.
Vilka instrument är vårdande?
Pistolen?
Peppar sprayen?
Eller kanske batongen?

Sen att Sverige ligger 30år efter alla andra i frågan, är för man är fast i retoriken.
Samt att man förtrycker politiker, som inte håller med om rådande lagstiftning.
Och gärna medialt slaktar dom också.
Och jag som inbilla vi hade inte politiskt förtryck i Sverige, men det har vi denna fråga konstigt nog.
Citera
2016-05-15, 01:36
Medlem
Hm jo jag har ju både vart i Danmark och Tyskland och sett hur folk mår där så, Håller nog i stort gärna kvar vid samma politik faktiskt.

Skulle vilja ha än hårdare drogpolitik fast förändrad där dom som lägger av inte står med i register lika länge som exempel så att man kan få tillbaka sitt körkort.
Citera
2016-05-15, 02:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hm jo jag har ju både vart i Danmark och Tyskland och sett hur folk mår där så, Håller nog i stort gärna kvar vid samma politik faktiskt.

Skulle vilja ha än hårdare drogpolitik fast förändrad där dom som lägger av inte står med i register lika länge som exempel så att man kan få tillbaka sitt körkort.
Testa och åk till Portugal och se hur folk mår där.
Citera
2016-05-15, 04:45
Medlem
klybans avatar
Citat:

Hur vet du dom mår där?
Eller är du en sån som går förbi parkbänken med A-lagare.
Och tänker "Ja, så blir man av alkohol".

Att det existerar missbrukare i alla samhällen är inget nytt.
Men väljer man ha en polis på ett hälsoproblem, hur bra tror du det går?
Om du tror det går bra, så berätta gärna i hur denna vård går till som polisen tillhandahåller.
Och vart man fått sin yrkeskunskap ifrån som ska vara vårdande.
Citera
2016-05-15, 04:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Testa och åk till Portugal och se hur folk mår där.
Vi kan tydligen nu räkna in Tjeckien också, där de lättade på lagarna kring drogerna.
Exakt vad dom har gjort vet jag inte, se om någon kan detta kanske.
Eller om man kan kolla upp detta lite senare.
Där har dom exakt samma trend som de hade i Portugal(för jag tror det planat ut nu i Portugal, till rekord låga nivåer av problem kring drogkonsumtion).

Om några timmar dumpar Ganglere2 sitt dagliga inlägg.
Där han undviker att svara på alla basala frågor, och upprepar massa gammalt(utom hur man löser ekonomin till 100% gränsskydd, som han bara kan säga en gång tydligen(men som vi alla vet är NOLL gånger)).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in