2016-05-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qonnieh88
Dragningskraften av en så stor himlakropp påverkar klimatet bl.a blir vindarna kraftigare, så en skogsbrand som skulle blivit liten och snabbsläckt får mycket mer syretillförsel och drar snabbt iväg till något enormt.

Och är det på grund av Nibiru som klimatet påverkats, om klimatet påverkas utöver normala förutsedda variationer utan Nibiru, och vindarna blivit kraftigare och skogsbranden blev värre än vanligt?

Bonusfråga: Med vad jämför du hur svår skogsbranden i Kanada är (eller var), mot hur den "borde" ha betett sig i hastighet och omfång?
Citera
2016-05-15, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Och är det på grund av Nibiru som klimatet påverkats, om klimatet påverkas utöver normala förutsedda variationer utan Nibiru, och vindarna blivit kraftigare och skogsbranden blev värre än vanligt?

Bonusfråga: Med vad jämför du hur svår skogsbranden i Kanada är (eller var), mot hur den "borde" ha betett sig i hastighet och omfång?

Jag har såklart inte tillräckligt med uppgifter om det för att räkna ut exakt och det vet du själv så spela inte fräck. Ifjol när Nibiru inte var lika nära så utbröt ingen skogsbrand i Kanada av en sån stor omfattning. De som skedde var för små för att bli nyheter jorden runt. Det räcker väl ganska bra som bevis?
Citera
2016-05-15, 17:53
Medlem
Citat:
Jag har såklart inte tillräckligt med uppgifter om det för att räkna ut exakt och det vet du själv så spela inte fräck. Ifjol när Nibiru inte var lika nära så utbröt ingen skogsbrand i Kanada av en sån stor omfattning. De som skedde var för små för att bli nyheter jorden runt. Det räcker väl ganska bra som bevis?

Nej, det räcker inte som bevis. Men att du tycker det är fantastiskt talande.
2014 utbröt en enorm skogsbrand i Sverige. 2015 utbröt inte en enorm skogsbrand i Sverige.
Däremot utbröt 2015 många skogsbränder i Kalifornien, och den största någonsin i Washington.
Slutsatsen är att skogsbränder är ett oerhört dåligt mått på Nibirus position relativt Jorden, och erbjuder inga slutsatser ens om Nibirus existens.

Har du verkligen inga uppgifter på Nibirus effekt på Jorden, eller dess existens, utöver lösa och uppenbart svagbegåvade spekulationer?
Citera
2016-05-15, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Har du verkligen inga uppgifter på Nibirus effekt på Jorden, eller dess existens, utöver lösa och uppenbart svagbegåvade spekulationer?

Att du tvingas ta till personangrepp istället för att bemöta mina argument säger mer om dig än mig.

Finns källor som pekar på att dinosaurieutrotningen berodde på skiftet av poler som skedde förra gången Nibiru låg nära i omloppsbana.
Citera
2016-05-15, 18:14
Medlem
Citat:
Att du tvingas ta till personangrepp istället för att bemöta mina argument säger mer om dig än mig.
Jag bemötte dina argument.
Du använder min recension av intrycket du gör som en undanflykt för att slippa besvara resten av inlägget.
En vanlig taktik hos de vems faktiska argument är dödfödda.

Jag ser att du ändrade ditt inlägg, vilken lycka.
Citat:
Finns källor som pekar på att dinosaurieutrotningen berodde på skiftet av poler som skedde förra gången Nibiru låg nära i omloppsbana.
Vilka källor är detta som visar orsak/verkan-samband mellan Nibirus närhet till Jorden och dinosauriernas 'utrotning'?
Konsensus är annars, utanför planetära spekulationer, att en grupp faktorer bidrog till dinosauriernas relativa undergång - varav en visserligen är relaterad till objekt som hamnade nära, till och med på, Jorden - men knappast en osynlig planet.
Senast redigerad av lorddesh 2016-05-15 kl. 18:18.
Citera
2016-05-15, 18:16
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Nä det finns inga sådana källor mer än hos just svagbegåvade som tror vad skit som helst på nätet, annars tycker jag att du ska länka till källor som har vetenskaplig substans!
Citera
2016-05-15, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nä det finns inga sådana källor mer än hos just svagbegåvade som tror vad skit som helst på nätet, annars tycker jag att du ska länka till källor som har vetenskaplig substans!

http://planetxnews.com/2015/07/08/top-10-signs-planet-x-nibiru-is-nearing-earth/
Citat:
The 10th Planet, called ‘X,’ reflecting the Roman numeral for the number 10, moves in an approx 3,600-year elliptical orbit around our sun.

Vad hände 1500 f kr? Jo, man byggde Stonehenge av "nån anledning" och som också varit omöjligt att göra med den tidens teknik ifall inte gravitationen varit annorlunda av samma anledning.

Även Veda-skrifterna författades. Vad står då i Veda? Jo,
Citat:
"Drona satte då in Brahma-vapnet varvid jorden med dess berg och floder och träd darrade och våldsamma vindar började blåsa…"
http://svenskagnostiskabiblioteket.se/wordpress/?cat=18&paged=4

Vad tror ni Brahma-vapnet kan vara? Ja, just det.
Senast redigerad av Qonnieh88 2016-05-15 kl. 18:24.
Citera
2016-05-15, 18:31
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
http://planetxnews.com/2015/07/08/top-10-signs-planet-x-nibiru-is-nearing-earth/

Vad hände 1500 f kr? Jo, man byggde Stonehenge av "nån anledning" och som också varit omöjligt att göra med den tidens teknik ifall inte gravitationen varit annorlunda av samma anledning.

Även Veda-skrifterna författades. Vad står då i Veda? Jo,
http://svenskagnostiskabiblioteket.se/wordpress/?cat=18&paged=4

Vad tror ni Brahma-vapnet kan vara? Ja, just det.

Det var inga vetenskapliga källor utan bara samma svagsinta stollerier. Och om nu planeten skulle ha en bana som innebär att den passerar osss vart 3600 år har vi fortfarande 84 år innan den är här, den tänkte du inte på!
Citera
2016-05-15, 18:42
Bannlyst
Citat:
Det var inga vetenskapliga källor utan bara samma svagsinta stollerier. Och om nu planeten skulle ha en bana som innebär att den passerar osss vart 3600 år har vi fortfarande 84 år innan den är här, den tänkte du inte på!

Universum förändras hela tiden så det är ungefärliga siffror. Det finns teorier om den stora utvidgningen och sammandragningen, ifall vi går mot ett krympande universum nu skulle det gå lite fortare än sist.
Citera
2016-05-15, 18:53
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Universum förändras hela tiden så det är ungefärliga siffror. Det finns teorier om den stora utvidgningen och sammandragningen, ifall vi går mot ett krympande universum nu skulle det gå lite fortare än sist.

Men tydligen inte Haleys komet som kommer med samma intervall, men det är ju bara okunnigt ordbajseri från dig.
Citera
2016-05-15, 18:55
Bannlyst
Citat:
Men tydligen inte Haleys komet som kommer med samma intervall, men det är ju bara okunnigt ordbajseri från dig.

Tror det har att göra med att den är så mycket mindre, men du kan ha rätt. Ska försöka läsa på lite mer i framtiden.
Citera
2016-05-15, 21:12
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
approx 3,600-year elliptical orbit around our sun

Det där kan ju inte vara samma planet som du nämnde i ditt förra inlägg.
Den planeten hade nämligen en bana som var på hela 27 miljoner år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in