2016-05-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Hade Mona och livvakten en affär?
Är inte det den mest sannolika förklaringen, att Sahlin var förälskad/hade kåtslag?

(Sorry om detta redan avhandlats tidigare i tråden)
Det är det vi alla tror. Och chilenaren kanske utnyttjat henne för att tvätta pengar.
Citera
2016-05-13, 17:17
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
Det är det vi alla tror. Och chilenaren kanske utnyttjat henne för att tvätta pengar.

Tack. Svårt att förstå varför hon skulle göra något så dumt om det inte var heta känslor med i bilden.
Citera
2016-05-13, 18:10
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988

Nej inte alla, jag tror inte att de hade någon affär, med tanke på hans frekventa fru bytande, och att han nyss gifte sig för tredje gången, och att han skaffar en liten sportbil när han har flera barn.

Mona var nog mer som en mamma till honom, av någon anledning, det kanske räckte att han var en stor charmig pojke (inte helt vuxen i hänseende av impulsivitet i kärleksliv/familjeliv/lyxliv), samt att någon form av penning hjälp har skett.

Det är ju intressant i sammanhanget att en president från Chile har varit i Sverige i dagarna, första gången det sker i världshistorien.
Citera
2016-05-13, 18:47
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Nej inte alla, jag tror inte att de hade någon affär, med tanke på hans frekventa fru bytande, och att han nyss gifte sig för tredje gången, och att han skaffar en liten sportbil när han har flera barn.

Mona var nog mer som en mamma till honom, av någon anledning, det kanske räckte att han var en stor charmig pojke (inte helt vuxen i hänseende av impulsivitet i kärleksliv/familjeliv/lyxliv), samt att någon form av penning hjälp har skett.

Det är ju intressant i sammanhanget att en president från Chile har varit i Sverige i dagarna, första gången det sker i världshistorien.

Jag vet ju inte, visst kan hon ha varit som en mamma för honom (typ en beskyddarinna, det finns äldre kvinnor som blir betuttade i unga män utan att det går över gränsen till sex).
Vill bara påpeka en grej - hans frekventa frubytande och att han nyss gift sig för tredje gången snarare ÖKAR sannolikheten att han och Mona hade ihop det. En benägenhet att dra över många så att säga. Sexuell flyktighet. Vem vet, amfetamin? Det ökar ofta potensen och leder till promiskuitet.
Och varför skulle det att han skaffat en liten sportbil samtidigt som han har flera barn, tyda på att det inte varit en affär?
Det här är bara spekulationer förstås. Men att Mona skulle ta såna risker utan att få lite kuk för besväret, tycker jag låter konstigt.
Citera
2016-05-13, 19:43
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag vet ju inte, visst kan hon ha varit som en mamma för honom (typ en beskyddarinna, det finns äldre kvinnor som blir betuttade i unga män utan att det går över gränsen till sex).
Vill bara påpeka en grej - hans frekventa frubytande och att han nyss gift sig för tredje gången snarare ÖKAR sannolikheten att han och Mona hade ihop det. En benägenhet att dra över många så att säga. Sexuell flyktighet. Vem vet, amfetamin? Det ökar ofta potensen och leder till promiskuitet.
Och varför skulle det att han skaffat en liten sportbil samtidigt som han har flera barn, tyda på att det inte varit en affär?
Det här är bara spekulationer förstås. Men att Mona skulle ta såna risker utan att få lite kuk för besväret, tycker jag låter konstigt.

Ja hur tänkte jag där jo en pappa som har fadersansvar för flera barn, med flera olika fruar, som han är skild ifrån, skaffar inte en sportbil som transportmedel, det är tecken på omognad och oansvar, leklynne snarare än manlig mognad, speciellt med den ekonomin, den vita ekonomin får vi väl hoppas är riktig eftersom han är polis.

Och då tänkte jag nog; En sådan här man tycker nog inte Mona är särskilt vuxen, så då får hon mamma-känslor för den här stora pojken.
Citera
2016-05-13, 20:04
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ja hur tänkte jag där jo en pappa som har fadersansvar för flera barn, med flera olika fruar, som han är skild ifrån, skaffar inte en sportbil som transportmedel, det är tecken på omognad och oansvar, leklynne snarare än manlig mognad, speciellt med den ekonomin, den vita ekonomin får vi väl hoppas är riktig eftersom han är polis.

Och då tänkte jag nog; En sådan här man tycker nog inte Mona är särskilt vuxen, så då får hon mamma-känslor för den här stora pojken.

Okay, jag fattar. Men begäret har en tendens att vara totalt irrationellt, det är inte säkert att en kvinna går igång på vuxenhet och mognad utan det kan vara precis tvärtom. Omognad och oansvar kan göra kvinnor sprängkåta. En skicklig gigolo kan linda många damer runt sitt finger.
Ok det är ju bara spekulationer det här... Men att rena moderskänslor skulle fått henne att ta såna risker och bete sig så kapitalt oansvarigt - hm... nja...
Citera
2016-05-13, 20:12
Medlem
habets avatar
Citat:

Jo men om hon nu hade sådana moderskänslor, borde hon inte då ha stoppat honom i de storhetsvansinniga fastighetsaffärerna istället för att själv syssla med bedrägeri för att få igenom dem?
Ingen speciellt ansvarsfull mamma om du frågar mig. Då låter kärleksteorin mer trolig.
Citera
2016-05-13, 20:33
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Jo men om hon nu hade sådana moderskänslor, borde hon inte då ha stoppat honom i de storhetsvansinniga fastighetsaffärerna istället för att själv syssla med bedrägeri för att få igenom dem?
Ingen speciellt ansvarsfull mamma om du frågar mig. Då låter kärleksteorin mer trolig.

Nej ingen speciellt ansvarsfull mamma, hon skulle naturligtvis ha klivit upp på en stol och tagit honom i örat, samtidigt som hon förmanat och bannat honom.
Men Mona är ju lite bussig och ibland oansvarig, finns sådana mammor också, så hon ville nog göra honom glad, han kanske inte ville vara hennes lilla pojke om hon inte var snäll mot honom.
Citera
2016-05-13, 20:40
Medlem
Citat:
Nej ingen speciellt ansvarsfull mamma, hon skulle naturligtvis ha klivit upp på en stol och tagit honom i örat, samtidigt som hon förmanat och bannat honom.
Men Mona är ju lite bussig och ibland oansvarig, finns sådana mammor också, så hon ville nog göra honom glad, han kanske inte ville vara hennes lilla pojke om hon inte var snäll mot honom.
Ja,men det tycks ju fungera...för honom...
Citera
2016-05-13, 20:49
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Det kanske bara är så enkelt att den här livvakten går omkring med en kvartsmeter i byxorna?
Citera
2016-05-13, 21:09
Moderator
Siegfrids avatar
Det skämtades om livvakten i Lets Dance. "Han är dyr i drift" och "ska du ha ett intyg också".
Citera
2016-05-13, 21:16
Medlem
habets avatar
Citat:

Tycker nog att du missar lite av poängen här.
Frågeställningen var ju varför hon gjorde som hon gjorde, då har du en tanke om att hon ville vara mamma och då måste man ju fråga sig varför hon vill vara mamma om hon nu som sådan ger sig in i bedrägerier? Det hänger liksom inte ihop, det blir inget svar på den ursprungliga frågan.
Jag har inget emot din grundtanke och kan också tänka mig det men då borde hon också ha agerat som en sån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in