Citat:
Ursprungligen postat av
gersman
Det var två intyg, Henn Moderator! Två! Hur som haver, jag tror att de flesta av oss skjuter över målet när vi inriktar oss på Månalåna. Verkar vara ett enkelt fall av penningtvätt: L'abbe har fått sin kompis Sahlin att tvätta pengar åt honom åtminstone en gång - AUDIn, men andra gången sprack det. Sahlin är medbrottsling till något så enkelt som penningtvätt där L'abbe (kanske) är huvudmannen.
Hur Fan kunde han bli snut och säpoanställd? Livvakterna tillhör iofs de slöaste besticken i snuttens låda, men vem trixade in honom där? Nä, avgången luktar rökridå.
Vad hände egentligen i spökets liv i slutet 2014/början 2015 som fick honom att desperat känna att han måste gradera upp sitt liv normalt till belåna sig stenhårt.
Många skulle bara drömma om en sportbil för en miljon men han köper en.
Och säljer den. Bara gör att köpa en ännu dyrare av samma sort.
Jag är inte så säker på att Mona egentligen är involverad i något annat än intygen.
Jag börjar tro att hon i ensamheten känner sig nära spöket - precis som säger i podcasten. Hennes bästa vän.
Hon hjälper ju sina vänner, säger hon.
Och inte räckte det med en enormt dyr bil. Han vill bo otroligt flådigt också.
Men Mona känner honom och han känner henne. De vet exakt var de har varandra vilket jag tror att det inte är för henne han gör detta utan för någon annan.
Mona är en ytterst välbevakad person. Och då tänker jag inte på livvakter utan media, personer, aktiviteter etc.
Att göra något i hennes omgivning kommer inte att gå obemärkt förbi.
Jag tror spöket utnyttjade Monas vänlighet (läs naivitet) för att bygga upp en fasad för hans nyäktade fru att se och åtrå.