2016-05-13, 16:43
Medlem
Blir inte mycket mer flax än Pouilles semifinalplats. Torskade kvalfinalen, fick Tsongas plats i lottningen som lucky loser, två vinster mot spelare på dekis(Gulbis, Ferrer) och nu walkover mot Monaco.

Citat:
Ursprungligen postat av utred
Fattar inte varför inte Sveriges tennisförbund på allvar samlar ihop alla svenska fd tennisstjärnor och jobbar stenhårt på att få fram talanger

Finns inga pengar i svensk tennis. Däremot finns ju den externa akademin Good to Great med Norman, Tillström, Kulti, Nyström, Carlsson m.fl. som visserligen är personliga tränare till en del internationella spelare men i huvudsak är det svenska, unga spelare där. Fattas en egen anläggning bara som man planerar för.
Citera
2016-05-13, 19:03
Medlem
7-5, 7-6 för Djokovic. Det positiva för Nadal att han hade break upp i båda seten(fem setbollar i andra), det negativa att han blev totalt utspelad av TV-spels-Djokovic på alla viktiga poäng. Väldigt bra och underhållande match hursomhelst.
Citera
2016-05-13, 19:06
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
7-5, 7-6 för Djokovic. Det positiva för Nadal att han hade break upp i båda seten(fem setbollar i andra), det negativa att han blev totalt utspelad av TV-spels-Djokovic på alla viktiga poäng. Väldigt bra och underhållande match hursomhelst.

tycker båda spelade ruskigt bra.men djokovic verkar oslagbar även på grus.hoppas på djoko mot nadal i french open final.
Citera
2016-05-13, 19:25
Medlem
Ymer vann 6-4, 7-5. Under matchen satt man och undrade hur Ace-Erik(Eysseric) inte är rankad högre man sen kom svaret när saker skulle avgöras, då han blev ett jävla nervvrak och missade allt. Han hade ledning *4-3 i första och *5-4 i andra och var ändå inte ens nära att stänga. Elias spelade ganska jämnt rakt igenom, inget särskilt, behövde bara vänta på sin motståndare att implodera. Hittar Eysseric rätt hjärnskrynklare kanske han kan bli hyfsad en dag han med. Såg att han fått ett wildcard till RG-kvalet.
Citera
2016-05-13, 19:44
Medlem
Citat:
Blir inte mycket mer flax än Pouilles semifinalplats. Torskade kvalfinalen, fick Tsongas plats i lottningen som lucky loser, två vinster mot spelare på dekis(Gulbis, Ferrer) och nu walkover mot Monaco.

Finns inga pengar i svensk tennis. Däremot finns ju den externa akademin Good to Great med Norman, Tillström, Kulti, Nyström, Carlsson m.fl. som visserligen är personliga tränare till en del internationella spelare men i huvudsak är det svenska, unga spelare där. Fattas en egen anläggning bara som man planerar för.

Jag tänkte också på det. Vilken tur han hade. Men det är en spelare som förtjänar tur, en bra spelare på uppgång.
Citera
2016-05-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ymer vann 6-4, 7-5. Under matchen satt man och undrade hur Ace-Erik(Eysseric) inte är rankad högre man sen kom svaret när saker skulle avgöras, då han blev ett jävla nervvrak och missade allt. Han hade ledning *4-3 i första och *5-4 i andra och var ändå inte ens nära att stänga. Elias spelade ganska jämnt rakt igenom, inget särskilt, behövde bara vänta på sin motståndare att implodera. Hittar Eysseric rätt hjärnskrynklare kanske han kan bli hyfsad en dag han med. Såg att han fått ett wildcard till RG-kvalet.

Jo jag tyckte också Fransmannen spelade bra när jag såg han mot portugis Elias.
Skönt Ymer kunde ta sig förbi den , kändes som en äcklig match.

edit: tror det blir den moraliska finalen mot brassen Dutra-silva nu , vinner Elias den tror jag han tar turneringen,blir riktigt tufft dock,brassen är i bra form.
Senast redigerad av pederN 2016-05-13 kl. 19:48.
Citera
2016-05-13, 19:47
Medlem
Citat:

Nu såg inte jag första set men det var inte en välspelad match. Det var en match med väldigt mycket enkla misstag. Dock så bjöds det givetvis på en hel del otroliga dueller emellanåt.

Känns som att Nadal spelade ungefär så som man är van att se honom nu och att Djokovic spelade uselt överlag. Det ska till ett mirakel för att Djokovic inte ska vinna RG i år.
Citera
2016-05-13, 20:14
Medlem
Citat:

Fast Pouille känns ju ändå som en spelare på rejäl uppgång.
Känns som det är lite på rätt väg inom svensk tennis ändå, Ymer:s har ju kommit fram,men känns faktiskt som det kan va någon till på G, får se hur dom kring 18 utvecklas, Söderlund och Madaras tex, känns som dom har något i sig iallafall.
Citera
2016-05-14, 17:55
Medlem
Ymer gör ett jättebra första set sen är det så förbannat bedrövligt, 4-6 6-1 6-3, fattas bara han åker ut i första ikvalen här framöver så är han där han hör hemma runt 150 igen.
Citera
2016-05-14, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ymer gör ett jättebra första set sen är det så förbannat bedrövligt, 4-6 6-1 6-3, fattas bara han åker ut i första ikvalen här framöver så är han där han hör hemma runt 150 igen.

Ymers andra var dåligt men annars tycker jag Silvas nivå avgjorde. Han var hetare och satte många avgörande slag. Även i första tyckte jag Silva var lite bättre innan han vek ned sig i sista servegemet.

Elias ligger nu högre på racet än på rankingen iaf vilket var längesen, bra med tanke på hur långt efter han låg innan gruset. Vill minnas att han låg och snuddade runt 100-strecket inför gräset förra året, men jag rankar hans vinst och två semifinaler hittills i år som bättre prestationsmässigt. 118 nu med franska och en challenger kvar att jobba med så kan fortfarande toppa det. Viktigare blir dock att sköta andra halvan av säsongen bättre, kanske slå till med ett par bra resultat i Båstad(både challenger och ATP).
Citera
2016-05-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ymers andra var dåligt men annars tycker jag Silvas nivå avgjorde. Han var hetare och satte många avgörande slag. Även i första tyckte jag Silva var lite bättre innan han vek ned sig i sista servegemet.

Elias ligger nu högre på racet än på rankingen iaf vilket var längesen, bra med tanke på hur långt efter han låg innan gruset. Vill minnas att han låg och snuddade runt 100-strecket inför gräset förra året, men jag rankar hans vinst och två semifinaler hittills i år som bättre prestationsmässigt. 118 nu med franska och en challenger kvar att jobba med så kan fortfarande toppa det. Viktigare blir dock att sköta andra halvan av säsongen bättre, kanske slå till med ett par bra resultat i Båstad(både challenger och ATP).

Jo jag håller med, dock har han ju den där stora challenger:n försvara 125 poäng från, så där kan han ju tappa mycket.
har ju kvalet och försvara i Franska också.
Citera
2016-05-14, 21:14
Medlem
Citat:

Han var topp100 i racet under ett bra tag förra året. Han är jämnare på challenger-nivå nu och det är det som är det viktiga. Om han skulle missa att kvala in till RG så tror jag inte det spelar någon roll om han fortsätter att spela som han gör nu så kommer han vara direktkvalificerad till GS-turneringarna inom en snar framtid.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jo jag håller med, dock har han ju den där stora challenger:n försvara 125 poäng från, så där kan han ju tappa mycket.
har ju kvalet och försvara i Franska också.

Fast i stort sett ingenting efter Wimbledon, han är som sagt jämnare nu och det är det som är viktigast när det gäller ranking.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in