2016-05-12, 19:06
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nu KU-anmäler SD Alice Bah Kuhnke för Mona Sahlin-livvakt

"Att hävda att man inte har något ansvar för en anställning som man personligen undertecknat bör ifrågasättas och granskas, främst i förhållande till regeringsformens krav på saklighet och opartiskhet men också ut ett bredare perspektiv", skriver Sverigedemokraterna i sin KU-anmälan.

Alldeles utmärkt att dra åt tumskruvarna på kulturministern. Senaste Sahlinskandalen måste nagelfaras på alla håll och kanter. Hela tiden.
Citera
2016-05-12, 19:12
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Alldeles utmärkt att dra åt tumskruvarna på kulturministern. Senaste Sahlinskandalen måste nagelfaras på alla håll och kanter. Hela tiden.
Objektivt sett, vad har hon egentligen gjort fel? Hon har godkänt en anställning, som vad jag förstår föreföll vara motiverad. Hon har uttalat sig klumpigt och kanske till och med dragit en vit lögn, men... Trots att jag skulle jubla om hon fick kicken, har jag lite svårt att se på vilka grunder det skulle ske.
Citera
2016-05-12, 19:13
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

Absolut! Jag är dessutom lite brydd över varför Monas KalleAnka-kommite' ska sortera under Kulturdepartementet? Kan tänka mig att snuten Daniel ruttnade på skiten. Om det ska finnas en sån här avdelning så ska den naturligtvis sortera under justitiedepartementet, som det var tidigare.
Citera
2016-05-12, 19:18
Medlem
Min brors kusins avatar
Hörde idag att Sahlins tillfällige ersättare Daniel Norlander beskrivit henne som ostrukturerad och en person som trivs när det blåser omkring henne och hon står i centrum.........

Journalisterna på expressen som gräver fram skit om människan kanske är värda ett hedersomnämnande av Flashback
Citera
2016-05-12, 19:19
Medlem
K.Stroganoffs avatar
I min värld heter visselblåsaren Daniel Norlander. All heder åt honom ifall det är sant.
Citera
2016-05-12, 19:27
Medlem
Antonsson skriver ett nytt blogginlägg.

Citat:
Det tisslas och det tasslas kring de relationer och de vänskapsband som måste ha varit en förutsättning för de ogenomtänkta besluten och handlingarna från den före detta nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism. Själv har jag lyft fram det jag har fått veta genom mina källor, mina kanaler och det är att det finns ett lika djupt, starkt som dysfunktionellt vänskapsband som grund. Men jag är nästan ingen i det här fallet. Det är Expressen som sitter med möjligheten att upplysa allmänheten om vänskapsband och varför, som drevkarlar i bruset rörande detta scoop. Expressen langar fram nya nyheter nästan varje dag, men de berättar inte ”Varför?” Inte ännu…

Det är först när motivet ligger framme i full dager som folk kan välja hur de skall tycka till om, tänka om och döma Mona Sahlins sätt att hantera sina intyg och sina vänskapsband. Innan motivet är framdraget i ljuset kan folk bara gissa och spekulera, dra sina egna slutsatser och bli förbannade på det som man tror är den verkliga bilden.

Citat:
De som kan ge svar på den viktigaste frågan – ”Varför?” – gömmer sig från alla de som vill ha svar. Mona Sahlin gömmer sig väldigt bra, och den före detta livvakten gömmer sig precis lika lyckat. Sedan finns det de i den tredje statsmakten som med till visshet gränsande sannolikhet vet exakt vilket motiv som fick Mona att krascha sin egen karriär ännu en gång. Mona Sahlin vet hur det kommer sluta. Expressen vet hur det kommer sluta. Jag vet också hur det kommer sluta. Slutet i ett drev är förutsägbart. Allt kommer fram.
http://iotakt.se/blogg/varfor/

Media vet vad som har hänt, men avvaktar.
Nyckeln är ett "dysfunktionellt vänskapsband".

Tippar som tidigare på utnyttjad, sol-och-vårad av en hal latinsk gigolo. Kanske ett stänk BDSM, och ett visst utpressningsläge som Sahlin är försatt i.

Det är knappast Sahlin som är psykopaten i det här förhållandet, som framförts i tråden. Hon är nog mest naiv och lite bakom flötet.
Citera
2016-05-12, 19:31
Medlem
M o S tjänar tydligen 81,000 kr mån.

Hur mycket skall en sekreterare på Samordningen tjäna?

30 -40,000 kr mån?

Hur mycket skall en Sekreterare Till och Under en Sekreterare tjäna?
20-max 25,000 kr mån.

Hur mycket skall en livvakt tjäna - och hur mycket skall livvakten jobba?
Skall livvakten jobba 24/7 borde han tjäna minst 2 x 81,000 kr mån

MEN NU KOMMER VI TILL DET VIKTIGA

Labben är anställd som sekreterare till/under/under-sekreterare. Det jobbet
har SotHönan godkänt. Han har tydligen inte jobbat med detta utan något annat.

Dvs M o S har lurat SotHönan om jobbet - men låtit Labben jobba med något annat
som Labben INTE är anställd för o han har knappt varit på jobbet.

Då har M o S lurat staten och skattebetalarna och således skall M o S betala
Labbens lön ur egen plånbok - dvs är återbetalningsskyldig.

Hur är det med Labben själv - hur är HANS arbetsuppgifter i förhållande till
befattningsbeskrivningen/anställningsavtalet?

Och hur är det med arbetsgivaren/polisen - M o S verkar ju ha lurat polisen
också!! Kommer Labben ö h t att ha kvar något jobb alls snart?

DESKI HAR RÄTT IGEN - nu visar det sig att man talar om urkundsförfalskning
och inte bara Osant Intygande - härtill har man vaknat om diarieföringen - båda
dessa saker har DESKI tagit upp tidigt i tråden

LABBEN - KOM IGEN HÄÄÄR - sluta med att bara Hålla Flabben

Är Labben framtida deltagare i Lyxfällan?
Citera
2016-05-12, 19:34
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Objektivt sett, vad har hon egentligen gjort fel? Hon har godkänt en anställning, som vad jag förstår föreföll vara motiverad. Hon har uttalat sig klumpigt och kanske till och med dragit en vit lögn, men... Trots att jag skulle jubla om hon fick kicken, har jag lite svårt att se på vilka grunder det skulle ske.

Så här skriver de i ett pressmeddelande:

http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/sd-ku-anmaeler-alice-bah-kuhnke-1403164
Citera
2016-05-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Arbetsintyget hjälper HLS att få stora lån. Räntor och amorteringar betalas med svarta pengar. När tillgången säljs deklareras försäljningen som vanligt, reavinstskatt betalas, överskottet är nu vita pengar.

Edit: Det här är väl enklast tänkbara upplägg på en pengatvätt?

Då är det väl smartare att sälja Huddinge huset för 25-30 Mkr till någon icke-
bosatt i Sverige (som i sin tur säljer huset med förlust till en verklige köparen'
och avstår från underskottsavdraget).

Skatteverket vill ha IN* pengar - invandringen skall betalas - och de tjänar NOLL
på att säga - du kan inte ha sålt för så mycket - vi sänker ditt försäljningspris
med 20 mkr och förlorar (bjussar Dig) på 4.4 mkr i skattekronor - vad tror Ni
RumpNisse o Haggan skulle tycka om det

* Ja man skönstaxerar folk för pengar som INTE finns - man troor finns - men
man sänker inte taxeringarna för pengar som finns/påstås finnas.

Brukar Skatteverket skriva så här till högdeklaranter - du har deklarat för x
100,000/Y mkr i inkomst - jag tror INTE att du tjänat så mycket - min egen lön är
32,000 kr mån och jag tror inte att du tjänat mer än max 3,000 kr mer på
mån än jag - härmed sänks Din taxering till 420,000 kr för aktuellt inkomstår.
Citera
2016-05-12, 19:47
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Frågan är om Bah Kuhnke var med på upplägget att anställa HLS under falska premisser, att han påstods behövas enl. den officiella beskrivningen som Biträdande sekreterare för att ha hand om press och hålla i Monas inbjudningar och möten. Eller visste hon att det skulle vara som extra "livvakt" och säkerhetssamordnare för Sahlin personligen.
HLS ansökan om tjänstledigt angav bisyssla som säkerhetssamordnare hos demokratiutredningen. Möjligt att den Nationelle samordnaren mot våldsbejakande lyder under Demokratiutredningen. Brevpapperet anger att det tillhör Statens offentliga utredningar som jag tror är en funktion inom Regeringskansliet.
Frågan är om Bah Kuhnke varit delaktig i att anställa HLS under falska premisser.

Så antingen är hon delaktig i fejkanställningen eller så har hon blivit grundlurad av Sahlin.

Nu förtiden behövs inga formella grunder, lex Kaplan. Ministern kan vara det bästa som hänt en svensk regering sen skivat bröd och regeringschefen och partiledare är supernöjda med vad ministern åstadkommit, men trots det får ministern gå därför att media är elaka och gör ministerns jobb besvärligt.
Senast redigerad av dark horse 2016-05-12 kl. 19:56.
Citera
2016-05-12, 19:53
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Så här skriver de i ett pressmeddelande:

http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/sd-ku-anmaeler-alice-bah-kuhnke-1403164
Det handlar alltså om vad hon sagt, inte att hon formellt gjort fel som inte stoppat anställningen. Jag ser inte det som tillräcklig grund för att hon ska tvingas avgå eller på något annat sätt straffas, även om jag hoppas att hon försvinner fortare än en Audi R8 vid ett rödljus.
Citera
2016-05-12, 19:55
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Så antingen är hon delaktig i fejkanställningen eller så har hon blivit grundlurad av Sahlin.
Det är vad jag tror. Även om det borde vara det, så är det ju inte straffbart att vara korkad och inkompetent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in