Citat:
Ursprungligen postat av
SHH88
..Ja hur det går för dom. Senast jag kollade hade Reals B-lag chans att gå upp iaf, Barca vet jag inte. Har haft svårt att hitta bra sidor.
Det har gått käprätt åt skogen de två senaste säsongerna 13-14 kom de trea och hade fått kvala till la liga ifall Barcelona A inte hade spelat där, året efter kom de sist.
Slutade 11 i segunda b grupp 3 den här säsongen, tror att Barcelona C hade gått upp till segunda B ifall Barca B inte åkt ur segundan.
I samband med Barcas registreringsstraff (transferban) så var de tvungna att släppa 50-100 spelare som var under 18 tror jag.
Aftonbladet skrev ju en rolig artikel i samband med detta då Barca "värvade" många utav dessa, totalt 77 spelare den första januari detta året.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article22037858.ab
Jag har inte kollat på så många matcher, tror inte jag har kollat på någon match iår men när jag kollat så har det sett ut som om man försöker spela barcas spel men att de har problem med anfallet; ofta nån snabb skicklig ytter som försöker bryta deras krampande spel och försöker göra allt på egen hand för att tappa bollen så fort han kommer nära straffområdet.
Blev lite sugen att kolla på Barca B och t.o.m. C nu men man får vänta tills säsongerna börjar igen.