2016-05-10, 11:14
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
När planerar ni att släppa en uppdatering till er mobilapp? Spontant känns det som ni stressat ut er nya mobilapp och därmed inte tagit med flera för mig viktiga funktioner.

1) Notifikationer i övervakningen
2) Se utveckling idag (SEK), står bara % nu
3) Saknar möjlighet att se en fonds exponering likt man kan göra på webben
4) Larm(Notifikationer)
5) Notifikation när en fondorder blir avslutad

Hej!

När det kommer till våra appar jobbar vi så att vi släpper funktionalitet allt eftersom, då minskar sannolikheten att några större buggar smiter igenom och vi kan jobba på ett mer agilt och kostnadseffektivt sätt.

Jag antar att du menar Android-appen då en del av de funktioner du nämner redan finns i iOS-appen. Jag kommer föra vidare dina synpunkter till våra mobilutvecklare och kan redan nu säga att alla de punkter du nämner ligger i pipen. Det som är mest prioriterat just nu är insättningar och interna överföringar men alla funktioner våra kunder vill ha som vi ser en stor kundnytta i siktar vi på att få in.

Återkom gärna med fler synpunkter och frågor!

/Arvid, Avanza
Citera
2016-05-10, 11:19
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakeIdentity.
Går det se någonstans när man är inloggad på Avanza om man ansökt om kredit på sitt isk konto? vet att jag tänkte göra det för ett tag sen men glömt bort om jag gjorde det

Hej!

Vi har tyvärr ingen funktion för att se vilka avtal som har skickats in och behandlas så du måste ringa in till oss eller skicka ett meddelande från din inloggning på avanza.se så kan vi kolla närmare på ditt ärende.

/Arvid, Avanza
Citera
2016-05-10, 15:18
Medlem
Lightnights avatar
Jag fick lite teckningsrätter som jag vill sälja. Handeln skulle börja idag, men det står i min kontoöversikt att värdepappret är inaktiverat för handel. Hur gör jag? Bara Att vänta?
Citera
2016-05-10, 16:53
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Jag fick lite teckningsrätter som jag vill sälja. Handeln skulle börja idag, men det står i min kontoöversikt att värdepappret är inaktiverat för handel. Hur gör jag? Bara Att vänta?

Hej,

Om du syftar på Kanceras UR så går den inte att handlas hos någon aktör än. Jag kan tyvärr inte svara på varför utan måste hänvisa till bolaget för svar. Om det rör ett annat bolag kan du skriva till oss här så kan jag kolla närmare på det.

/Arvid, Avanza
Citera
2016-05-11, 00:24
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

Om du syftar på Kanceras UR så går den inte att handlas hos någon aktör än. Jag kan tyvärr inte svara på varför utan måste hänvisa till bolaget för svar. Om det rör ett annat bolag kan du skriva till oss här så kan jag kolla närmare på det.

/Arvid, Avanza

Tack för svaret. Ja, det gäller Kancera. Väntar några dagar och ser om det händer något.
Citera
2016-05-11, 11:58
Medlem
Kanske en aningen dum fråga men kör ändå

Om man går in på värdepappers fliken på sidan så står ju "utveckling i år" är siffran som visas där inklusive eller exklusive utdelningar?
Citera
2016-05-11, 12:58
Medlem
AvanzaBanks avatar
EDIT: Såg att det redan fått svar.

/Dan, Avanza
Citera
2016-05-11, 13:03
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilaten
Kanske en aningen dum fråga men kör ändå

Om man går in på värdepappers fliken på sidan så står ju "utveckling i år" är siffran som visas där inklusive eller exklusive utdelningar?

Det är inklusive din utdelning. Även om utdelningar teoretiskt är ett nollsummespel.

/Dan, Avanza[/quote]
Citera
2016-05-12, 19:46
Medlem
Jahapp, nu var det dax för nytt UI igen..
http://i.imgur.com/YglDjVE.png

Snälla försök att tänka på att det ska vara användarvänligt och inte bara "modernt"..

Försämringar:
1. Man måste klicka för att få upp sökrutan, det går inte bara att skriva i ett fält direkt.
2. Det krävs nu fler klick för att komma åt undersidorna jämfört med innan.
3. Popup menyer.
4. Ännu mer vitt..
Citera
2016-05-12, 19:51
Medlem
Reevess avatar
Inget större fan av förändringen. Tidigare fanns informationen på skärmen direkt, nu måste jag klicka fram den. Eller ja, det fungerade väl så att "en flik var öppen" om jag minns rätt.
Citera
2016-05-12, 20:36
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Jahapp, nu var det dax för nytt UI igen..
http://i.imgur.com/YglDjVE.png

Snälla försök att tänka på att det ska vara användarvänligt och inte bara "modernt"..

Försämringar:
1. Man måste klicka för att få upp sökrutan, det går inte bara att skriva i ett fält direkt.
2. Det krävs nu fler klick för att komma åt undersidorna jämfört med innan.
3. Popup menyer.
4. Ännu mer vitt..

Instämmer. Förändringen är usel.
Citera
2016-05-12, 20:43
Medlem
Tycker förändringen är grym.

Menyn är mycket bättre och allt är mer lätthanterligt.

Måste vara jobbigt för folk att se förändringar. Vissa har problem med att klicka en gång för att få söka? Herregud vilka problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in