2016-05-12, 18:11
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Han fick ju faktiskt en chans, och dissade den. Lite självförvållat också.

Inkallad en dag innan match ja, som absolut sista alternativ. Inte konstigt att han tackade nej.
Citera
2016-05-12, 18:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Inkallad en dag innan match ja, som absolut sista alternativ. Inte konstigt att han tackade nej.

Om han nu ville med till EM, så var det konstigt.
Citera
2016-05-12, 18:51
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om han nu ville med till EM, så var det konstigt.
Han har gjort mer än tillräckligt för att förtjäna en ärlig chans. Att bli inkallad i sista sekunden för att sitta på bänken är inte en ärlig chans.
Citera
2016-05-12, 19:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Om vi ponerar att Ekdal missar EM, vem tror/hoppas ni Hamrén tar ut? Gör han ett "rakt byte" och plockar in typ Jakob Johansson, Samuel Holmén, Gustav Svensson eller Alexander Fransson? Låter han mittfältet vara och förstärker med en ytterback? Då känns ju högerback logiskt (trots att man vill få med Wendt) och då ligger Emil Salomonsson och Mattias Johansson bra till. Flyttar han in Seb Larsson och plockar in Quaison eller Sam Larsson som ytter?

Han ville ju ha Rasmus Elm med i truppen så jag skulle inte bli förvånad ifall han övertalar Anders Svensson till att göra come-back.

Holmèn har väl varit med i Eriks landslag tidigare så varför inte?
Citera
2016-05-12, 19:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Han har gjort mer än tillräckligt för att förtjäna en ärlig chans. Att bli inkallad i sista sekunden för att sitta på bänken är inte en ärlig chans.

Jo, det tycker jag visst att det är, däremot hade Wendt såklart förtjänat mer än så.
Citera
2016-05-12, 21:49
Medlem
Tråkigt att inte Sam får chansen, hatad av förbundet och dess anställda.
Citera
2016-05-12, 23:25
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Ja, hade Arber spelat i Malmö (eller något annat lag) och visat att han håller på internationell nivå, som exempelvis Lewicki gjort i både CL och landslaget, så är det möjligt att han hade blivit uttagen. Kan det vara så att han helt enkelt inte visat lika mycket?
.

Fick inte Lewicki chansen innan han hade spelat i cl?

Lewicki är given i Em-trupp dock, med tanke på playoff matcherna. Men att han öht fick chansen ifrån början hade nog väldigt mycket med att han spelade i malmö, och så givetvis U21-guldet.
Citera
2016-05-13, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tråkigt att inte Sam får chansen, hatad av förbundet och dess anställda.

Har med mångfalden att göra.
Ooo ja
Måste ha erkan å durmaz, turkar förvisso men de får duga, närmast mena flyktingar vi kan komma i landslaget
Citera
2016-05-13, 02:34
Medlem
Annu en uttagning alla Hamren, motsagelsefull och marklig. Jag forstar att en bra personkemi i laget ar viktigt men att detta blir en central stravan pa bekostnad av riktigt bra spelare som Oscar Wendt ar riktigt beklagligt. Envisandet med Elmander berodde ocksa det pa att "Han ar en bra kille". Erik har tagit det har med personkemi och stamning sa langt att hans uttagningar numera liknar en ren popularitetstavling likt den nar det skulle valjas lag pa gymnastiken i hogstadiet. Zengin ar kompis med grillmastaren, darfor ska han tas ut.

Det ska bli javligt skont att slippa honom efter i sommar. Fragan ar om skadorna efter 7 ar av hans missbruk ar permanenta, jag ser mig en post Hamren varld, dar folkets fortroende for bade forbund och landslag ar totaltsargat, den dar folkliga relationen mellan media folk och landslag ar som bortblast och kanske inte kommer tillbaka, detta beror pa Eriks vresiga och daliga kommunikationsformaga, beslut hur bisarra de an verkar far absolut inte ifragasattas da blir forbundskaptenen irriterad och vresig.

Kommer Wendt vilja stalla upp igen med ny forbundskapten eller ar han sa innerligt trott pa skiten, han tackade faktiskt nej senast.

Nej detta har nog varit historiskt den samsta forbundskapten vi haft, vem far egentligen for sig att spela 4-3-3 med ett lag som Sverige? Hur EM gar ar omojligt att saga, men det ar val hans enda chans till botgorelse......Forovrigt undrar jag om nagon kan ge en vettig forklaring pa Seb, Zengin och Wernbloom?
Citera
2016-05-13, 03:36
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SallyBalls
Annu en uttagning alla Hamren, motsagelsefull och marklig. Jag forstar att en bra personkemi i laget ar viktigt men att detta blir en central stravan pa bekostnad av riktigt bra spelare som Oscar Wendt ar riktigt beklagligt. Envisandet med Elmander berodde ocksa det pa att "Han ar en bra kille". Erik har tagit det har med personkemi och stamning sa langt att hans uttagningar numera liknar en ren popularitetstavling likt den nar det skulle valjas lag pa gymnastiken i hogstadiet. Zengin ar kompis med grillmastaren, darfor ska han tas ut.

Det ska bli javligt skont att slippa honom efter i sommar. Fragan ar om skadorna efter 7 ar av hans missbruk ar permanenta, jag ser mig en post Hamren varld, dar folkets fortroende for bade forbund och landslag ar totaltsargat, den dar folkliga relationen mellan media folk och landslag ar som bortblast och kanske inte kommer tillbaka, detta beror pa Eriks vresiga och daliga kommunikationsformaga, beslut hur bisarra de an verkar far absolut inte ifragasattas da blir forbundskaptenen irriterad och vresig.

Kommer Wendt vilja stalla upp igen med ny forbundskapten eller ar han sa innerligt trott pa skiten, han tackade faktiskt nej senast.

Nej detta har nog varit historiskt den samsta forbundskapten vi haft, vem far egentligen for sig att spela 4-3-3 med ett lag som Sverige? Hur EM gar ar omojligt att saga, men det ar val hans enda chans till botgorelse......Forovrigt undrar jag om nagon kan ge en vettig forklaring pa Seb, Zengin och Wernbloom?

Party-Janne verkar ha det Erik saknar, förmågan att bygga ett lag och göra det bästa utav situationen.
Dessutom kommer det att ske en generationsväxling där allt fler unga kommer att få chansen att visa upp sig för sin nya coach, vi kommer m.a.o få se ett hungrigt landslag under Jannes intåg.

Erik är en rikslallare som spenderar fritiden med att käka flugsvamp i någon skog, det kan inte bli sämre.
Tycker dessutom att Janne verkar vara väldigt sympatisk, stor skillnad på tomten som blir förbannad när han får rättfärdigad kritik.
Vi går mot ljusare tider, min vän. Har svårt att tro att en kille så fulltankad med hybris som Zengin kan knipa åt sig en plats i ett hungrigt och taggat landslag. Tror heller inte att Zengin är speciellt sugen på att spela i ett landslag utan sin bäztiz/BFF/idol/, Zlatan.
Wendt kommer att få sin chans under Janne, inget att oroa sig för
Citera
2016-05-13, 10:24
Medlem
Vissa förslag till EM-truppen är rätt kreativa. Typ spelare med 1000 spelade minuter i Allsvenskan, eller 1-2 mål i andradivisionen någonstans i Europa. Som förväntas peta någon ur laget som slog Danmark. Jo tjena. Erfarenheten på vissa spelare kombinerat med en bra lagkemi är den stora chansen vi har, inte är det individuella skills iaf. Sen får U21-generationen ta över rodret efter EM.
Citera
2016-05-13, 12:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SallyBalls

Varför skulle Wendt vara bitter på landslaget? Hans beef är med Hamrén. När Hamrén är borta så tror jag Wendt kommer tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Party-Janne verkar ha det Erik saknar, förmågan att bygga ett lag och göra det bästa utav situationen.
Dessutom kommer det att ske en generationsväxling där allt fler unga kommer att få chansen att visa upp sig för sin nya coach, vi kommer m.a.o få se ett hungrigt landslag under Jannes intåg.

Erik är en rikslallare som spenderar fritiden med att käka flugsvamp i någon skog, det kan inte bli sämre.
Tycker dessutom att Janne verkar vara väldigt sympatisk, stor skillnad på tomten som blir förbannad när han får rättfärdigad kritik.
Vi går mot ljusare tider, min vän. Har svårt att tro att en kille så fulltankad med hybris som Zengin kan knipa åt sig en plats i ett hungrigt och taggat landslag. Tror heller inte att Zengin är speciellt sugen på att spela i ett landslag utan sin bäztiz/BFF/idol/, Zlatan.
Wendt kommer att få sin chans under Janne, inget att oroa sig för

Zlatan mot VM 2018! Kom igen nu, han ska inte sluta än, han måste göra 100 mål för landslaget först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in