2016-05-12, 21:43
Medlem
Gillar nya designen
Citera
2016-05-12, 21:53
Avslutad
Varför måste alla införa "modern" design som ser ut att vara anpassad till ipad
Klar försämring i användbarhet när man sitter vid en dator. Nu måste jag klicka en gång på "mina sidor" för att i sin tur kunna välja alla intressanta alternativ som kontoöversikt, börsskärm, övervakningar osv osv. Tidigare var dom öppna i en flik, det var mycket bättre
Citera
2016-05-12, 22:00
Medlem
BlondinBalles avatar
Sökknappens placering bör ses över. Har man 2 fönster bredvid varandra och upplösning 1920 i bredd så räcker inte bredden till för att visa sökknappen. Använder 100% zoom i webbläsaren.
Flytta in sökknappen åt vänster så man inte behöver scrolla i sidled.

Sen tycker jag det är bättre att ha ett sökfält att skriva i direkt som i förra designen.
Citera
2016-05-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Jahapp, nu var det dax för nytt UI igen..
http://i.imgur.com/YglDjVE.png

Snälla försök att tänka på att det ska vara användarvänligt och inte bara "modernt"..

Försämringar:
1. Man måste klicka för att få upp sökrutan, det går inte bara att skriva i ett fält direkt.
2. Det krävs nu fler klick för att komma åt undersidorna jämfört med innan.
3. Popup menyer.
4. Ännu mer vitt..

Punkt 1 är högrelevant och är något som behöver åtgärdas omgående.
Citera
2016-05-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walter-white
Punkt 1 är högrelevant och är något som behöver åtgärdas omgående.
Förstår inte varför? På gamla designen var man tvungen att klicka i sökrutan för att kunna söka, med nya så är det ett klick på förstoringsglaset för att sen söka. Så det är ju ingen större skillnad?
Citera
2016-05-12, 23:05
Medlem
Sen den här förändringen hur kommer man till sidan där man kan byta courtageklasser och se vilken förmånnivå man ligger på? Tidigare kunde man göra det genom att gå in på "min profil" men det finns inte där längre? Varför? Försvann det av misstag? Det är inte längre möjlig att se och ändra sin förmånnivå/courtageklass!?
Citera
2016-05-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Sen den här förändringen hur kommer man till sidan där man kan byta courtageklasser och se vilken förmånnivå man ligger på? Tidigare kunde man göra det genom att gå in på "min profil" men det finns inte där längre? Varför? Försvann det av misstag? Det är inte längre möjlig att se och ändra sin förmånnivå/courtageklass!?
Mina sidor > Profil > Förmånsnivå alt. Courtageklasser.
Citera
2016-05-13, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Jahapp, nu var det dax för nytt UI igen..
http://i.imgur.com/YglDjVE.png

Snälla försök att tänka på att det ska vara användarvänligt och inte bara "modernt"..

Försämringar:
1. Man måste klicka för att få upp sökrutan, det går inte bara att skriva i ett fält direkt.
2. Det krävs nu fler klick för att komma åt undersidorna jämfört med innan.
3. Popup menyer.
4. Ännu mer vitt..

Punkt 4 är det mest störande!
Jag har dragit ner ljuset på skärmen men då blir det inte bra när andra sidor besöks.

Dom andra ändringarna kan jag kanske vänja mig med.
Eller så får man rösta med fötterna.....
Citera
2016-05-13, 11:37
Medlem
AvanzaBanks avatar
Hej!

Tack för all feedback! Det är enormt uppskattat med all er input och ni kan lita på att den hittar rätt i huset. Beträffande de punkter som ni nämnt så:

1, Söken behövde ett klick för att bli markerad även innan. Det är alltså inte någon större skillnad.
2, Det är något som vi har fått en del reaktioner på, vi har dock lagt till en snabbknapp till kontoöversikten (eftersom vi vet att det är dit merparten av våra kunder vill snabbt). Själva undermenyn som gör att man med ett klick kan switcha mellan börsskärm, kontoöversikt och bevakningslistor är något som vi får funderingar lite mer på!
3, Jag antar att det syftas på navigeringen i stort. Det är såklart lite av en vanesak, de stora fördelarna är främst att det är enklare att navigera och hitta för nya kunder, att sidor slipper laddas in vid varje navigering samt att vi kan börja mobilanpassa sajten. Målet är att sajten inom kort ska börja se mycket bättre ut i både mobiler och surfplattor.
4, Vitt är det nya svarta

/Dan, Avanza
Citera
2016-05-13, 11:50
Medlem
FakeIdentity.s avatar
Hur funkar det att köpa aktier på kredit via superlånet? Om jag har 0kr likvid och har så jag kan låna tex 20000kr, är det bara lägga en vanlig order eller måste man gå någon annan väg?

Hur funkar det sedan att betala tillbaka? Om jag för in 20000 på isk kontot betalar dom av krediten eller hamnar dom som likvid?
Citera
2016-05-13, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakeIdentity.
Hur funkar det att köpa aktier på kredit via superlånet? Om jag har 0kr likvid och har så jag kan låna tex 20000kr, är det bara lägga en vanlig order eller måste man gå någon annan väg?
Bara att lägga vanlig order!

Citat:
Ursprungligen postat av FakeIdentity.
Hur funkar det sedan att betala tillbaka? Om jag för in 20000 på isk kontot betalar dom av krediten eller hamnar dom som likvid?
De gör så att du "nollställer lånet". Men om du ska reglera lånet är det bättre att sätta in pengarna på kreditkontot så får du lite lägre skatt.
Citera
2016-05-13, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Tack för all feedback! Det är enormt uppskattat med all er input och ni kan lita på att den hittar rätt i huset. Beträffande de punkter som ni nämnt så:

1, Söken behövde ett klick för att bli markerad även innan. Det är alltså inte någon större skillnad.
2, Det är något som vi har fått en del reaktioner på, vi har dock lagt till en snabbknapp till kontoöversikten (eftersom vi vet att det är dit merparten av våra kunder vill snabbt). Själva undermenyn som gör att man med ett klick kan switcha mellan börsskärm, kontoöversikt och bevakningslistor är något som vi får funderingar lite mer på!
3, Jag antar att det syftas på navigeringen i stort. Det är såklart lite av en vanesak, de stora fördelarna är främst att det är enklare att navigera och hitta för nya kunder, att sidor slipper laddas in vid varje navigering samt att vi kan börja mobilanpassa sajten. Målet är att sajten inom kort ska börja se mycket bättre ut i både mobiler och surfplattor.
4, Vitt är det nya svarta

/Dan, Avanza

Så mycket är användarnas synpunkter värda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in