Citat:
Ursprungligen postat av
lorddesh
Som är osynligt men värmer Jorden?
Dragningskraften av en så stor himlakropp påverkar klimatet bl.a blir vindarna kraftigare, så en skogsbrand som skulle blivit liten och snabbsläckt får mycket mer syretillförsel och drar snabbt iväg till något enormt.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
En dålig liknelse eftersom Nibiru inte har dykt upp trots ditt försäkrande om att den "skulle komma om några veckor".
Men det är klart, har du räknat fel med ens en promille på den 27 miljoner år långa banan så innebär det att det kan dröja ett bra tag innan Nibiru kommer.

Finns tankar om att vi lever i flera parallella dimensioner samtidigt. Så i en kanske du ramlar och bryter nacken, medan i den andra får du bara ett skrubbsår. Minnet av den gången du dör utplånas genast och du lever vidare i en annan där utgången blir annorlunda.
Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Lite nyfiken på varför du tror på sådant här trams. Du har ju självklart inga som helst vetenskapliga belägg för det du hävdar utan det verkar som att du vill tro på en mystik planet av religiösa skäl.
Vad symboliserar Planet-X? Är det en metafor för Jesus återkomst och domedagen? Och varför i så fall komplicera det hela genom något som är så lätt att falsifiera? Betyder det faktum att jag kan falsifiera Niburu att jag även kan falsifiera domedagen?
Det är en symbolik jag inte tänkt på, men när du säger det är det möjligt att den symboliserar avfallet från Gud då vi bröt kontakten och ville klara oss själva utan honom. Nu återvänder han för att återskapa relationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Nä det beror på att vi människor tillsammans med "naturliga" klimatförändringar påverkar klimatet.
Om du stannat i skolan och lärt dig något och läst om rymdforskning hade du vetat att vi skulle upptäcka andra planeters rörelser om en stor planet kom mot oss.
Nibiru är en myt som okunniga sprider och lurar lika okunniga med, däremot letar forskarna efter en 10 planet men som har en omloppsbana kring solen men inte åker mot oss.
Nibiru är vetenskapligt bevisad nu som du själv säger. Tidigare hette det att det inte fanns någon till planet i omloppsbana. Nu vet man att den finns och då heter det att det inte är Nibiru. Kan ni inte bara erkänna att ni hade fel istället för att kämpa emot in i det sista.