2016-05-14, 11:32
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongsosse
300+ sidor intressant läsning och dags att satsa en slant, Jag satsar på Chilespåret.

Statskupp i Chile 1973.
Spökets Familj och Mona Sahlins tidigare man David Peñ* anländer till Sverige 1974.
Dom är släkta eller väldigt goda vänner redan i Chile, och fortsätter umgås i Sverige.
Någon gång under 1977 fattar Spökets far då 29 år gammal och Mona då 20 år gammal,
tycke för varandra och resulterar i Ann-Sofie S*hlin föds 1978.
Vilket också något senare bidrar till separationen mellan David Pena och Mona Sahlin.

Så Monas dotter Ann-Sofie och "Spöket" Labbe är halvsyskon.
Samma far och därmed blir det också Monas "familj".
Jämför man Ann-Sofie med en av döttrarna Labbe så ser man en hel del likheter.

Alla i familjen Labbe vet om det, och under någon sammankomst har Spöket frågat om jobb.
Mona som tycker det är självklart att hjälpa sina vänner med jobb (tv-inslag) startar nu offensiven
att få in Labbe i "FIRMAN", vilket skulle resulterar i bra lön och förmåner för honom.

I samband med köpet av första R8 Audin känner Spöket att han är innanför grindarna och
pengarna kommer nu med ett kraftigt och jämnt flöde.
(Övertidstillägg, Risktillägg, Traktamente, Borta från Audin-tillägg, Inte träna på Gym-tillägg, mm)

Så nyckeln till hela härvan tror jag finns hos Ann-Sofie S*hlin .

Är Labbe Livvakt eller är det något han fått i Flingpaketet? Har han utbildning? Säpo?

Har nu "Mamma" anställd honom som det, så kan man säkert skriva det på visitkortet efter ett tag.
Livvakt har ju klart högre status än att fortsätta i pappas spår "Ärliga Labbes Beg Bilar"
och han verkat ju inte helt dum, så han har nog valt ett annat spår än pappan.

#3783 är nog närmast spåret tror jag.

Varit borta från jobbet? han kanske har varit kompledig.
Mona och han kanske har ett avtal där 1 timme på jobbet resulterar i 5 timmar kompledighet.
Så en resa med Mona på 48 timmar, innebär 48*5 = 240 timmars komp = 240/40 timmar = 6 veckors ledighet
för bygge på kåken och gymmet.

Så det behövs varken Sex, Knark, Smuggling eller Spioneri, räcker med rätt "Mamma" så trillar pengarna in.

Tack för BDSM spåret, mycket underhållande.
Nu är det bara vad jag gissar, men kanske?

Det är en intressant teori och skulle faktiskt förklara ett och annat.

Nummerordningen måste ha ändrats, inlägg 3783 är detta nedan. Vilket var det du avsåg?

Citat:
EricBlair Inlägg #3783
Betala renovering av hus med svarta pengar går ju alldeles utmärkt. Sedan blir de vita vid värdestegring och försäljning.
Citera
2016-05-14, 11:41
Medlem
Rabbahs avatar
Jag tror inte mina ögon när man läser hur politiker fortsatt försvarar henne?! Vad är det för fel på människor? Riktigt skrämmande...
Vem i all världen kan backa upp denna svinpäls nusom hon gjort sig skyldig till diverse ting. Detta är säkerligen bara toppen av berget. Därav korta varsel med avgång.

Hon är färdig i statlig verksamhet! Men som i vanlig ordning letar dem sig tillbaka när isen lagt sig...

Vad gör hon härnäst? Egot är utan tvivel äckligt stort men hon kan aldrig jobba inom offentliga sektorn längre. En sån pryd dam har endast höga ämbete i sikte. Good luck Chuck - Game Over!

Förstår ni hur förödmjukad hon måste känna sig
Citera
2016-05-14, 11:53
Medlem
andersaanderssonas avatar
En gång för alla har Mona själv intygat att hon är en genomfalsk, genomkorrumperad och kriminell person. När skattemedel och fördelar funnits inom räckhåll, har de omedelbart utnyttjats för egen vinning.

Något som hon redan visade för 20 år sedan.

Utan tvivel är hon en av de mest värdelösa personer som terroriserat den svenska befolkningen i snart 40 år. Jag kan inte komma ihåg en enda positiv sak hon åstadkommit, men samtidigt minns jag otaliga negativa.

Vi får verkligen hoppas att detta var det sista vi såg av denna häxan i politiska sammanhanghang. Men gärna återser i straffrättsliga sammanhang. Den nya Hinsehäxan.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-05-14 kl. 11:58.
Citera
2016-05-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Helt givet. Att nu sådana här problem inte finns i Sverige av rätt omfattande skala är lika märkligt som det vore att ge 100 miljoner i bistånd till ett land i Afrika och tro att samtliga miljoner kommer gå till rätt syfte. SIDA har förvisso bristfällig minst sagt kontroll men de har en kontroll i Sverige verkar man utgå från att alla i höga poster nu sköter sig och det blir upp till journalister utifrån anonyma tips att börja granska. Att nu varenda kotte som uttala sig om Sahlin nu betonar hennes utmärkta arbete osv talar sin ytterligare mening, att vara brottsligt misstänkt som hon är borde göra att folk med makt istället skulle tala om att detta arbete också nu borde granskas med en fullständigt översyn om alla hon gjort och bestämt om.

Att de nu berömmer hennes arbete är bara snömos. Vad ska de säga?

Det är ju pinsamt att man ger jobb åt avdankade och inkompetenta personer. De som gav Mona uppdrag vill ju inte själva framstå som idioter. Men de är idioter, för det var allmänt känt att Göran Persson har sagt, att Monas starka sida är inte att tänka. Ingen sa emot, men de gav henne trots detta jobb och lukrativa extraknäck i styrelser.

Det de "jobbar" på är att denna vänskapskorruption ska ses på som en isolerad händelse. Men vi vet alla, att det är vänskapskorruptionen i maktens korridorer som gör att Margot och andra av denna sorts korrupta politiker får löpa, för det gäller att ha fingertoppskänsla för att var lagom korrupt. Då har Margot och andra politiker som Juholt fortfarande stöd inom sosseriet.

Mona får ensam bli symbol för bilden av Sverige, landet där vi alla lika inför lagen. Men vem är det de lurar? Monas olycka är just att hon är korkad, och att det nu offrar henne.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-05-14 kl. 12:11.
Citera
2016-05-14, 12:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ok, det var som sagt jag som hade rört till det.

Men då känns det hela ännu allvarligare, att skriva rena lögner på officiellt brevpapper/mailserver & sedan inte följa rutinerna för diarieföring, låter riktigt allvarligt.

Jag antar dock att all mailkorrespondens är offentlig handling oavsett diariestatus, om det inte explicit hemligstämplas.

Kan ha brutit mot grundlagen. Nedan räknar man upp de 3-4 lagar hon kan brutit mot. Frågan jag ställer mig är allvaret i dessa? Är det som att köra för fort eller snatta eller är det av en betydligt mer allvarlig karaktär?

Brott mot grundlagen, Mona avsäger sig offentligheten samt medias och övriga politikers avståndstagande lutar mot att det inte är någon liten sak vi talar om.

http://www.expressen.se/nyheter/expert-sahlin-kan-ha-brutit-mot-grundlagen/

Citat:
"Handlingen inte diarieförd"
Norlander skriver i ett mejlsvar på Expressens begäran om att få en kopia på det första intyget:
”Jag har tagit del av tidningsuppgifter att ett sådant intyg finns och jag känner även till att det finns en polisutredning kring det intyget. Jag kan konstatera att handlingen inte är diarieförd hos kommittén.”
På en direkt fråga svarar Norlander att Mona Sahlin inte tycks ha diariefört några arbetsgivarintyg under sin tid som chef för myndigheten.
Kan ha brutit mot tre olika lagar
Yttrandefrihetsexperten Nils Funcke säger att Mona Sahlin och myndigheten kan ha brutit mot tre olika lagar då intygen inte diariefördes.
– Om dokumentet inte är diariefört eller finns i ordnad form i till exempel en pärm där det framgår att handlingen är expedierad så har man brutit mot tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen och även mot förvaltningslagen som ställer krav på hur myndigheterna ska hantera handlingar, säger Funcke.
Citera
2016-05-14, 12:09
Medlem
alicewonderlands avatar
"Jag hjälper många av mina vänner. Absolut! Det är ofta så som vägen är på arbetsmarknaden, att man hjälper sina vänner, eller hur?" Ja, i din värld Mona! Men pluralformen signalerar att det här har hänt i fler fall, kanske sitter någon inne med info om andra vänner som har fått fina anställningar e d med Monas hjälp?
Citera
2016-05-14, 12:15
Medlem
HGs avatar
Det förs fram en massa teorier här på Flashback om livvaktens ekonomi som bygger på tyckande och fantasier från olika användare. Dessa användare menar på att livvakten skulle vara någon ekonomisk guru då det gäller att generera svarta inkomster. Men om man gör research på livvakten framstår det som tvärtom. En sol och vårare, en Playboy, som under 2015 har kunnat leva ett liv i sus och dus eftersom han skyddades av en person med stor makt inom den svenska politiken. Hela hans lyxliv med bilar och Playboykaraktären skedde 2015 och inte tidigare.

Frågan är vad som händer nu? Livvaktens sportbil är nu avställd. Huset på Solsidan skall betalas 31 maj och hyresnämnden har förhandlingar 23 maj. Samtidigt har livvakten sålt sitt nuvarande boende.
Livet i sus och dus är över och livvakten är snart tillbaka på polislön. Det finns inga stora svarta inkomster utan bara lån.
Frågan är om han kan gå tillbaka till Citypolisen?
Senast redigerad av HG 2016-05-14 kl. 12:39.
Citera
2016-05-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
"Jag hjälper många av mina vänner. Absolut! Det är ofta så som vägen är på arbetsmarknaden, att man hjälper sina vänner, eller hur?" Ja, i din värld Mona! Men pluralformen signalerar att det här har hänt i fler fall, kanske sitter någon inne med info om andra vänner som har fått fina anställningar e d med Monas hjälp?

Det som gör saken så sorglig och banal är att den förvuxne slyngeln köpte en sportbil för pengarna. Ett nyrikt lyxåk.

Det var samma sak med advokaten Borgström när han blev rik på Thomas Qvick. Han köpte en fin båt för dessa pengar han tjänade på att få en oskyldig dårhus patient fälld som seriemördare. Inte undra på att de alla är vänner, och trivs tillsammans.
Citera
2016-05-14, 12:17
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Följdfrågan är naturligtvis "Vilka fler vänner har du hjälpt Mona? Hur har du hjälpt dem?"

Vore kul om hon försökte prata med någon "vänligt sinnad" journalist för att försöka förklara sig, men jag förmodar att Borgström sagt åt henne att inte säga ett ljud mer om detta.
Citera
2016-05-14, 12:17
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Jag tror inte mina ögon när man läser hur politiker fortsatt försvarar henne?! Vad är det för fel på människor? Riktigt skrämmande...
Vem i all världen kan backa upp denna svinpäls nusom hon gjort sig skyldig till diverse ting. Detta är säkerligen bara toppen av berget. Därav korta varsel med avgång.

Hon är färdig i statlig verksamhet! Men som i vanlig ordning letar dem sig tillbaka när isen lagt sig...

Vad gör hon härnäst? Egot är utan tvivel äckligt stort men hon kan aldrig jobba inom offentliga sektorn längre. En sån pryd dam har endast höga ämbete i sikte. Good luck Chuck - Game Over!

Förstår ni hur förödmjukad hon måste känna sig

Mona skriver en bok där hon berättar allt om allt 👍👍😜😜
Citera
2016-05-14, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det förs fram en massa teorier här på Flashback om livvaktens ekonomi som bygger på tyckande och fantasier från olika användare. Dessa användare menar på att livvakten skulle vara någon ekonomisk guru då det gäller att generera svarta inkomster. Men om man gör research på livvakten framstår det som tvärtom. En sol och vårare, en Playboy, som under 2015 har kunnat leva ett liv i sus och dus eftersom han skyddades av en person med stor makt inom den svenska politiken. Hela hans lyxliv med bilar och Playboykaraktären skedde 2015 och inte tidigare.

Frågan är vad som händer nu? Livvaktens sportbil är nu avställd. Huset på Solsidan skall betalas 31 maj och hyresnämnden har förhandlingar 23 maj. Samtidigt har livvakten sålt sitt nuvarande boende.
Vad tror ni händer?

Tror inte heller det dyker upp något graverande om Spökets tidigare liv. Han bör vara minutiöst kollad innan han får uppdrag som livvakt till svenska politiker.

Enklast för Spöket vore att åka utomlands ett par år. Preskriptionstiden kanske kan ligga på 2 år, om inte brottet är grovt.
Citera
2016-05-14, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Livet i sus och dus är över och livvakten är snart tillbaka på polislön. Det finns inga stora svarta inkomster utan bara lån.
Frågan är om han kan gå tillbaka till Citypolisen?

Har tyvärr ingen möjlighet att närvara i Hyresnämnden den 23 maj, men någon flashbackare bör väl se till att finnas där på plats under förhandlingen?
Försåvitt inte den av ett eller annat skäl ställs in. Labbes talan kommer väl hursom att föras genom ombud, så chansen att få se Mona och Labbe komma in hand i hand får nog sägas vara låg.
Men det hade sett ut, det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in