2012-11-16, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Nej, din tomte, jag vet att människor kan bli miljonärer utan utbildning, men ska man nu översätta ett språk bör man nog ha lite mer att stå på än "jag kan bli miljonär utan att plugga!".
Och ska man bli tagen på allvar bör man ha hela världens språkliga akademiker med sig och inte emot sig.

Det finns inte en enda seriös språkforskare som inte säger att Sitchin var okunnig och slarvig.

Sitchin lyckades annars hade vi inte ens talat om hans namn idag, se mitt tidigare inlägg angående språk, jag är levande exempel.
Citera
2012-11-16, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Men jag har en riktigt bra idé snuggy: Om du plockar fram en gammal mesopetamisk text, det räcker med ett par meningar och så visar du hur Sitchin översatte det så ska vi titta vidare på om han översatt rätt. Vi ska nog hitta någon som kan om du bara fixar ett exempel.
Jag skulle kuna göra det, men då måste jag lägga tid i det, vilket jag inte har tid med.
Citera
2012-11-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuggy
Utbildig skola är same shit. Man kan vara självlärd ändå, man kan studera på egen hand läsa böcker osv,,,, välditgt vanligt. Jag kan tex ta mig som exempel jag har inte gått ut gymnasium och jag är självlärd och lever väldigt bra liv utan utbildning, förstår du vad jag menar?

Översättningar samma sak, jag var skitbra på engelska i skolan men inte pga jag läste läxa utan jag kollade mycket på engelsk film sen jag var litet barn med min pappa som hyrde filmer ofta, och lärde mig via det, läste liksom inte. Numer kan jag 5 språk.
Som jag skrev så bryr jag mig ganska sällan om folk är självlärda, eller har papper från Massachusetts institute of technology, bara man kan sin skit. Och uppenbarligen så vet ju inte sitchin det.
Citera
2012-11-16, 18:14
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Numer kan jag 5 språk.

Möjligtvis är svenska ett av dem, men det är ett gränsfall.
Citera
2012-11-16, 18:15
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Sitchin lyckades annars hade vi inte ens talat om hans namn idag, se mitt tidigare inlägg angående språk, jag är levande exempel.

Han lyckades övertyga lättlurade idioter ja, men det är det fler som gjort genom tiderna. Jesus, Muhammed, pastor Jim Jones m.fl.

Att lyckas övertyga människor som kan något om ämnet, det är där skon klämmer.
Citera
2012-11-16, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tradet
Som jag skrev så bryr jag mig ganska sällan om folk är självlärda, eller har papper från Massachusetts institute of technology, bara man kan sin skit. Och uppenbarligen så vet ju inte sitchin det.
Om inte sitchinb kunde sin skit hade han inte varit så framgångsrik
Citera
2012-11-16, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Möjligtvis är svenska ett av dem, men det är ett gränsfall.
Svenska kan jag perfekt, huvudsaken är att du kan läsa av alla, då är jag glad,
Citera
2012-11-16, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Han lyckades övertyga lättlurade idioter ja, men det är det fler som gjort genom tiderna. Jesus, Muhammed, pastor Jim Jones m.fl.

Att lyckas övertyga människor som kan något om ämnet, det är där skon klämmer.
Tillat börja med tror jag inte på jesus o mohammed det är påhittade personer, men ändå det var nog lättare lura folk för 2000 år sedan. Du menar alltså att man på 60-70-80 talet varit riktiga idioter, miljontals människor var dumma i huvet som köpte hans böcker.

Gud vad duktig du är.
Citera
Medlem
Parkers avatar
Citat:

Jag kan läsa det, men tro mig. Din svenska är långt ifrån perfekt.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag skulle kuna göra det, men då måste jag lägga tid i det, vilket jag inte har tid med.
Skitsnack så det stinker om det! Du har tid att skriva en massa osammanhängande inlägg här och då har du fan ta mig tid att gräva fram ett djävla exempel där Sitchin har översatt mesopetamiska. Seså, utnyttja tillfället och visa att du klarar av att göra något riktigt en enda gång i forumets historia.
Citera
2012-11-16, 18:21
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Humor igen Men du, du kan få tro det om det gör dig lycklig, jag ska inte djävlas med dig om det utan nu tar vi den där Sitchins språkkunskaper istället.
Citera
2012-11-16, 18:26
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Tillat börja med tror jag inte på jesus o mohammed det är påhittade personer, men ändå det var nog lättare lura folk för 2000 år sedan. Du menar alltså att man på 60-70-80 talet varit riktiga idioter, miljontals människor var dumma i huvet som köpte hans böcker.

Gud vad duktig du är.

Tja, på 70-talet lyckades Jim Jones övertyga ett stort antal människor att ta livet av sig. De var så lättlurade.
Se på alla människor som glatt ger pengar åt medier för att luras i förutsägelser om sin framtid.
Se på dig, som gladeligen sväljer allt, så länge man paketerar det i en konspiration, med lite mörkläggning från staten och aluminiumfolie runt.

Vad gäller Sitchins försäljningssiffror skulle jag vilja se bevis för att han sålt miljontals böcker... Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in