• 26 153 online
  • 1 138 663 medlemmar
  • 58 985 859 inlägg
2008-03-18, 22:16
Medlem
sten.bs avatar
Jag tycker det är dags att starta en tråd i detta ämne.
Finns den? Denna planet som kommer att påverka hela vårt liv på denna jord?
Jag läste om den på 80-talet innan det blev tyst. NASA kallde den Eris eller nått.
Jag har sen blivit informerad via nätet om dess existens.
Jag vill att denna tråd handlar om uppdateringar om denna planet eftersom den måste ju, om den finns, bli allt mer uppmärksammad.

First shoot: http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=3
Citera
2008-03-19, 04:17
Medlem
Zeitgeists avatar
Det enda jag vet är att Sitchin har snackat mycket om Nibiru, Annunaki och Sumer.

Fast han är ganska motbevisad, http://www.sitchiniswrong.com
Citera
2008-03-19, 06:05
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeitgeist
Det enda jag vet är att Sitchin har snackat mycket om Nibiru, Annunaki och Sumer.

Fast han är ganska motbevisad, http://www.sitchiniswrong.com

Om den finns och närmar sig så bör det komma observationer. Det är därför jag startade tråden.
Sitchin hade rätt i att sumererna skrev om Nibiru. Jag har inte läst honom så jag vill inte uttala mig.
Citera
2008-03-19, 06:48
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag tycker det är dags att starta en tråd i detta ämne.
Finns den? Denna planet som kommer att påverka hela vårt liv på denna jord?
Jag läste om den på 80-talet innan det blev tyst. NASA kallde den Eris eller nåt?

Jo då. Nibiru finns och är tom synlig för blotta ögat i sydost lågt i horizonten i Skyttens stjärntecken (hjälper om det inte är molnigt). Nibiru är helt enkelt Sumerernas namn för planeten Jupiter. Ett litet faktum som en viss pseudovetenskapsman missat då han misslyckades med att översätta sumeriska texter och bestämde sig för att hitta på lite smått och gott...
Citera
2008-03-19, 11:41
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Jo då. Nibiru finns och är tom synlig för blotta ögat i sydost lågt i horizonten i Skyttens stjärntecken (hjälper om det inte är molnigt). Nibiru är helt enkelt Sumerernas namn för planeten Jupiter. Ett litet faktum som en viss pseudovetenskapsman missat då han misslyckades med att översätta sumeriska texter och bestämde sig för att hitta på lite smått och gott...

Va tråkig du är som ska komma och förstöra alla fantastiska saker som Sitchin skrivit om

Skämt åsido. Om det var så att en stor jävla planet var på väg mot oss så skulle vi ha hört det från åtminstone amatörastronomerna om inte NASA sa något. Fast alla astronomer kanske är med i någon gigantisk konspiration tillsammans med NASA. Man kan ju aldrig så noga veta
Citera
2008-03-19, 14:27
Medlem
rangels avatar
http://www.badastronomy.com/bad/misc.../nutshell.html

Den tycker jag är vettig!
Citera
2008-03-19, 16:00
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rangel
http://www.badastronomy.com/bad/misc.../nutshell.html

Den tycker jag är vettig!

Jag med. Phil kan man alltid lita på. Hans sajt borde fler männsikor använda sig av innan de uttalar sig allt för självsäkert om saker och ting.
Citera
2008-03-19, 21:23
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Jag med. Phil kan man alltid lita på. Hans sajt borde fler männsikor använda sig av innan de uttalar sig allt för självsäkert om saker och ting.

Visst kan vi ifrågasätta.
Det är inte det.
Det jag vill veta är om vi kan observera en tionde planet som kommer in i vårt solsystem.
Jag har observerat att jordbävningar har blivit mer och mer vanliga.
Jag har även observerat att magnetiska störningar som stör den digitala trafiken har blivit mer och mer vanliga.
Detta kan inte förklaras med den globala uppvärmningen. Det är nå't annat.

Om denna himlakropp nu är på väg så kan vi från maj-08 börja registrera den på våra breddgrader.
Därför startade jag denna tråd.

Jag önskar jag har fel.
Citera
2008-03-19, 22:15
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Det är inte det.
Det jag vill veta är om vi kan observera en tionde planet som kommer in i vårt solsystem.
Jag har även observerat att magnetiska störningar som stör den digitala trafiken har blivit mer och mer vanliga.

Om denna himlakropp nu är på väg så kan vi från maj-08 börja registrera den på våra breddgrader.

Jag önskar jag har fel.

Om det funnits en tionde planet så skulle den varit synlig länge. Den skulle inte bara dyka upp i maj. När Sedna upptäcktes 2003 så var den på ett avstånd 90 ggr större än avståndet jorden-solen. Sedna var dessutom på väg från jorden. Värt att påpeka är att Sedna är mindre än Pluto. Tanken att något större en Sedna, som dessutom skulle behöva befinna sig närmare jorden än Sedna och Pluto (som i sin tur befinner sig på ungefär en tredjedel av avståndet från solen som Sedna), skulle kunna undgå upptäckt med dagens teknologi är ett väldigt bizzart önsketänkande. Visst den mystiska tionde himlakropp skulle kunna vara mindre än Pluto och Sedna men då skulle det inte vara en planet. Det skulle vara en komet. Nu är inte kometer skämt precis. Träffar en oss så är det kört. Men vanligtvis stormar kometer bara förbi på ett mer än behörigt avstånd. Vi kan knappt se dom med blotta ögat även om dom som 17P Holmes puffar upp sin coma så att dom blir större än solen. Och de stör vår teknologi och jordens tektonik mindre än de stör vårt nattseende.

Jordbävningar har inte blivit vanligare. Det är människor som blivit vanligare och därför drabbas mer av jordbävningar då vi helt enkelt bosätter oss i jordbävnings benägna områden i större utsträckning. Det är lite samma sak med magnetiska störningar. Det är inte störningarna som blivit vanligare. Det är den känsliga digitala teknologin som blivit vanligare. Vi målar oss långsamt in i ett hörn här för varje gång solen "nyser" (orsaken till de magnetiska störningnarna) så pajjar nånting. Vi är så beroende av vår teknologi att ett större elavbrott kan få katastrofala konskevenser. Men hur katastrofal hade en massiv geomagnetisk storm varit om den drabbats oss för 100 år sedan då det knappt fanns el och elektronik?
Citera
2008-03-19, 22:25
Medlem
Runar Tvålfagers avatar
Citat:
Det är inte det.
Solen kan påverkar jorden på det sätt du beskriver, orsaka störningar, extremt väder, klimatet och även jordbävningar.
Solen har varit väldigt aktiv de senaste åren så...

Tror det var i någon gång i år som allmänheten skulle kunna observera Nibiru med blotta ögat, enligt konspirationsteoretikerna...
Citera
2008-03-20, 00:11
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runar Tvålfager
Solen kan påverkar jorden på det sätt du beskriver, orsaka störningar, extremt väder, klimatet och även jordbävningar.
Solen har varit väldigt aktiv de senaste åren så...

Tror det var i någon gång i år som allmänheten skulle kunna observera Nibiru med blotta ögat, enligt konspirationsteoretikerna...

Jag talar inte om solens påverkan. Nibiru kan observeras vid sydpolen i dag. Med blotta ögat på våra breddgrader dröjer till 2010.
Jag vill bara att vi skall vara observanta:
http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0
Citera
2008-03-20, 02:23
Medlem
pizzaskinkas avatar
Citat:

Jag önskar jag har fel.

Det finns ingen på denna planet som skulle kunna få dig att tro at du har fel. Du borde inte skapat denna tråd som en fråga, eftersom du redan vet svaret. När det sen visar sig att du trots allt har fel, kommer du ändå hävda att du hade rätt.

Har jag fel?
Citera