2016-05-12, 20:58
Medlem
Ha ha ,nog för att Goffin kan spela overklig tennis men det där.
Citera
2016-05-12, 20:59
Medlem
barnets avatar
Någon som såg Goffin-Berdych? Berdych har visserligen haft ett skitår men detta var absurt.

Också lustigt att Bellucci nollade Djokovic i första set Men nu verkar det som att Djoko vaknat och tar hem matchen.

Verkar ändå som att det blir stora förändringar nu i tennistoppen: Federer, Ferrer, Berdych & Wawrinka har gjort skitsäsonger och verkar vara på väg ner.

Nadal hämtar sig lite från sin svacka..

Djoko ohotad som klar favorit i alla turneringar han ställer upp i.
Citera
2016-05-12, 21:03
Medlem
Ymer har kvällsmatch imorgon iallafall, start tidigast 17.30 ,bra kanske , hinner han återhämta sig.
Från Båstad future är 2 svenskar vidare till semi, Madaras och Eriksson, Söderlund klarade inte upprepa sin bedrift från förra veckan utan föll med 2-1 mot den 1:a seedade.
Citera
2016-05-12, 21:14
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Helt otroligt om han inte var skadad. Den enda gången jag har sett att han varit i närheten av att bli totalt nollad var mot Söderling i Båstad 2011, men då tog han ändå ett game.

Jag noterar att Ferrer verkar vara på nedgång nu, på allvar nu, man har ju sagt det förr men nu känns det ändå som det. Jag skulle bli förvånad om han tar sig förbi en kvartsfinal igen i en grand slam.

Berdych känns inte alls särskilt bra i år heller men han lär ju ändå vara med ett tag till i alla fall.

Söderling var ruskigt bra i den matchen. Han krossade även Ferrer i Båstad det året. Söderling hade det där tunga spelet att det går att se honom sopa banan med praktiskt vem som helst när allt funkar, men att Goffin skulle lyckas med att nolla en skadefri Berdych, det hade jag aldrig kunnat se komma. Måste vara något slags rekord, när blev senast en topp 10 spelare nollad?

Berdych höll också på att bli nollad av en storspelande Djokovic för ett par år sedan i finalen i Beijing. Då låg han under med 0-6 0-5 och Djokovic servade för matchen, då plötsligt vaknade han till och lyckades knipa två game
https://www.youtube.com/watch?v=DvqqLOrcyNw

Man får aldrig räkna bort slitvargen Ferrer men jag håller med dig Ferrer verkar vara på väg bort från topptennisen.

Även om det inte går vägen för Bellucci så spelar han väldigt bra tennis just nu...
Citera
2016-05-12, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Söderling var ruskigt bra i den matchen. Han krossade även Ferrer i Båstad det året. Söderling hade det där tunga spelet att det går att se honom sopa banan med praktiskt vem som helst när allt funkar, men att Goffin skulle lyckas med att nolla en skadefri Berdych, det hade jag aldrig kunnat se komma. Måste vara något slags rekord, när blev senast en topp 10 spelare nollad?

Berdych höll också på att bli nollad av en storspelande Djokovic för ett par år sedan i finalen i Beijing. Då låg han under med 0-6 0-5 och Djokovic servade för matchen, då plötsligt vaknade han till och lyckades knipa två game
https://www.youtube.com/watch?v=DvqqLOrcyNw

Man får aldrig räkna bort slitvargen Ferrer men jag håller med dig Ferrer verkar vara på väg bort från topptennisen.

Även om det inte går vägen för Bellucci så spelar han väldigt bra tennis just nu...

Ja det är extremt ovanligt, kan inte komma på att det har hänt på rak arm. Funderade men det närmaste jag kom på var just matchen mot Söderling och den mot Djokovic. Förlorade inte Cilic väldigt stort också i slutspelet för nåt år sedan, det var mycket ojämna och konstiga resultat i den turneringen men jag tror inte det blev någon nolla i alla fall, inte vad jag kan minnas.

Angående Bellucci så är han en sån spelare som jag tycker inte har fått ut så mycket som han borde med sin karriär. Det har hänt många gånger att han spelar bra tennis mot de bästa spelarna men han räcker inte till hela vägen. Det där sista lilla extra saknas tyvärr. Brasilien får nog vänta länge tills de får fram en ny Guga.

Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Någon som såg Goffin-Berdych? Berdych har visserligen haft ett skitår men detta var absurt.

Också lustigt att Bellucci nollade Djokovic i första set Men nu verkar det som att Djoko vaknat och tar hem matchen.

Verkar ändå som att det blir stora förändringar nu i tennistoppen: Federer, Ferrer, Berdych & Wawrinka har gjort skitsäsonger och verkar vara på väg ner.

Nadal hämtar sig lite från sin svacka..

Djoko ohotad som klar favorit i alla turneringar han ställer upp i.

Haha ja det var också helt jävla bisarrt faktiskt, när förlorade han ett set utan att ta ett game senast?!

Men han höjde sig och vann komfortabelt till slut i alla fall och det är ju det som räknas.
Senast redigerad av terribilis 2016-05-12 kl. 21:42.
Citera
2016-05-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Var också Söderlings sista matcher. Sjukt så bra han var den veckan, slutade verkligen på topp. Kanske peakade högre i Franska 2009 men han var så mycket mer balanserad på slutet.
Citera
2016-05-12, 22:37
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ja det är extremt ovanligt, kan inte komma på att det har hänt på rak arm. Funderade men det närmaste jag kom på var just matchen mot Söderling och den mot Djokovic. Förlorade inte Cilic väldigt stort också i slutspelet för nåt år sedan, det var mycket ojämna och konstiga resultat i den turneringen men jag tror inte det blev någon nolla i alla fall, inte vad jag kan minnas.

Angående Bellucci så är han en sån spelare som jag tycker inte har fått ut så mycket som han borde med sin karriär. Det har hänt många gånger att han spelar bra tennis mot de bästa spelarna men han räcker inte till hela vägen. Det där sista lilla extra saknas tyvärr. Brasilien får nog vänta länge tills de får fram en ny Guga.

Haha ja det var också helt jävla bisarrt faktiskt, när förlorade han ett set utan att ta ett game senast?!

Men han höjde sig och vann komfortabelt till slut i alla fall och det är ju det som räknas.

Kan mycket väl stämma att Cilic varit nära att inte ta ett game. Kom på att Federer höll på att nolla Murray i slutspelet 2014 då Federer vann med 6-0 6-1. Senast Djokovic förlorade ett set utan att ta ett enda game var 2012 mot Federer i Cincinnati 6-0 7-6.

Den där Thiago Monteiro är kanske ingen ny Guga men helt klart den mest intressanta spelaren från Brasilien på ett tag.

Citat:
Var också Söderlings sista matcher. Sjukt så bra han var den veckan, slutade verkligen på topp. Kanske peakade högre i Franska 2009 men han var så mycket mer balanserad på slutet.

Spelmässigt fick Robin ett bra slut. Sopa banan med allt motstånd och göra det på hemmaplan.
Citera
2016-05-12, 22:42
Medlem
Citat:
Hehe ja det förtjänade faktiskt en artikel. Inte ofta man ser matcher sluta på ett sånt sätt. Tur att forehanden satt bra där

Tycker det är kul att challenger touren får mer uppmärksamhet nu också, förut var det väldigt dåligt med det.

He he, var tydligen ingen fara iallafall, verkar ha landat på bröstet och tappat luften ,enligt hans egna ord, detta var bra inställning iallafall, gillar spela när det drar ihop sig det är ju bra

“These are the moments I play tennis for,” said Ymer. “Everything was like a dream. The crowd was epic.”
Citera
2016-05-12, 23:05
Medlem
Vad tror vi om Djokovic-Nadal imorgon då? Vill ju slentrianmässigt säga Djokovic i raka men tycker inte han imponerat nämnvärt på gruset hittills, inte ens i Madrid. Vilket såklart är han styrka, han vinner ändå. Imorgon kommer han dock behöva vinna en match genom att spela bra om Nadal spelar som han gjorde i Monte Carlo, Barcelona och hittills i Rom. Det är ingen super-Nadal, men det är en rätt stabil version just nu. Ska bli kul att se styrkeförhållandena åtminstone.
Citera
2016-05-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vad tror vi om Djokovic-Nadal imorgon då? Vill ju slentrianmässigt säga Djokovic i raka men tycker inte han imponerat nämnvärt på gruset hittills, inte ens i Madrid. Vilket såklart är han styrka, han vinner ändå. Imorgon kommer han dock behöva vinna en match genom att spela bra om Nadal spelar som han gjorde i Monte Carlo, Barcelona och hittills i Rom. Det är ingen super-Nadal, men det är en rätt stabil version just nu. Ska bli kul att se styrkeförhållandena åtminstone.

Djoko vinner lätt, han höjer sig till den nivå som krävs när det behövs.
Citera
2016-05-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Djoko vinner lätt, han höjer sig till den nivå som krävs när det behövs.

Detta.

Allt annat skulle förvåna mig.
Citera
2016-05-13, 15:10
Medlem
Fattar inte varför inte Sveriges tennisförbund på allvar samlar ihop alla svenska fd tennisstjärnor och jobbar stenhårt på att få fram talanger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in