Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Barcelona bör denna off-season:
- Förlänga Neymar
- Ge payraise/förlänga med: Busquets, Suarez
Sälja: Arda, Mathieu, Vermaelen, Adriano, Munir, Sandro
Köpa: Gimenez/Marquinhos/Laporte
Verratti/Koke/Gündogan
Gameiro/Reus (Att använda för att vila tridente oftare, kommer få spela betydligt mer än nuvarande fjärdeanfallare)
Ta tillbaka: D.Suarez
Låna ut till en större klubb för 1 års ytterligare utveckling: Halilovic -> Sevilla.
Spelare på lån man kan skita i: Deulofeu, Adama, Tello, Song etc.
Känns inte som det går ihop ekonomiskt dock, men stämmer buden de galna kineserna skulle betala för Arda, samt att man tar från vinterfönstret och nästa års sommarbudget kanske det går?
Finns inget behov att röra Suarez kontrakt egentligen då det löper fram tills sommaren 2019.
Att låna Halilovic till Sevilla med Emery kan vara bland det dummaste de någonsin kan göra. Lånar de ut Halilovic till Sevilla efter att ha sett hur lite Deulofeu (dock förståeligt att han fick sparsamt med tid) och Denis Suarez fick spela så vet jag inte vad man ska säga. Suarez gjorde rätt bra ifrån sig, ändå fick han inte spela. Nu är han en viktig spelare för Villarreal. Halilovic bör lånas ut till ett bättre lag, men huvudsaken är att han ska få mycket speltid. Jag hade hellre kikat på Celta, Villarreal eller Sociedad.
Tello verkar bli uppköpt av Fiorentina för hans buyout, så det är bra. Släng in Alves i försäljningslistan också. Går väl att skrapa ihop runt 25-30m. + 30m till om Arda ryker.
Ska bli en intressant sommar iallafall. Perez lär gå lös på marknaden innan deras transferförbud. Barcelona måste köpa in en bra anfallare, mittback och en backup vänsterback. Skulle inte förvåna mig om de i slutändan får in Nolito, förlänger med Adriano och skiter i att köpa en mittback då de ser en rehabiliterad Mathieu och en Vermaelen som har skakat av sig sina skador som nyförvärv till backlinjen