PG Larsson har tagit över fanan för det fria oberoende styrelseförslaget, Jag hoppas på att detta förslag vinner såklart, för de har varit de mest initiativrika under hela förra året. Riks har ju varit en katastrof med sina bombastiska misslyckanden, såsom folkomröstnings- och flygbladskampanjen - "Gå in i ett valrörelsetillstånd"

Värsta värsta klåparna! Vi vill ju inte ha en massa riks-folk i styrelsen, speciellt inte från B-laget (ja menar om det som ska föreställa A-laget är värsta värsta klåparna, så vill man ju inte göra en kallstart på skrapet).
Hesselbäck visade sig, trots sin initiativrikedom, vara en på andra vis hopplös typ, som i det långa loppet ingen ville ha att göra med. Bra så. Han är borta nu. Då var den frågan avklarad. Så då börjar man ana en utkristallisering av de verkliga skälen till varför de som stödjer Kallstart stödjer detta riks-antrukna och till synes kastrerade förslag, med Ungsvenskar och riksdagsledamöter. När förespråkarna dessutom använder samma stalistiska smutskastningsmetodik i sin "argumentation" som partitoppen kör med, så finns det knappast längre någon tvekan om var skiljelinjen består i.
Per Ossmer har förvånat mig. Han imponerade för ett år sedan med sitt
"See you in court!" Den enda kritiken mot det fria oberoende styrelseförslaget som jag tog till mig, var när det kom ifrån honom. Kritiken mot Hesselbäck var mycket hård. Men nu är Hesselbäck borta, men Ossmer är fortfarande kvar i nystartsförslaget. Läser man på deras websida så står det hur hans mål är att samarbeta
"med våra förbund: Ungsvenskarna...". Okej, så Ossmer har alltså förfallit. Har han blivit köpt? Troligen, för det blir ju de flesta som lyckas hänga kvar i nån position i det partiet.
På söndag är det dags!